• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kan inte mer än hålla med. :D
Måste även säga att trodde inte glaset skulle vara så stor grej för mig men satan vad mysigt det är i jämförelse med 111/005 jag haft tidigare.

Jag sitter lugnt i båten med min 590n ett tag till, handledsfrågan är det som får mig att backa mest. Med 16.5cm blir det svårt med en 47mm tycker jag.

Bytte klocka på kvällen för Paneraisuget blev för stort. 590!

4A091D22-C706-4C3C-9B33-CFBEF36EAF52.jpeg

Kan inte mer än hålla med. :D
Måste även säga att trodde inte glaset skulle vara så stor grej för mig men satan vad mysigt det är i jämförelse med 111/005 jag haft tidigare.
7482FE93-7E38-4B9F-8B7A-F3A4F135EF0A.jpeg
CE513A7A-A45B-4ACA-9424-F5F807239DBA.jpeg
346AD96B-EAEF-4A27-8AAC-B74807D3B174.jpeg

Glaset är verkligen mysigt men det är kombinationen med boetten som gör det tycker jag.
Inte bara roligare former utan även bättre finish än på vanliga Luminorboetten. Mycket distinktare fasningar.

Ha ha ha premium då den varit inom KS ägo sedan tidigare.. :D
Nej men ärligt, 422an är ju fantastisk.. Panerai DNA verkligen!
Jag har inte köpt den på KS om det var det du menade. Men får ju inte av den från handleden så den blir nog svår att sälja den.

Tror jag måste köpa en 372 också, så jag kan jämföra dem sida vid sida. Min hjärna fixar inte riktigt denna ouppklarade kamp, känns lite som att bara se halva filmen Batman VS Superman.

Jag har inte köpt den på KS om det var det du menade. Men får ju inte av den från handleden så den blir nog svår att sälja den.

Tror jag måste köpa en 372 också, så jag kan jämföra dem sida vid sida. Min hjärna fixar inte riktigt denna ouppklarade kamp, känns lite som att bara se halva filmen Batman VS Superman.

Väldigt OT, men den filmen var ju förkastligt. Försökt och titta på den flera gånger men gett upp.

Hur är klarheten i glaset på pleximodellerna, exempelvis tidiga 372 jämfört med safirmodellerna som 422? Vilket glas upplevs minst grumligt?

Tror jag får ge upp sandwich tavlan även denna gång. :(
Funderar på en 590 eller 510.
Skiljer sig lumen något på dessa modeller, någon som jämfört?

Tillbaka
Topp