• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sålde min panna för ca halvåret sedan och känner nu att jag nog behöver en ny inte ba vill ha.
Någon som vet nåt ställe på nätet där man kan se de olika referencerna brevid varandra.. lite som en plansch om det nu finns.

Borde ju vara pga tavlan då. ;)
Stora klockor med vita tavlor brukar ju bara leta sig in i större klocksamlingar. Håller med om att den är cool.
Det svängde på 1960-talet. Dessförrinnan var det dominans på ljusa tavlor. Vitt gör att man upplever föremål som större, men tror inte det är anledningen när det kommer till Panerai. Jag tror det är en genusfråga. Svart är mer maskulint. Det passar macho-märkenas machomärke. Jag skulle inte ha några problem med att bära en 113/114. :D

Det svängde på 1960-talet. Dessförrinnan var det dominans på ljusa tavlor. Vitt gör att man upplever föremål som större, men tror inte det är anledningen när det kommer till Panerai. Jag tror det är en genusfråga. Svart är mer maskulint. Det passar macho-märkenas machomärke. Jag skulle inte ha några problem med att bära en 113/114. :D
Och jag är 67% kvinna (enligt något gammalt test på nätet från sekelskiftet), därav mina "jag kan ju inte ha bara svarta pannor". :D

I mitt fall är det framför allt att jag inte gillar "12,1,2,3"-tavlor

Skulle t.ex. aldrig tacka nej till en sån här
panerai_5218_207a_032.jpg

@lejake , vad är syftet med att berätta i din annons att visarna är bytta? Spelar ju ingen som helst roll om man byter ut ett par luminovavisare vid service. Finns en risk att det kan förvirra en eventuell spekulant.

I mitt fall är det framför allt att jag inte gillar "12,1,2,3"-tavlor

Skulle t.ex. aldrig tacka nej till en sån här
panerai_5218_207a_032.jpg
Jag glömde bort vad jag skulle säga så jag skriver en gång till. Jo, jag tycker att siffror vs index är snyggt på 113/114. Dels för att gillar dem påmålade och för att de har en maximal kontrast i svart siffra mot vit tavla. Den lilla gröna luminovapricken vid varje siffra är som en jordgubbe på en gräddtårta, pricken över I:et. Skönt att vi gillar olika.

Jag glömde bort vad jag skulle säga så jag skriver en gång till. Jo, jag tycker att siffror vs index är snyggt på 113/114. Dels för att gillar dem påmålade och för att de har en maximal kontrast i svart siffra mot vit tavla. Den lilla gröna luminovapricken vid varje siffra är som en jordgubbe på en gräddtårta, pricken över I:et. Skönt att vi gillar olika.
Ja, tur det. Annars skulle vi ha rätt tråkiga GTG:er tror jag :D

Tillbaka
Topp