• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skönt att ha tillbaks den! Vad var den inne för? Känns som att det är en del strul med Panerai urverken, vilket avskräcker lite. Kan iofs bara vara tajmingen, att allas strular just nu.. :p
Skulle vara intressant, återkom gärna. Kan vara kul info att ta del av.

Edit. Såg ditt inlägg nu, lång väntan! Men visst är det en 510a?
Jepp, fattar inte att jag skrev 512, vet att jag rekommenderade den åt någon tidigare i tråden men jag har en 510 med P.5000 in-house verk. :facepalm:

Innan sommaren sålde jag min 005 till en kompis som velat köpa den i flera år.....jag visste att saknaden efter en Panna skulle bli stor och planen var en ny Panna framöver. Har kollat o provat några olika och kom fram till en modell som jag tror är rätt för mig.

Idag var det dax:
image.jpeg

Päronträlåda känns bekant....
image.jpeg

Och där sitter den:
image.jpeg

Fan vad bra den sitter:
image.jpeg
image.jpeg

Den har även lite lume
image.jpeg

För er som inte vet är det en 512 som är 42mm och den nyare Radiomir versionen.

Jag känner mig riktigt nöjd o glad!

Tack för mig o fyll på med era bilder i denna härliga tråd.

Innan sommaren sålde jag min 005 till en kompis som velat köpa den i flera år.....jag visste att saknaden efter en Panna skulle bli stor och planen var en ny Panna framöver. Har kollat o provat några olika och kom fram till en modell som jag tror är rätt för mig.

Idag var det dax:
image.jpeg

image.jpeg

Och där sitter den:
image.jpeg

Fan vad bra den sitter:
image.jpeg
image.jpeg

Den har även lite lume
image.jpeg

Grattis grattis!!! Måste få prova vid tillfälle:)

Idag var det dax:
image.jpeg

image.jpeg

Och där sitter den:
image.jpeg

Fan vad bra den sitter:
image.jpeg
image.jpeg

Den har även lite lume
image.jpeg

Den är grym Anders!
Som du vet har jag både klämt och funderat många gånger på just 512:)
Stort grattis

Idag var det dax:
image.jpeg

image.jpeg

Och där sitter den:
image.jpeg

Fan vad bra den sitter:
image.jpeg
image.jpeg

Den har även lite lume
image.jpeg

512:an är så j@vla snygg! Stort grattis!

Idag var det dax:
image.jpeg

image.jpeg

Och där sitter den:
image.jpeg

Fan vad bra den sitter:
image.jpeg
image.jpeg

Den har även lite lume
image.jpeg

Min 512 hälsar...idag med ett fett meshband som jag vet
PAN_MESH (2)-01.jpeg
@RicVin älskar :)

Nu låg jag uppe till fyra inatt/imorse och kikade på Panerai. Nya som går att köpa från Nymans, inget äldre alltså.

Fastnade för dessa:
- PAM328
Gillar att den har sekund, datum och länk. 300m är ett plus. Praktisk. Såg inte allt för tjock ut heller.
image.jpeg

- PAM609
Gillar luggarna och avsaknaden av kapsylöppnaren. Ogillar att det står "8 days".
image.jpeg

- PAM557
Gillar att det är en destro eftersom att jag bär klockan långt ner på handleden. Kommer jag att tröttna på den enkla designen? Blir den för stor på 47mm på min 16 cm handled?
image.jpeg

- PAM512
Gillar egentligen allt med den. Provat den flera gånger.
image.jpeg

Missar jag någon?

Senast ändrad:
Nu låg jag uppe till fyra inatt/imorse och kikade på Panerai. Nya som går att köpa från Nymans, inget äldre alltså.

Fastnade för dessa:
- PAM328
Gillar att den har sekund, datum och länk. 300m är ett plus. Praktisk. Såg inte allt för tjock ut heller.
image.jpeg

- PAM609
Gillar luggarna och avsaknaden av kapsylöppnaren. Ogillar att det står "8 days".
image.jpeg

- PAM557
Gillar att det är en destro eftersom att jag bär klockan långt ner på handleden. Kommer jag att tröttna på den enkla designen? Blir den för stor på 47mm på min 16 cm handled?
image.jpeg

- PAM512
image.jpeg

Missar jag någon?
hur stor är Pam328? Undrar om det är en uppföljare till Pam 48..eller är den 44mm? Min Pam48 är inte någon lätt klocka och jag undrar om den blir tung med länk..

Pam48 är 40mm, en helt perfekt storlek för mig :). Har testat 44mm och det blir för stort och klumpigt, för mig alltså. Men jag vet inte om Pam48 finns kvar, inte på Nymans i alla fall tror jag, men jag tror det finns en 42mm i Marina eller 1950 serien. Själv gillar jag, dom du också verkar göra, sek visare och datum ;)

Fastnade för dessa:
- PAM328
image.jpeg

- PAM609
image.jpeg

- PAM557
image.jpeg

- PAM512
image.jpeg

Missar jag någon?
Som jag nämnde tidigare, 574 är på något sätt en fräschare 512 (I mitt fall hade jag valt bort det gröna bandet, vet att Compiss tycker annorlunda ;-).. Du måste nog börja med att tratta ner om det är Luminor eller Radiomir du vill ha, är ju jäkligt olika.. Steg två blir att tratta ner modell..

Edit: Missförstå mig rätt; 512 är alldeles tillräckligt fräsch den med :)

Som jag nämnde tidigare, 574 är på något sätt en fräschare 512 (I mitt fall hade jag valt bort det gröna bandet, vet att Compiss tycker annorlunda ;-).. Du måste nog börja med att tratta ner om det är Luminor eller Radiomir du vill ha, är ju jäkligt olika.. Steg två blir att tratta ner modell..

Får man inte spela på båda planhalvorna? ;)

Idag gillar jag 328 mest. Destron på 47mm blir fan för stort tror jag.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp