• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visserligen kasst lampljus men anti-patinerigen av det dubbelvikta asso-pv-inspirerade bandet håller i sig hyfsat. Bilden ljuger lite, för bandet är fortf ganska ljust.
8AE50853-DFFF-425A-A6ED-C2C0E03D792A.jpeg

(Får återkomma med en bild i dagsljus)

Ps. Pam01000

Hur blev det med pre-A’n? Kom nymans tillbaka med något svar?
Nä, inget ännu. :) De väntar på svar från Panerai.

Dock är jag inte hoppfull... När man inte kan få ut information om huruvida en kommande panna kommer ha guldvisare eller inte tror jag inte det blir så lätt att få ut information om 1000 klockor som tillverkades för över 20 år sen för att "testa marknaden".....

Nä, inget ännu. :) De väntar på svar från Panerai.

Dock är jag inte hoppfull... När man inte kan få ut information om huruvida en kommande panna kommer ha guldvisare eller inte tror jag inte det blir så lätt att få ut information om 1000 klockor som tillverkades för över 20 år sen för att "testa marknaden".....

Förstår oron! Vi alla väntar spännande på uppföljningen

Är ju inte orolig för att den är fake , är 99% säker på att den inte är det . Är mer orolig för att Panerai inte har informationen själva för att kunna verifiera den som äkta.

Fast det är väl inte så farligt? Då får du vara med och forma historien istället, vilket är lite fett att bli ihågkommen för!

Jag är väldigt nöjd med min trio

PAM001 Pre-A
azcii_6_9_2018_8_11_37_842.jpg

PAM911
azcii_6_9_2018_8_11_46_437.jpg

PAM382
azcii_6_9_2018_8_9_57_956.jpg

Nästa klocka in blir nog en 1950 Lumimor (ej sub) eller Radiomir. Men det blir längre fram.
Sjukt tung trippel och det är som du säger; man ska fokusera på de modeller man vill ha och kommer att bära, inte bara tänka balans i samlingen. Men du kommer garanterat bära en sjysst Rad eller 1950 47:a när den plockas in, så helt rätt val som nästa..

Jag har konstaterat att man egentligen behöver ett helt koppel Pannor.. Men i väntan på att den möjligheten finns längtar jag mig blodig tills jag får in min tredje om några veckor :heart:

En trippel måste man ju allra minst ha! :)

VC, AP, Rolex, Omega... Alla har de hos mig fallit offer för Panerai :D

Senast ändrad:
Sjukt tung trippel och det är som du säger; man ska fokusera på de modeller man vill ha och kommer att bära, inte bara tänka balans i samlingen. Men du kommer garanterat bära en sjysst Rad eller 1950 47:a när den plockas in, så helt rätt val som nästa..

Jag har konstaterat att man egentligen behöver ett helt koppel Pannor.. Men i väntan på att den möjligheten finns längtar jag mig blodig tills jag får in min tredje om några veckor :heart:

Japp, nästa blir med största sannolikhet en Radiomir. Men jag kan inte hjälpa att tänka på att en 372 kommer få mer handledstid än exempelvis en 380...

.. och vilken jävla trippel du kommer få :) 2x blå, 1x grön och 0x svart - alla limiterade och eftertraktade. Gillart starkt :D

Man ska köpa det man går igång på :) 100% rätt :D

En trippel är vad jag siktar på. Och med just hög bärbarhet. Så, hejdå 605 och 655. Förvänta er annonser på K&S imorgon typ.

Den här trippeln fungerar la bra? En boutique edition beater, en dress och en stor kärlek. :D

IMG_0879.jpg

(@yonsson) 416 på Toshi Storm Grey, 572 på MJ Leather nånting nånting, 1359 på Toshi African Kudo

Håller med - så länge man inte är en samlare utan en brukare ska man ha sådant man använder. Däremot är min erfarenhet att för många är svårt att få en bra rotation på. 2-3 pannor känns som ett max för mig (tills dess att jag är gjord av pengar och kan låta en ligga och vila några månader om året).
Å andra sidan kanske man ska ha som mål att slänga ut alla bila-golvet-casios och gräsklippar-seikos och ha en riktigt härjad panna till alla grova jobb. Då kan man ju utöka till 3-4 pannor :)

Japp, nästa blir med största sannolikhet en Radiomir. Men jag kan inte hjälpa att tänka på att en 372 kommer få mer handledstid än exempelvis en 380...

Jag tror inte det kommer bli någon mer Radiomir för mig (på väldigt länge), av just det skälet och att det är meckigare att byta band.

.. och vilken jävla trippel du kommer få :) 2x blå, 1x grön och 0x svart - alla limiterade och eftertraktade. Gillart starkt :D

Det är väl det dumma med min trippel. Svart svart svart.

Går du igång på svart ska du köra svart. Så enkelt är det :D
Den dagen som 605, 690 eller liknande kommer som 44mm så ryker 572:an. Jag vill ha någon färgklick i Pamilyn (utöver den blåa sekundvisaren). Nu kompletterar jag ju iofs de här med en blå och en vit-isch Anonimo.

Jag tror inte det kommer bli någon mer Radiomir för mig (på väldigt länge), av just det skälet och att det är meckigare att byta band.
En intressant sak jag tänkte på.. Vilka Radiomir har skruvar?

Kommer på 662 och egiziano såhär på rak arm.. Eventuellt 587 om man kan räkna den

Finns det någon 45mm med skruvar?

Alla Radiomir 1940 har fjäderbandstift vad jag förstått

662 är inte en Radiomir 1940

EDIT: Det är den fan visst det! Skumt. Trodde alltid att den hade ett 1950 case/glas utan kronskyddet.
Nej, den har ju inte det. Det är ju ett 1940-case. Argh, the inconsistencies of Panerai is making me :banghead:

Tillbaka
Topp