• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytt Toshi idag till min 112 idag!
Gillar ju det senapsfärgade och använt det nästan uteslutande sista tiden. Men det är alltid skoj med nytt!

5628728E-23FC-41DB-8FE4-081E5772E1A5.jpeg

Nja... grönt kanske inte är helt rätt.
8CE997C2-A7CB-466B-A83E-472580A1A59D.jpeg

Det växer lite grann.
6BE4770C-3E23-4EED-BB8F-A210AE6255EE.jpeg

Jo men det här kan nog funka som komplement till senaps-Toshi!
C60608D9-2135-4582-B501-D273F61CE754.jpeg

Jag gillar det!
Det ser nästan ut som bandet matchar färgen på lumen på sista bilden.

Börjar bli sugen på en basmodell av Luminor, men har aldrig känt o klämt på någon, är dessutom allergisk mot för stora klockor :/ mina handleder är 16-16,5mm (överarm 45cm :)) så är dom äns att tänka på. Största klocka jag har haft är 42mm och är på gränsen till att va för stor. Har ju såklart läst att Panerai bärs mindre än man tror, så vill ha lite tipps på modeller ni tror skulle funka. Tack för input :)

Såg den här trippeln på paneristi.com. Vad tycker ni? Går det att få en bättre trippel?
40889464_10160791043925243_6540302251896864768_o.jpg
Japp. Byt ut 911 eller 372 mot en submersible.
Ut med Radiomir och in med 1389 så är det klart. :)
Ni har alla fel.
Svaret är att det måste bli en kvartett :D

Man kan absolut inte lyfta bort den enda Raden, 232:an.. En 47mm 1950 känns given (helst tex Fiddy, men 372/422 duger fint). En underbar Bettarini måste självklart också finnas med och där är 911 ett excellent val..

Och så slänger vi in en 382 eller 671 så är Suben täckt också :cigar:

Edit: men ja, det är förstås en mycket bra trippel!

Senast ändrad:
Börjar bli sugen på en basmodell av Luminor, men har aldrig känt o klämt på någon, är dessutom allergisk mot för stora klockor :/ mina handleder är 16-16,5mm (överarm 45cm :)) så är dom äns att tänka på. Största klocka jag har haft är 42mm och är på gränsen till att va för stor. Har ju såklart läst att Panerai bärs mindre än man tror, så vill ha lite tipps på modeller ni tror skulle funka. Tack för input :)
Börja med att testa lite olika. Jag tror mycket väl att du kan komma överens med en luminor 44 mm (alltså inte luminor 1950). Den skulle jag haft som ingång.

Börja med att testa lite olika. Jag tror mycket väl att du kan komma överens med en luminor 44 mm (alltså inte luminor 1950). Den skulle jag haft som ingång.
Tack. Bor lite off i sydöstra Småland, så har nån tipps på butik som har flera modeller, även Danmark o Tyskland kan jag ta mig till rätt fort :)

Tack för alla grattis och ryggdunkningar, jag behöver det. Min fru tyckte det såg ut "som en vanlig klocka" och förstod inte varför den kostade så mycket pengar. Jag försökte dra historien om den italienska militären och nånstans efter åtta sekunder slutade hon lyssna och fokuserade på teven istället. Hon har ju rätt i sak, att jag är en idiot, men man kan ju visa lite sympati i så fall. ;)

Senast ändrad:
Tack. Bor lite off i sydöstra Småland, så har nån tipps på butik som har flera modeller, även Danmark o Tyskland kan jag ta mig till rätt fort :)
Om jag inte hade haft ett späckat schema för min kalmar/emmaboda-vistelse i helgen som kommer hade du kunnat fått prova min. Har ingen koll på AD i våra södra grannländer men borde gå att söka fram på panerai.com

Tack för alla grattis och ryggdunkningar, jag behöver det. Min fru tyckte det såg ut "som en vanlig klocka" och förstod inte varför den kostade så mycket pengar. Jag försökte dra historien om den italienska militären och nånstans efter åtta sekunder slutade hon lyssna och fokuserade på teven istället. Hon har ju rätt i sak, att jag är en idiot, men man kan ju visa lite sympati i så fall. ;)

Haha - well it worked... Jag bytte omslagsbild på paddan till en 112’a och pratade om Panerai bra många månader framtills jag en dag blev grovt utskälld av tjejen. Något i stil med ”köp den där jävla klockan då så att du bara kan hålla käften!” :eek::p

Blev bara mer snack efter köpet MEN nu skickar hon tom. bilder eller sms när någon på tv eller ute bär en Panna... gissar på att jag lyckats med något! Iofs har jag lärt mig en del om hästar... Fair trade!

Bilagor

• 970299D8-1777-4BF8-B40C-D587D1E8F592.jpeg
    970299D8-1777-4BF8-B40C-D587D1E8F592.jpeg
    267.7 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp