• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försökte få tag på en riktig kamera, utan någon vidare framgång dock - bättre bilder kommer senare!
IMG_20180922_161629.jpg
IMG_20180922_161409.jpg
IMG_20180922_151901.jpg
IMG_20180921_175005.jpg
Mmmmm så snygg... Grattis :)

Fan alltså.. Paneraifebern släpper inte! Har nästan börjat fundera på att byta nuvarande samlingen mot en... Jag som aldrig skulle sälja första köpet :oops:

Hur är det med serviceintervaller och servicepriser på pannor? Har bara nyinköp hitills så begagnatmarknaden i den prisklassen skrämmer nästan lite!
Läste att PAM005 var en bra instegs Panerai och har nu hittat en som verkar vara i bra skick. Den är uttagen 2016 och han begär ca. 40k kronor för den.

upload_2018-9-22_22-20-49.png

Allt blir roligare med bilder!

Fan alltså.. Paneraifebern släpper inte! Har nästan börjat fundera på att byta nuvarande samlingen mot en... Jag som aldrig skulle sälja första köpet :oops:

Hur är det med serviceintervaller och servicepriser på pannor? Har bara nyinköp hitills så begagnatmarknaden i den prisklassen skrämmer nästan lite!
Läste att PAM005 var en bra instegs Panerai och har nu hittat en som verkar vara i bra skick. Den är uttagen 2016 och han begär ca. 40k kronor för den.

Är väl bara att köra. Finns nog inga mekaniska urverk som är mer robusta än ett manuellt ETA-verk. Lär ju klara många år innan service behövs.

Är den fullset?
”Begär ca 40” låter som du kan få den för 38 med lite list och en skvätt tur.

Visst är den! Jag har funderat på varför den inte är mer vanlig då den är identisk med de mest populära 111 och 112, förutom tavlan.
Borde ju vara pga tavlan då. ;)
Stora klockor med vita tavlor brukar ju bara leta sig in i större klocksamlingar. Håller med om att den är cool.

Tillbaka
Topp