• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken Radiomir rekommenderar ni för max 60? Ny eller beg spelar ingen roll.
Edit: jobbar i kavaj/kostym så den måste kunna slinka in under ärmen utan problem. Finns det?
Skulle också säga 512! Den uppfyller alla dina krav.
_DSC_0521-01.jpeg
DSC_0684-02.jpeg

Varför inte 183 istället? Den går att hitta billigt.
Finns många fina modeller på 45mm, men är rätt säker på att 42mm gör sig bäst på Ernesto..

Är helt färsk på Panerai och när det väl är dags kommer budgeten säkert ha höjts och preferenser ändrats...

Förutom billigare klockor (5k neråt) sitter jag på 1601 och 116610LV. Väljer jag att behålla de kan jag absolut tänka mig en större på +42mm. Föredrar i dagsläget Radiomir. Panerai och Omegas Plopp är ju ändå klockor som "får" och "ska" vara stora.

Hittade en kollega (som jag inte visste fanns) stå i ett hörs på en AW och se allmänt obekväm ut.
Runt armen hade han en Panerai av okänd ref. Det blev några öl på det..
Det som är skönt när man ser en Panerai är att då är det ganska lugnt att gå fram och börja prata klockor.
Folk som bara vill ha en dyr klocka att synas med köper det dom känner till, t.ex Rolex Sub, men om man har en Panerai så är det oftast ett helt medvetet val och man vet vad man gör. I like.

Flippade min 005:a för ett tag sen och det känns sådär faktiskt. Kikar lite mot en 359 nu :) Vad tycker panelen om den? Är det någon här som sitter på en och kan knäppa några pics?
Har haft en. Upplevde den som rätt hög och större än 44mm när jag jämför med med andra Panerai jag haft, som t ex 233 (44mm), 510 (44mm), 372 (47mm). Alla andra exempel är dock manuella, men 359 är en automat, och de bygger mer på höjden.
pam8.jpg

mobilbild.jpg

Senast ändrad:
Vilken Radiomir rekommenderar ni för max 60? Ny eller beg spelar ingen roll.

Edit: jobbar i kavaj/kostym så den måste kunna slinka in under ärmen utan problem. Finns det?

Som nästan alltid med Panerai så gillar jag dom enkla modellerna bäst, mitt råd är att köra på en av dom klassiska 45mm som 380, 183, 210 eller 292 om du vill ha en svart rackare...och prismässigt så hittar du dom beggade mellan 30k-40k och den svarta keramiska för typ 45k

Min PAM380 smiter in under manchetten i alla fall...dom är ju stora men rätt tunna så det är inga problem!

A0821395-5387-402E-8E4B-19990895E992_zpsqvkf7dok.jpg

Senast ändrad:
Som nästan alltid med Panerai så gillar jag dom enkla modellerna bäst, mitt råd är att köra på en av dom klassiska 45mm som 380, 183, 210 eller 292 om du vill ha en svart rackare...och prismässigt så hittar du dom beggade mellan 30k-40k och den svarta keramiska för typ 45k

Min PAM380 smiter in under manchetten i alla fall...dom är ju stora men rätt tunna så det är inga problem!

A0821395-5387-402E-8E4B-19990895E992_zpsqvkf7dok.jpg

Grymt M, där fick du in flera refs. Tackar!

Vad är grejen med Base loggan?

Några fler frågor, visst kan jag googla men det är väl kul att få showa lite kunskap? ;)

- Manuella verken. Slits kronan/gängorna ut fort?
- Serviceintervaller?
- Listpris för service kan jag se, men vad har ni fått betala på riktigt? Tänker skräckexempel med RO och Midas.
- Hur håller de tiden?
- Om man skulle vilja ha en Panerai i guld, vad börjar de på då som beg?
- Kända bärare, förutom muskelbergen i Expendbles och @RicVin?
- Vad heter denna ref? Det jag minns från provstunden är att det är en Radiomir på 42mm i gulguld.
image.jpeg

image.jpeg

Som sagt är jag helt färsk på Panerai och uppskattar all hjälp jag kan få.

Grymt M, där fick du in flera refs. Tackar!

Vad är grejen med Base loggan?

Logo modellerna är generellt sedda som instegsmodellerna iom att dom ligger billigast prismässigt, det som skiljer PAM380 mot PAM183 är att PAM380 inte har sandwichtavla samt ingen glasbaksida...PAM210 är min personliga favorit iom att den är 'Base' dvs ingen sekund alls och det tycker jag är snyggast på Panerai och den har sandwich samt glasbaksida....

Har haft en. Upplevde den som rätt hög och större än 44mm när jag jämför med med andra Panerai jag haft, som t ex 233 (44mm), 510 (44mm), 372 (47mm). Alla andra exempel är dock manuella, men 359 är en automat, och de bygger mer på höjden.
pam8.jpg

mobilbild.jpg

Stort tack för bilder och input! Jag "behöver" en automatare då jag fick lite panik på att jag glömde dra upp 005 så att den stannade då och då.

Några fler frågor, visst kan jag googla men det är väl kul att få showa lite kunskap? ;)

- Manuella verken. Slits kronan/gängorna ut fort?
- Serviceintervaller?
- Listpris för service kan jag se, men vad har ni fått betala på riktigt? Tänker skräckexempel med RO och Midas.
- Hur håller de tiden?
- Om man skulle vilja ha en Panerai i guld, vad börjar de på då som beg?
- Kända bärare, förutom muskelbergen i Expendbles och @RicVin?
- Vad heter denna ref? Det jag minns från provstunden är att det är en Radiomir på 42mm i gulguld.
image.jpeg

image.jpeg

Som sagt är jag helt färsk på Panerai och uppskattar all hjälp jag kan få.
Jag är lika nyfiken som du, ny på Panna som jag är. Har alltid velat haft en, men då 40mm och de är lite svåra att få tag på :).

Tillbaka
Topp