• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg

Jag tittar gärna en extra gång på klockan en gråmulen dag som denna.

Har blivit grymt sugen på att införskaffa mig min första panerai. Men är lite kluven om jag ska köpa en 40 eller 44mm (luminor). mina handleder mäter 16,5 cm och är ganska platta. Ni med lite mindre handleder som har provat/äger en, vad säger ni om 44an kommer den se konstig ut på mina handleder?
Bifogar lite bilder på några av dom större Dykarna jag äger.
wilson watch works 2k diver 54mm mellan luggarna och 45mm i dia
IMG_0300.JPG
:
IMG_0297.JPG

IMG_0304.JPG

tycker egentligen att Wilson är i största laget, är rädd att paneraien kommer kännas större på handleden med tanke på kronskyddet och den ganska stora urtavlan.

Tack på förhand :panerai:

Kör bara. Jag har smala handleder (typ 16,5-17 cm) & Luminor-caset funkar. Det ska ju vara stort...
Kolla på mina bilder i den här tråden så ser du hur det ser ut. Ska se om jag hittar några till i telefonen & lägga i sep. inägg.

Jag tyckte att 40 mm. Luminor-caset kändes helt oproportionerligt när jag jämförde dom. Alldeles för tjockt i förhållande till storlek i övrigt.

@JE89:

Här kommer en liten bildkavalkad på mina. (111/114)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

(Sjukligt beteende egentligen... Att fota sin klocka vid massa olika tillfällen för att visa för andra på Internet... Inte undra på att frun skakar uppgivet på huvudet åt mig då och då...)

Hänger inte över och sitter rätt lågt. Men den är ju manuell så...
image.jpg

image.jpg

tack för bilderna! ser inte alls så farligt stor ut som jag tordde. tycker ni båda bär upp dem riktigt bra:).
Nu då storlek är bestämd gäller de bara att hitta vilken modell man skall ha

tack för bilderna! ser inte alls så farligt stor ut som jag tordde. tycker ni båda bär upp dem riktigt bra:).

Någon av basmodellerna skulle jag råda dig till. Mest Panerai så att säga, antagligen störst chans att du trivs med över tid och lättast att flippa om ni inte kommer överens. Tror t ex det ligger en 560 ute på forumet just nu. :)

Någon av basmodellerna skulle jag råda dig till. Mest Panerai så att säga, antagligen störst chans att du trivs med över tid och lättast att flippa om ni inte kommer överens. Tror t ex det ligger en 560 ute på forumet just nu. :)

Jag upplevde 560 som mer platt än min 111. Både på baksidan och även lite uttrycket framifrån. Vet ej varför ang framifrån. Bara en känsla tror jag.

Ang modeller så tycker jag 1950-modellerna är överlägset snyggast på bild men på min handled tycker jag de bygger för mycket på höjden. Vill verkligen komma överens med mig själv ang grymheten i 1950-boetterna för jag skulle väldigt gärna äga någon av dem (just nu rent teoretiskt bara).

Flippade min 005:a för ett tag sen och det känns sådär faktiskt. Kikar lite mot en 359 nu :) Vad tycker panelen om den? Är det någon här som sitter på en och kan knäppa några pics?

Vilken Radiomir rekommenderar ni för max 60? Ny eller beg spelar ingen roll.

Edit: jobbar i kavaj/kostym så den måste kunna slinka in under ärmen utan problem. Finns det?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp