Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg den här trippeln på paneristi.com. Vad tycker ni? Går det att få en bättre trippel?
Man ser verkligen skillnaden på de olika luminorboetterna i den vinkeln, inkl. glaset.Jag är väldigt nöjd med min trio
PAM001 Pre-A
PAM911
PAM382
Nästa klocka in blir nog en 1950 Lumimor (ej sub) eller Radiomir. Men det blir längre fram.
Blir ännu tydligare när man tar bilden från sidanMan ser verkligen skillnaden på de olika luminorboetterna i den vinkeln, inkl. glaset.
Jag är väldigt nöjd med min trio
PAM001 Pre-A
PAM911
PAM382
Nästa klocka in blir nog en 1950 Lumimor (ej sub) eller Radiomir. Men det blir längre fram.
Nä, inget ännu. De väntar på svar från Panerai.Hur blev det med pre-A’n? Kom nymans tillbaka med något svar?
Mår nästan illa när jag ser dessa, inte ett dug avundsjuk....Jag är väldigt nöjd med min trio
PAM001 Pre-A
PAM911
PAM382
Nä, inget ännu. De väntar på svar från Panerai.
Dock är jag inte hoppfull... När man inte kan få ut information om huruvida en kommande panna kommer ha guldvisare eller inte tror jag inte det blir så lätt att få ut information om 1000 klockor som tillverkades för över 20 år sen för att "testa marknaden".....
Är ju inte orolig för att den är fake , är 99% säker på att den inte är det . Är mer orolig för att Panerai inte har informationen själva för att kunna verifiera den som äkta.Förstår oron! Vi alla väntar spännande på uppföljningen
Jag är väldigt nöjd med min trio
PAM001 Pre-A
PAM911
PAM382
Är ju inte orolig för att den är fake , är 99% säker på att den inte är det . Är mer orolig för att Panerai inte har informationen själva för att kunna verifiera den som äkta.
Haha, ja.. så kan man också se på sakenFast det är väl inte så farligt? Då får du vara med och forma historien istället, vilket är lite fett att bli ihågkommen för!
Såg den här trippeln på paneristi.com. Vad tycker ni? Går det att få en bättre trippel?
Sjukt tung trippel och det är som du säger; man ska fokusera på de modeller man vill ha och kommer att bära, inte bara tänka balans i samlingen. Men du kommer garanterat bära en sjysst Rad eller 1950 47:a när den plockas in, så helt rätt val som nästa..Jag är väldigt nöjd med min trio
PAM001 Pre-A
PAM911
PAM382
Japp, nästa blir med största sannolikhet en Radiomir. Men jag kan inte hjälpa att tänka på att en 372 kommer få mer handledstid än exempelvis en 380...Sjukt tung trippel och det är som du säger; man ska fokusera på de modeller man vill ha och kommer att bära, inte bara tänka balans i samlingen. Men du kommer garanterat bära en sjysst Rad eller 1950 47:a när den plockas in, så helt rätt val som nästa..
Jag har konstaterat att man egentligen behöver ett helt koppel Pannor.. Men i väntan på att den möjligheten finns längtar jag mig blodig tills jag får in min tredje om några veckor
En trippel måste man ju allra minst ha!
Sjukt tung trippel och det är som du säger; man ska fokusera på de modeller man vill ha och kommer att bära, inte bara tänka balans i samlingen. Men du kommer garanterat bära en sjysst Rad eller 1950 47:a när den plockas in, så helt rätt val som nästa..
Jag har konstaterat att man egentligen behöver ett helt koppel Pannor.. Men i väntan på att den möjligheten finns längtar jag mig blodig tills jag får in min tredje om några veckor
Håller med - så länge man inte är en samlare utan en brukare ska man ha sådant man använder. Däremot är min erfarenhet att för många är svårt att få en bra rotation på. 2-3 pannor känns som ett max för mig (tills dess att jag är gjord av pengar och kan låta en ligga och vila några månader om året).Sjukt tung trippel och det är som du säger; man ska fokusera på de modeller man vill ha och kommer att bära, inte bara tänka balans i samlingen. Men du kommer garanterat bära en sjysst Rad eller 1950 47:a när den plockas in, så helt rätt val som nästa..
Se mitt inläggÅ andra sidan kanske man ska ha som mål att slänga ut alla bila-golvet-casios och gräsklippar-seikos och ha en riktigt härjad panna till alla grova jobb. Då kan man ju utöka till 3-4 pannor
Jag gillar ditt inlägg. Däremot förstår jag fortfarande inte vad du ser i 1359 med alla siffror. Tur att smaken är som bakenSe mitt inlägg
Japp, nästa blir med största sannolikhet en Radiomir. Men jag kan inte hjälpa att tänka på att en 372 kommer få mer handledstid än exempelvis en 380...
.. och vilken jävla trippel du kommer få 2x blå, 1x grön och 0x svart - alla limiterade och eftertraktade. Gillart starkt
Går du igång på svart ska du köra svart. Så enkelt är detJag tror inte det kommer bli någon mer Radiomir för mig (på väldigt länge), av just det skälet och att det är meckigare att byta band.
Det är väl det dumma med min trippel. Svart svart svart.
Den dagen som 605, 690 eller liknande kommer som 44mm så ryker 572:an. Jag vill ha någon färgklick i Pamilyn (utöver den blåa sekundvisaren). Nu kompletterar jag ju iofs de här med en blå och en vit-isch Anonimo.Går du igång på svart ska du köra svart. Så enkelt är det
Jag åsyftade mest min BEB.Jag gillar ditt inlägg. Däremot förstår jag fortfarande inte vad du ser i 1359 med alla siffror. Tur att smaken är som baken
Edit: sen vet du vad jag tycker om blå sekundvisare
En intressant sak jag tänkte på.. Vilka Radiomir har skruvar?Jag tror inte det kommer bli någon mer Radiomir för mig (på väldigt länge), av just det skälet och att det är meckigare att byta band.
Nästan lite konstigt att 662 har skruvar... oh wait ... Har 690 fjäderbandstift?!?!En intressant sak jag tänkte på.. Vilka Radiomir har skruvar?
Kommer på 662 och egiziano såhär på rak arm.. Eventuellt 587 om man kan räkna den
Finns det någon 45mm med skruvar?
Alla Radiomir 1940 har fjäderbandstift vad jag förståttNästan lite konstigt att 662 har skruvar... oh wait ... Har 690 fjäderbandstift?!?!
Nej, den har ju inte det. Det är ju ett 1940-case. Argh, the inconsistencies of Panerai is making meAlla Radiomir 1940 har fjäderbandstift vad jag förstått
662 är inte en Radiomir 1940
EDIT: Det är den fan visst det! Skumt. Trodde alltid att den hade ett 1950 case/glas utan kronskyddet.
Vänta. finns det ens några 1950 utan kronskydd?Alla Radiomir 1940 har fjäderbandstift vad jag förstått
662 är inte en Radiomir 1940
EDIT: Det är den fan visst det! Skumt. Trodde alltid att den hade ett 1950 case/glas utan kronskyddet.