larsbeg
Silver
Italienska flottanTack, men jag tänkte mer på ”Marina Militare”.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Italienska flottanTack, men jag tänkte mer på ”Marina Militare”.
Ja, jag fick en mycket läsvärd länk till svar. Så nu vet jag mer om det också.Italienska flottan
Tvåa på bollen alltsåJa, jag fick en mycket läsvärd länk till svar. Så nu vet jag mer om det också.
Hellre två svar än inget.Tvåa på bollen alltså
TackarHellre två svar än inget.
Här har du lite go kvällslektyr. https://www.revolution.watch/the-rarest-and-newest-modern-marina-militare-watches/?archive
När den kom hade den sandwich. From 2015 (R-serie) är det painted dial (inte sausage) som gäller.Jag har kolla in 8 days 510, på några bilder ser det ut att vara sanwich dail medan på andra sausage.
Finns modellen med olika tavlor?
Då är jag med, tack för redogörelsenNär den kom hade den sandwich. From 2015 (R-serie) är det painted dial (inte sausage) som gäller.
Det var just det som var problemet...Då är jag med, tack för redogörelsen
Vad är bästa alternativen om man vill ha något liknande fast med sandwich och så nytt som möjligt?
Det är ju klart troligare numera, under nya CEO:n, än den tidigare tämligen konservative (av vad vi sett så här långt).Det var just det som var problemet...
Alla med Luminor-boetten i nuvarande sortiment har, generellt, painted eller sausage. Undantag finns tex 911 (special edition for very important people) och den nya pam00795 (men då åker du på en PR-indikator också).
Du kan ju kika på Luminor 1950 men då är det en annan boett som gäller.
Vad som kommer i framtiden är oklart, men det är väl inte otroligt att någon Luminor med sandwich släpps. Men med Panerai vet man ju aldrig...
Mitt intryck är att de valde painted/sausage på luminor för att göra dem lite mer basic, i relation till 1950. Men det kan ju mycket väl vara så att valet av painted/sausage är en flört med tidigt 90-tal.Det är ju klart troligare numera, under nya CEO:n, än den tidigare tämligen konservative (av vad vi sett så här långt).
Just ja, så kan det ju faktiskt vara. Jag har ju annars samma intryck som du och det vi har sett komma ut ur Panerai på sistone är ju faktiskt några sandwich i Luminorboett, så ... de kanske har slutat flörta.Mitt intryck är att de valde painted/sausage på luminor för att göra dem lite mer basic, i relation till 1950. Men det kan ju mycket väl vara så att valet av painted/sausage är en flört med tidigt 90-tal.
Knepigt det här med vad som är vad. Luminor och Luminor 1950 är olika modellserier?Mitt intryck är att de valde painted/sausage på luminor för att göra dem lite mer basic, i relation till 1950. Men det kan ju mycket väl vara så att valet av painted/sausage är en flört med tidigt 90-tal.
Japp olika serier. Kolla Panerais hemsida så ser du. Googla sedan på bilder från sidan på de olika boetterna så framträder skillnaderna tydligt.Knepigt det här med vad som är vad. Luminor och Luminor 1950 är olika modellserier?
Är samtliga 1950 47mm?
Tack. Jag har försökt kolla Ps hemsida men jag är inte bekant med det språket som dyker upp där.Japp olika serier. Kolla Panerais hemsida så ser du. Googla sedan på bilder från sidan på de olika boetterna så framträder skillnaderna tydligt.
Och nej, 1950 finns i olika storlekar.
Hemsidan är rörig men ger en någorlunda överblick.Knepigt det här med vad som är vad. Luminor och Luminor 1950 är olika modellserier?
Är samtliga 1950 47mm?
https://www.panerai.com/en/home.htmlTack. Jag har försökt kolla Ps hemsida men jag är inte bekant med det språket som dyker upp där.
Och tack för svar på fråga 2.
Jakten går vidare...
Sausage/painted känns väldigt missvisande som ord. De nyare modellerna har utskurna och fyllda index.Jag har kolla in 8 days 510, på några bilder ser det ut att vara sanwich dail medan på andra sausage.
Finns modellen med olika tavlor?
Tack. Jag har försökt kolla Ps hemsida men jag är inte bekant med det språket som dyker upp där.
Och tack för svar på fråga 2.
Jakten går vidare...
Det var just det som var problemet...
Alla med Luminor-boetten i nuvarande sortiment har, generellt, painted eller sausage. Undantag finns tex 911 (special edition for very important people) och den nya pam00795 (men då åker du på en PR-indikator också).
Vad som kommer i framtiden är oklart, men det är väl inte otroligt att någon Luminor med sandwich släpps. Men med Panerai vet man ju aldrig...
Tack för den snygga förklaringen.
Här ser du 1950-boetten ligga på vanliga Luminorboetten. Som du ser är 1950 UFO/hamburger-formad och vanliga Luminor är väldigt platt.
Då är jag med, tack för redogörelsen
Vad är bästa alternativen om man vill ha något liknande fast med sandwich och så nytt som möjligt?
På temat ny Luminor med sandwich; PAM911.Det var just det som var problemet...
Gjorde en snabbgoogling, och blev inte klokare vad skillnaden på painted och sausage är. Är min google-fu svag eller vet jag bara inte var jag ska leta?
Första är ifylld lysmassa i nedsänkt tavla, andra är målat direkt på tavlan och sticker alltså upp (sausage)
Jämför index på 560 och 1000. 560s index är typ i linje med resten av tavlan (något nersänkta) medan 1000s index ligger som lume-korv på tavlan.Gjorde en snabbgoogling, och blev inte klokare vad skillnaden på painted och sausage är. Är min google-fu svag eller vet jag bara inte var jag ska leta?
Ja, exakt. 560 vs 422.Tack för den snygga förklaringen.
Kan det vara en 560 som 1950 ligger på? Jag tolkar det som att det inte kan vara tex 112.
Ska vi skriva sandwich (tex 372) vs carved and filled (tex 560) vs sausage (tex 1000) fortsättningsvis då ?Sausage/painted känns väldigt missvisande som ord. De nyare modellerna har utskurna och fyllda index.
Sandwich
Fyllda
Fyllda ger bättre lume