Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Watchbase.comSålde min panna för ca halvåret sedan och känner nu att jag nog behöver en ny inte ba vill ha.
Någon som vet nåt ställe på nätet där man kan se de olika referencerna brevid varandra.. lite som en plansch om det nu finns.
Det svängde på 1960-talet. Dessförrinnan var det dominans på ljusa tavlor. Vitt gör att man upplever föremål som större, men tror inte det är anledningen när det kommer till Panerai. Jag tror det är en genusfråga. Svart är mer maskulint. Det passar macho-märkenas machomärke. Jag skulle inte ha några problem med att bära en 113/114.Borde ju vara pga tavlan då.
Stora klockor med vita tavlor brukar ju bara leta sig in i större klocksamlingar. Håller med om att den är cool.
Och jag är 67% kvinna (enligt något gammalt test på nätet från sekelskiftet), därav mina "jag kan ju inte ha bara svarta pannor".Det svängde på 1960-talet. Dessförrinnan var det dominans på ljusa tavlor. Vitt gör att man upplever föremål som större, men tror inte det är anledningen när det kommer till Panerai. Jag tror det är en genusfråga. Svart är mer maskulint. Det passar macho-märkenas machomärke. Jag skulle inte ha några problem med att bära en 113/114.
I mitt fall är det framför allt att jag inte gillar "12,1,2,3"-tavlorDet svängde på 1960-talet. Dessförrinnan var det dominans på ljusa tavlor. Vitt gör att man upplever föremål som större, men tror inte det är anledningen när det kommer till Panerai. Jag tror det är en genusfråga. Svart är mer maskulint. Det passar macho-märkenas machomärke. Jag skulle inte ha några problem med att bära en 113/114.
@mårt -tavla som jag kallar de
Jag skulle inte grina om den fanns som ett av valen i klocklådan. Den är ljuvlig.I mitt fall är det framför allt att jag inte gillar "12,1,2,3"-tavlor
Skulle t.ex. aldrig tacka nej till en sån här
I mitt fall är det framför allt att jag inte gillar "12,1,2,3"-tavlor
Jag har två 34 mm med ljusa tavlor. Jag använder den sällan. Mitt signalement? - kutryggig, korta bastanta ben, lång kraftig överkropp, konstiga läten, kraftig behåring och bär alltid träklubba.Och jag är 67% kvinna (enligt något gammalt test på nätet från sekelskiftet), därav mina "jag kan ju inte ha bara svarta pannor".
Kan tänka mig att du tycker så. Tur att smaken är som bakenSkitful om det inte vore för ”slytech” och det är sanningen
Jag glömde bort vad jag skulle säga så jag skriver en gång till. Jo, jag tycker att siffror vs index är snyggt på 113/114. Dels för att gillar dem påmålade och för att de har en maximal kontrast i svart siffra mot vit tavla. Den lilla gröna luminovapricken vid varje siffra är som en jordgubbe på en gräddtårta, pricken över I:et. Skönt att vi gillar olika.I mitt fall är det framför allt att jag inte gillar "12,1,2,3"-tavlor
Ja, tur det. Annars skulle vi ha rätt tråkiga GTG:er tror jagJag glömde bort vad jag skulle säga så jag skriver en gång till. Jo, jag tycker att siffror vs index är snyggt på 113/114. Dels för att gillar dem påmålade och för att de har en maximal kontrast i svart siffra mot vit tavla. Den lilla gröna luminovapricken vid varje siffra är som en jordgubbe på en gräddtårta, pricken över I:et. Skönt att vi gillar olika.
Jag skulle gilla den mer om Slytech inte fanns. Så olika vi är. Det här ska den läsa som tycker att alla Panerai ser likadana ut.Skitful om det inte vore för ”slytech” och det är sanningen
Se mitt inlägg ovan, den finns !Jag skulle gilla den mer om Slytech inte fanns. Så olika vi är. Det här ska den läsa som tycker att alla Panerai ser likadana ut.
Är det den som bara går att få i paket med en destro?Se mitt inlägg ovan, den finns !
Precis. Bara att hitta någon som är ute efter den svarta och splittaÄr det den som bara går att få i paket med en destro?
Ha ha, det vore som att klippa ur Monalisa för att man inte gillar bakgrunden. Destron är läcker, men den går bort för mig p.g.a. index är ecru.Precis. Bara att hitta någon som är ute efter den svarta och splitta
Den går bort för mig för att den är destroHa ha, det vore som att ur Monalisa för att man inte gillar bakgrunden. Destron är läcker, men den går bort för mig p.g.a. index är ecru.
För att 025 från det året levererades med tritium tavla och visare - Skulle säga högst relevant information pga det.@lejake , vad är syftet med att berätta i din annons att visarna är bytta? Spelar ju ingen som helst roll om man byter ut ett par luminovavisare vid service. Finns en risk att det kan förvirra en eventuell spekulant.
Säker? Även efter år 2000? I så fall borde det ju även stå att tavlan är bytt.För att 025 från det året levererades med tritium tavla och visare - Skulle säga högst relevant information pga det.
Inte 100 men med tanke på hans utsago att visarna är bytta så utgår jag från det.Säker? Även efter år 2000? I så fall borde det ju även stå att tavlan är bytt.
Du gissar alltså...Inte 100 men med tanke på hans utsago att visarna är bytta så utgår jag från det.
Vad jag vet är att de körde dykarna längre med tritium än vanliga Luminors
Jag gillar destro Det är hopplöst detta. Vi är inte överens om någonting, förutom att Panerai is da shit. Roligare är så här blir det inte.Den går bort för mig för att den är destro
Min 243 har I som tillverkningsår. Den har tritiumtavla så Panerai måste ha varit sena, eller så fanns det någon anledning. Är tritium bättre under vattnet?Du gissar alltså...
Näst intill alla tillverkare hade gått över till Luminova år 2000.
Försöker hitta exakt vilken serie de slutade med men är relativt säker att de hade kvar tritium 2001 på Submersibles. Vad jag säger är att jag kan absolut ha fel men känner mig hyfsat säker.Du gissar alltså...
Näst intill alla tillverkare hade gått över till Luminova år 2000.