Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
605 Q-Serie idag.
Fantastiskt fin!605 Q-Serie idag.
Ohh yeah!605 Q-Serie idag.
Sjukt härligt att se en 605:a på KS!!605 Q-Serie idag.
Nice, grattis.605 Q-Serie idag.
Jäklar va mäktigt! Grattis... Fy fan va avis jag är då605 Q-Serie idag.
Nice, grattis.
Vilket verk sitter i 605an?
Älskar tavlan!605 Q-Serie idag.
Personligen så köper jag en klocka för att se tiden, så tidshållning är viktigt. Så att den tappar 1 minut i veckan är ju rätt mycket.. Men Panerais in-house kanske inte är COSC certifierade? Hittade på nätet att Panerai anger +/-10s per dag. Kan det stämma? Med tanke på vad @MaziK gick igenom med sin så låter det ju inte så kul med halvdan tidshållning.Känner killen som sålde in den där till Uret. Den är i fint skick, sett den några gånger. Tror knappast att den behöver service - den är ju bara fyra år gammal. Att den tappar 10s per dag är ju rätt ointressant på en klocka utan sekundvisare. Iofs, har man bara en klocka så kanske det kan vara av vikt. Tänker själv, jag har ingen aning om hur min 372 går. Den sitter ju på armen max två-tre dagar.
Personligen så köper jag en klocka för att se tiden, så tidshållning är viktigt. Så att den tappar 1 minut i veckan är ju rätt mycket.. Men Panerais in-house kanske inte är COSC certifierade? Hittade på nätet att Panerai anger +/-10s per dag. Kan det stämma? Med tanke på vad @MaziK gick igenom med sin så låter det ju inte så kul med halvdan tidshållning.
kanonsnyggt!!Avbryter diskussionen och slänger in ytterligare en panerai + suit bild.
Personligen så köper jag en klocka för att se tiden, så tidshållning är viktigt. Så att den tappar 1 minut i veckan är ju rätt mycket.. Men Panerais in-house kanske inte är COSC certifierade? Hittade på nätet att Panerai anger +/-10s per dag. Kan det stämma? Med tanke på vad @MaziK gick igenom med sin så låter det ju inte så kul med halvdan tidshållning.
Oj vad jag saknar min nu! Bra komboAvbryter diskussionen och slänger in ytterligare en panerai + suit bild.
Som plåster för lång väntetid fick jag en trevlig bok från Nymans (från Panerai fick jag lite annan kompensation)
Stor som en gammal Atlas och väger säkert 2kg med en massa kul käsning om Panerais historia och bilder på gamla vintagemodeller med massor av information.
Kommer dock att sakna klockan jag fick som låneklocka av Nymans (pam 190) som var en riktigt trevlig bekantskap, tackar dock Nymans för lånet.
//Mikael.
Skönt att ha tillbaks den! Vad var den inne för? Känns som att det är en del strul med Panerai urverken, vilket avskräcker lite. Kan iofs bara vara tajmingen, att allas strular just nu..Min 512 (P.5000 in-house) har just kommit tillbaks efter en längre reparation hos Panerai och fullt uppskruvad låg den på +10 s/d nu efter ca 2 timmar ligger den på +5s/d detta med tavlan upp och hängandes, jag räknar med att detta kommer att bli närmare +-0/dygn då fjädrarna borde tappa kraft i slutet av 8 dagarsperioden.
Jag ska försöka komma ihåg att kolla till den lite då och då åt dig i timegraphen om du vill ha gången över en veckas tid.