1. klassisk korv eller hur?Detta fick mig att undra. De nya basmodellerna med stängd 6/9, har de lysmassan direkt på tavlan eller har de också utskurna tavlor?
2. kan vi bestämma oss för att använda ordet instegsmodeller istället för bas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
1. klassisk korv eller hur?Detta fick mig att undra. De nya basmodellerna med stängd 6/9, har de lysmassan direkt på tavlan eller har de också utskurna tavlor?
1. klassisk korv eller hur?
1. klassisk korv eller hur?
Terminologin används ju helt fel.Detta fick mig att undra. De nya basmodellerna med stängd 6/9, har de lysmassan direkt på tavlan eller har de också utskurna tavlor?
Då kan du väl lika väl skriva de nya basemodellerna i bettarinicaset så förvirringen blir total
Skriv vad du vill, jag kommer säga sandwich och ifylld. Sausage är ju så missbrukat att ”puffy” eller dylikt spontant känns bättre.Ska vi skriva sandwich (tex 372) vs carved and filled (tex 560) vs sausage (tex 1000) fortsättningsvis då ?
Så länge vi snackar samma språk så...Skriv vad du vill, jag kommer säga sandwich och ifylld. Sausage är ju så missbrukat att ”puffy” eller dylikt spontant känns bättre.
Hehe, begreppsförvirringen är ju total!Så länge vi snackar samma språk så...
Due är väl ändå ingen instegsmodell, eller missförstod jag dig nu?Hehe, begreppsförvirringen är ju total!
Hålle dock med dig om att ”bas” är helt åt helvete att använda, speciellt eftersom ”base” är något helt annat. ”Instegsmodeller” känns också fel nu när Due finns. Bättre att säga ”snap back” i så fall, tycker jag i alla fall.
Håller med, det är en svindyr tjejklockaDue är väl ändå ingen instegsmodell, eller missförstod jag dig nu?
Exakt. Det där var så gott som @Ernesto s ord.Håller med, det är en svindyr tjejklocka
Specifikationsmässigt är de ju Luminor-instegsmodeller. Men visst, det finns ju billigare om det är priset man utgår från.Due är väl ändå ingen instegsmodell, eller missförstod jag dig nu?
Exakt. Det där var så gott som @Ernesto s ord.
Ask us and you shall receive answersHaha nu blev det kaos här angående sandwich, ifylld och målad tavla
Ifylld tavla var nytt för mig, är det de vanligaste på nya modeller typ 510 och 560?
Tycker det är dåligt med info med vad det är för tavla eller är det bara jag som har svårt att hitta det?
Då har man hämtat ut 001:an och lite godsaker som kommer auktioneras ut till barncancerfonden på GTGn Stort tack till @Nymans Ur 1851 som ville vara med och bidra
Du slänger väl med de gamla hyllvärmarna 1090 och 1088?Jag har löst massa också om du pallar komma förbi. Håller tummarna att det hinner komma innan GTGn
Kan säga till.
Bara att hojtaJag har löst massa också om du pallar komma förbi. Håller tummarna att det hinner komma innan GTGn
Kan säga till.
Kan nni inte köra något online också? Större kundkrets= mer till BCF. Framförallt så har jag i så fall chans att buda hem något.Då har man hämtat ut 001:an och lite godsaker som kommer auktioneras ut till barncancerfonden på GTGn Stort tack till @Nymans Ur 1851 som ville vara med och bidra
Mvh bitter GöteborgareKan nni inte köra något online också? Större kundkrets= mer till BCF. Framförallt så har jag i så fall chans att buda hem något.
Mvh bitter Göteborgare
Vansinnigt fin. Submersible blir min nästa klocka när tillfälle ges...Vad tycker folket om 199?