Haha, risken blir när man börjar leta att man fastnar på Wiki eller något... obskyrt forum.. så lika bra att få raka svarTack för svar! Vet att det är lite "googla bara för i helvete"-risk över mina frågor men jag älskar ju ELI5 svar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, risken blir när man börjar leta att man fastnar på Wiki eller något... obskyrt forum.. så lika bra att få raka svarTack för svar! Vet att det är lite "googla bara för i helvete"-risk över mina frågor men jag älskar ju ELI5 svar.
Exakt så. Haha.Haha, risken blir när man börjar leta att man fastnar på Wiki eller något... obskyrt forum.. så lika bra att få raka svar
Det är precis som med radiumet inte själva tritiumet som lyser. Sönderfallet exciterar molekyler av annan sort, ofta fosfor, som ger själva ljuset. Kan droppa en bra artikel så kan tråden få återgå till bilder på härliga pannorExakt så. Haha.
Vet du vad det är som gör att tritiumet lyser när det absorberas fotoner?
Tack! Tycker dock lysmassa och Panerai går hand i hand så vi har inte varit sååå OTDet är precis som med radiumet inte själva tritiumet som lyser. Sönderfallet exciterar molekyler av annan sort, ofta fosfor, som ger själva ljuset. Kan droppa en bra artikel så kan tråden få återgå till bilder på härliga pannor
Ok... Jo, det ska jag väl kunna hitta en att bjuda på.Det var länge sen jag såg en bild på din vita 114. Nu kanske?
Tack! Den är grym.Ok... Jo, det ska jag väl kunna hitta en att bjuda på.
Från Italien (Lago Maggiore) i somras:
388 noirKräver nästan lite bilder på Radiomir:er
Visa era 388 och 609 ser hellre era bilder än sunkiga på nätet.
Hmmm... Vilken Panerai blir det idag, då?
(111/512/114)
Lätt val! Senaste tillskottet; 512:an!
Det står 114.Vad är det för ref på vita skönheten?
Jag är blind! TackDet står 114.
Det händer oss alla med jämna mellanrum. Det var troligen den vita urtavlan som bländade.Jag är blind! Tack
Alldeles nästan säkert tyvärr inte.När vi ändå är inne på Radiomir, har vi någon 190 på forumet? (Sunkig bild från nätet)
Alldeles nästan säkert tyvärr inte.
Mm, grymt fin.. JLC-bas vilket gör att priset drar iväg rejältMen den ser bra ut och klickar i en massa av mina boxar. Men får drömma vidare helt enkelt
Bettariniboetterna är mer eftertraktade, men de har inte samma omsättning som svarta.Jag är också sugen på att utöka med en vit panna. Hur är acceptansen på en sån? Går den att sälja om jag lessnar efter några år?
Har kikat på en 523 samt 1523 (små handleder)
En vit panna är förmodligen panna nummer 2 eller 3 i panna-samlingen. Vi har diskuterat detta tidigare och ett par artiklar/reviews på ABTW och Hodinkee behandlar frågan. Mao är det nog som du säger inte helt lättflippat. Rådet torde vara som med allt annat man vill testa. Köp beg och betala inte för dyrtJag är också sugen på att utöka med en vit panna. Hur är acceptansen på en sån? Går den att sälja om jag lessnar efter några år?
Det finns en billig vit på K&S I can give special price on that special price, yes yes.Jag är också sugen på att utöka med en vit panna. Hur är acceptansen på en sån? Går den att sälja om jag lessnar efter några år?
Inte 100 men med tanke på hans utsago att visarna är bytta så utgår jag från det.
Vad jag vet är att de körde dykarna längre med tritium än vanliga Luminors
Hedrar digLite sen på pucken, men om någon eventuellt är intresserad så är tavlan inte utbytt i senaste servicen, bara visarna.
Anledningen till att jag skrev det i annonsen var att det diskuterats i tråden och tänkte det var fair att vara...ja, lite extra transparent.
Den är snygg @mårt men saknar luminorboettenDet finns en billig vit på K&S I can give special price on that special price, yes yes.