• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var och hämtade ut min Tuttonero (PAM438) från Nymans Ur idag, efter den varit hemma hos Panerai och fått kronan fixad. Trevligt att Panerai passade på att göra en tätethetsservice också, från vad jag kan utläsa i servicedokumentet.

3EC1D7F0-CB7F-49F3-BB50-C8A77983BB3A.jpeg
Måste säga att kupat glas är trevligt, tills man ska lyckas ta ett foto utan att få med sig själv, taket eller annat från omvärlden.

Senaste infon min boutique fått ang. 932:

Fortfarande oklart om klockan kommer få stål- eller guldvisare. Officiellt pressreleasedatum för klockan är 24 september.

De vill inte lova något då bland annat PAM720 fick andra visare än de på den allra första prototypen och de första bilderna/renderingarna.

170228_pam720.jpg

170121_pam721_catalogue.jpg

Hur den till slut blev:
1712318.png

Fortfarande oklart om klockan kommer få stål- eller guldvisare. Officiellt pressreleasedatum för klockan är 24 september.

De vill inte lova något då bland annat PAM720 fick andra visare än de på den allra första prototypen och de första bilderna/renderingarna.

170228_pam720.jpg

Hur den till slut blev:
1712318.png
Och vilken jäkla uppgradering sen då...

Var och hämtade ut min Tuttonero (PAM438) från Nymans Ur idag, efter den varit hemma hos Panerai och fått kronan fixad. Trevligt att Panerai passade på att göra en tätethetsservice också, från vad jag kan utläsa i servicedokumentet.

3EC1D7F0-CB7F-49F3-BB50-C8A77983BB3A.jpeg
Det är klart de byter packningar om de öppnar klockan, vore ju snarare skandal annars!

170228_pam720.jpg

Hur den till slut blev:
1712318.png
Var ju inte så konstigt då att jag inte hade fått någon pressrelease. Då har nu ju fått mig att läckta bilder i förväg utan att jag ens visste om det. :D

Har tidigare helt avfärdat Panerai, men börjar så smått gilla en del av dom, rentav totalt frälst och måste ha :) Dessvärre vet jag att märket är väldigt populär hos kineserna som gör fejk/clone, har på nätet sett kopior som är löjligt bra, så min undran är hur ni gör. Endast köpa ny hos AD eller chansa på begagnat marknaden?

Har tidigare helt avfärdat Panerai, men börjar så smått gilla en del av dom, rentav totalt frälst och måste ha :) Dessvärre vet jag att märket är väldigt populär hos kineserna som gör fejk/clone, har på nätet sett kopior som är löjligt bra, så min undran är hur ni gör. Endast köpa ny hos AD eller chansa på begagnat marknaden?

Det blir inte mildare när du väl gett dig in i träsket.
Som alltid, hitta en säljare med bra referenser så ska det nog vara helt lugnt.

Jag tror säkert att nån utav dom lite mer erfarna paneristerna här kan hjälpa dig till rätt säljare.

Precis som @sinner sa så köper man säljaren. Dessutom kommer man ganska långt om man håller sig inom den här klubben. Så börja med K&S, fråga här, etc. We're here to help.

Nytt Toshi idag till min 112 idag!
Gillar ju det senapsfärgade och använt det nästan uteslutande sista tiden. Men det är alltid skoj med nytt!

5628728E-23FC-41DB-8FE4-081E5772E1A5.jpeg

Nja... grönt kanske inte är helt rätt.
8CE997C2-A7CB-466B-A83E-472580A1A59D.jpeg

Det växer lite grann.
6BE4770C-3E23-4EED-BB8F-A210AE6255EE.jpeg

Jo men det här kan nog funka som komplement till senaps-Toshi!
C60608D9-2135-4582-B501-D273F61CE754.jpeg

Det är ju sant. Var mest att jag inte trodde inte att de skulle behöva öppna klockan för att fixa problemet jag hade med kronan. Stod även att de rengjorde hela urverket, vilket jag inte har koll på om det är standard.
Vet ju inte vad du hade för problem med kronan men för att få loss kronan behöver man öppna klockan och då byter man packningar.

Tillbaka
Topp