• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1. klassisk korv eller hur?
2. kan vi bestämma oss för att använda ordet instegsmodeller istället för bas? :)
76mq.gif

Detta fick mig att undra. De nya basmodellerna med stängd 6/9, har de lysmassan direkt på tavlan eller har de också utskurna tavlor?
Terminologin används ju helt fel.
Målad/painted ska ju vara ”tryckt” lume rakt på en platt tavla. I princip alltid menar folk en utskuren men ifylld tavla.

861327d1401912933-gemaltes-panerai-dial-oder-verkapptes-sandwichdial-panerai-macroshot.jpeg

Samma med ”Sausage”, tvivlar på att detta är på platt tavla. Det krävs tjock lume för att få till detta och att få det att inte flyta ut är nog extremt svårt utan stämplad tavla.

Så länge vi snackar samma språk så...
Hehe, begreppsförvirringen är ju total!
Hålle dock med dig om att ”bas” är helt åt helvete att använda, speciellt eftersom ”base” är något helt annat. ”Instegsmodeller” känns också fel nu när Due finns. Bättre att säga ”snap back” i så fall, tycker jag i alla fall.

Hehe, begreppsförvirringen är ju total!
Hålle dock med dig om att ”bas” är helt åt helvete att använda, speciellt eftersom ”base” är något helt annat. ”Instegsmodeller” känns också fel nu när Due finns. Bättre att säga ”snap back” i så fall, tycker jag i alla fall.
Due är väl ändå ingen instegsmodell, eller missförstod jag dig nu?

Haha nu blev det kaos här angående sandwich, ifylld och målad tavla :)
Ifylld tavla var nytt för mig, är det de vanligaste på nya modeller typ 510 och 560?
Tycker det är dåligt med info med vad det är för tavla eller är det bara jag som har svårt att hitta det?

Tillbaka
Topp