Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
så länge du blir nöjd såHåll i dig: Grön Tärnsjö från MickeJ trots allt
Det är iaf beställt och betalt. Men tänkte välja ut åtminstone ett till nu när det ändå är lite väntetid. Blir nog därför ett Swiss ammo också.
1: Det där är 19cm.Straight from the source
Fick svar med bild på baklocket och det är ingen pre-A enligt ovan. Hade därför varit intressant om det gick att få lite information om tavlan på grund av dess utseende.Den har ingen Pre-A tavla. Det skulle vara intressant att se baklocket och ta reda på BB-numret. Då kan man verifiera om den fått en utbytt tavla eller inte.
Enligt http://www.paneristi.com/archives/PreA_Panerai/Pre_A_Panerai.html
For all Luminor Marinas within this batch (PAM 001, 003 and 004) it is even easier to tell. The millesimation format for pre-A here is A0XXX/1000, where for A-series Luminor Marinas the format should read AXXXX/1500. This is the reason why it is possible to have a PAM 001 Luminor Marina with an A-prefixed millesimation of a 1000 pieces. In the regular A-series ONLY Luminors (bases) have a millesimation limited to 1000, while of the Luminor Marina A-series, 1500 were made. Likewise, an "A" prefixed Luminor with a matriculation number higher than 300 cannot be a pre-A watch.
For pre-A OP 6502 watches with prefix "A", the last four digits of the BB-number or serial number minus 1400, should equal the four digits of the millesimation number. Format: BB 97XXXX – 1400 = A0YYY/1000.
EG: OP 6502 – BB971401 = A0001/1000 or OP 6502 – BB971621 = A0221/100
Jag brukar också underdriva, fast mått på en annan sak1: Det där är 19cm.
2: Han underdriver.
Mellan hornen?Jag brukar också underdriva, fast mått på en annan sak
Hmm, tidig A serie som inte är Pre-A. Intressant minst sagtFick svar med bild på baklocket och det är ingen pre-A enligt ovan. Hade därför varit intressant om det gick att få lite information om tavlan på grund av dess utseende.
@yonssonFrågade honom, 19cm har han (7.5 inches)
Mumsigt strap det där. Vem var det ifrån nu igen?Ny iPhone = ny awesome kamera
416
Midjan såklart !Mellan hornen?
Mumsigt strap det där. Vem var det ifrån nu igen?
Fler foton ffs!
Helgen började bra
Men naajs.. grattis gubben..... Öppna nu
Helgen började bra
Fler foton ffs!
Ni får snällt vänta till imorgonMen naajs.. grattis gubben..... Öppna nu
....!!Ni får snällt vänta till imorgon
Har jobbat hemifrån hela dagen idag så att jag inte skulle missa när UPS skulle komma(litar inte på speditörer längre, arbetsskada). Men om jag har hållit mig, HA jo tjena. Måste ha på mig haklapp.....!!
Haha kan du ärligt hålla dig tills dess?:Ojag hade öppnat i bilen på väg hem
Såååja
Helgen började bra
Spännande!!! Ser fram emot riktiga bilder ”pressbilder i all ära” men kul att få hur den är på riktigt..
Helgen började bra
Har jobbat hemifrån hela dagen idag så att jag inte skulle missa när UPS skulle komma(litar inte på speditörer längre, arbetsskada). Men om jag har hållit mig, HA jo tjena. Måste ha på mig haklapp.
Tar helg med den här på armen som vanligt.
422
Är i samma tankar....Alltså helvete, mer klocka kan man inte begära! Hade jag haft rejälare handleder hade jag smällt på med en 422 på minuten.
Är i samma tankar....
Ja verkligen.... Det kommer!! SnartHörrududu, du har du handlederna för det. Vad väntar du på!?