Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har blivit grymt sugen på att införskaffa mig min första panerai. Men är lite kluven om jag ska köpa en 40 eller 44mm (luminor). mina handleder mäter 16,5 cm och är ganska platta. Ni med lite mindre handleder som har provat/äger en, vad säger ni om 44an kommer den se konstig ut på mina handleder?
Bifogar lite bilder på några av dom större Dykarna jag äger.
wilson watch works 2k diver 54mm mellan luggarna och 45mm i dia:
tycker egentligen att Wilson är i största laget, är rädd att paneraien kommer kännas större på handleden med tanke på kronskyddet och den ganska stora urtavlan.
Tack på förhand
Hänger inte över och sitter rätt lågt. Men den är ju manuell så...Hänger luggarna över handleden på 16-17cm? du har ingen bild du är sugen på att posta hära?
Helt rätt gillar den skarpt, frågan är bara om det går över efter man har haft den i en vecka eller två ...
Kittlande grym, tycker jag, men var köpter man den färgen på armbandet? Det är väl inte OEM?Hittade denna på nätet.....
Bra eller anus?
@JE89:
Här kommer en liten bildkavalkad på mina. (111/114)
(Sjukligt beteende egentligen... Att fota sin klocka vid massa olika tillfällen för att visa för andra på Internet... Inte undra på att frun skakar uppgivet på huvudet åt mig då och då...)
Hänger inte över och sitter rätt lågt. Men den är ju manuell så...
tack för bilderna! ser inte alls så farligt stor ut som jag tordde. tycker ni båda bär upp dem riktigt bra.
Nu då storlek är bestämd gäller de bara att hitta vilken modell man skall ha
Det är OEM men det finns mängder av tillverkare som syr utifrån önskemål. Peter Watchacc är en jag ofta använt mig av. Finns på FB.Kittlande grym, tycker jag, men var köpter man den färgen på armbandet? Det är väl inte OEM?
tack för bilderna! ser inte alls så farligt stor ut som jag tordde. tycker ni båda bär upp dem riktigt bra.
Nu då storlek är bestämd gäller de bara att hitta vilken modell man skall ha
Någon av basmodellerna skulle jag råda dig till. Mest Panerai så att säga, antagligen störst chans att du trivs med över tid och lättast att flippa om ni inte kommer överens. Tror t ex det ligger en 560 ute på forumet just nu.
Helt rätt gillar den skarpt, frågan är bara om det går över efter man har haft den i en vecka eller två ...
Vad spelar det för roll? Man kan inte ha för många remmar till en Panerai.
Hehe jo med tanke på att den ligger på 3600kr om jag inte minns fel...
Ja dessvärre är OEM rätt dyra.Ooops!! För en skinnbit?
Är lite ute efter en grön i den skrikiga nyansen men dra gärna upp en bild så ser vi@Compiss Jag har en mörkgrön Alligator rem 24mm från DiStefano du kan få billigt om det bara är grönt du vill ha. =)
Kör! Jag gillar indexen på 359an, till skillnad från vissa. Ger lite mer liv och ett annat djup.Flippade min 005:a för ett tag sen och det känns sådär faktiskt. Kikar lite mot en 359 nu Vad tycker panelen om den? Är det någon här som sitter på en och kan knäppa några pics?
Exakt så jag tänker Men blir det för mycket oPanerai? Tröttnar man snabbare? Haha, får väl testa.Kör! Jag gillar indexen på 359an, till skillnad från vissa. Ger lite mer liv och ett annat djup.
47mm är ballVilken Radiomir rekommenderar ni för max 60? Ny eller beg spelar ingen roll.
47mm är ball
Pam 512Vilken Radiomir rekommenderar ni för max 60? Ny eller beg spelar ingen roll.
Edit: jobbar i kavaj/kostym så den måste kunna slinka in under ärmen utan problem. Finns det?
Har själv 425 som jag gillar, 424 är också riktigt cool.Någon speciell ref?
Pam512?Vilken Radiomir rekommenderar ni för max 60? Ny eller beg spelar ingen roll.
Edit: jobbar i kavaj/kostym så den måste kunna slinka in under ärmen utan problem. Finns det?
Vilken Radiomir rekommenderar ni för max 60? Ny eller beg spelar ingen roll.