Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra jobbat. Första Paneraien?
Stämmer alldeles utmärkt
Oldschool feeet!Mellanlandade med lite vintage Seiko idag, till kvällen åker Pannan på igen.
Grym klocka
Cool, snygga visare.Mellanlandade med lite vintage Seiko idag, till kvällen åker Pannan på igen.
Grym klocka
Vilken ref? tänkte najs 305:a, men såg heliumventilen...
Jag har 16,5-17 cm runt handleden och inga konstigheter med manuell 44mm luminor.Har blivit grymt sugen på att införskaffa mig min första panerai. Men är lite kluven om jag ska köpa en 40 eller 44mm (luminor). mina handleder mäter 16,5 cm och är ganska platta. Ni med lite mindre handleder som har provat/äger en, vad säger ni om 44an kommer den se konstig ut på mina handleder?
Bifogar lite bilder på några av dom större Dykarna jag äger.
wilson watch works 2k diver 54mm mellan luggarna och 45mm i dia:
tycker egentligen att Wilson är i största laget, är rädd att paneraien kommer kännas större på handleden med tanke på kronskyddet och den ganska stora urtavlan.
Tack på förhand
Luminor 44mm på 16,5-17cm handled. Det funkarHar blivit grymt sugen på att införskaffa mig min första panerai. Men är lite kluven om jag ska köpa en 40 eller 44mm (luminor). mina handleder mäter 16,5 cm och är ganska platta. Ni med lite mindre handleder som har provat/äger en, vad säger ni om 44an kommer den se konstig ut på mina handleder?
tycker egentligen att Wilson är i största laget, är rädd att paneraien kommer kännas större på handleden med tanke på kronskyddet och den ganska stora urtavlan.
Tack på förhand
Har blivit grymt sugen på att införskaffa mig min första panerai. Men är lite kluven om jag ska köpa en 40 eller 44mm (luminor). mina handleder mäter 16,5 cm och är ganska platta. Ni med lite mindre handleder som har provat/äger en, vad säger ni om 44an kommer den se konstig ut på mina handleder?
Tack på förhand
Det är en 243a!!Vilken ref? tänkte najs 305:a, men såg heliumventilen...
Låter bra, vet du ifall den är kortare lug to lug? är precis att att luggarna inte hänger över på 2000 caset som är 54mm. gillar att se lite av armbandet ocksåNu har jag ingen panerai men ägde en Deep blue master 2000m (samma boett som Wilson) samtidigt som jag fick prova en panerai med 44mm 1950-caset. Den smiter mycket bättre runt handleden än 2000m boetten som är mer rak och längre luggar. har samma mått som dig på handleden.
Hänger luggarna över handleden på 16-17cm? du har ingen bild du är sugen på att posta hära?Jag har 16,5-17 cm runt handleden och inga konstigheter med manuell 44mm luminor.
Luminor 44mm 1950 har 52mm lug to lug.Låter bra, vet du ifall den är kortare lug to lug? är precis att att luggarna inte hänger över på 2000 caset som är 54mm. gillar att se lite av armbandet också
Korta luggar så det tycker jag inte de gör. Har den inte på mig nu men kollar på gamla bilder och i vissa wrist shots så kanske lite men inte vid vanligt bärande.Hänger luggarna över handleden på 16-17cm? du har ingen bild du är sugen på att posta hära?
Riktigt fin klockan. och den verkar sitta bra . du skulle inte kunna ta en bild uppifrån längds handleden likt min första nästa gång klockan får lite handledstid. svårt att hitta bilder från den vinkeln på Google.Korta luggar så det tycker jag inte de gör. Har den inte på mig nu men kollar på gamla bilder och i vissa wrist shots så kanske lite men inte vid vanligt bärande.
Några dagar gammal bild
Påminn imorn!Riktigt fin klockan. och den verkar sitta bra . du skulle inte kunna ta en bild uppifrån längds handleden likt min första nästa gång klockan får lite handledstid. svårt att hitta bilder från den vinkeln på Google.
Tumme upp till dig!Påminn imorn!
Kör, ingen minns en fegisHittade denna på nätet.....
Bra eller anus?
Har blivit grymt sugen på att införskaffa mig min första panerai. Men är lite kluven om jag ska köpa en 40 eller 44mm (luminor). mina handleder mäter 16,5 cm och är ganska platta. Ni med lite mindre handleder som har provat/äger en, vad säger ni om 44an kommer den se konstig ut på mina handleder?
wilson watch works 2k diver 54mm mellan luggarna och 45mm i dial
Tack på förhand
Det skulle jag gissa. Nån med vanliga boetten kanske kan mäta och bekräfta.samma storlek på luminor och luminor 1950 boetten? tänker lug to lug.
Tyckte den flög.Hittade denna på nätet.....
Bra eller anus?
Hittade denna på nätet.....
Bra eller anus?
Helt rätt gillar den skarpt, frågan är bara om det går över efter man har haft den i en vecka eller två ...Köp, du verkar ju vara helt såld på den gröna färgen, kommer vara grymt i sommar!