• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Från fejjan... :hilarious::hilarious:

42505288_10156665332443620_1715476475655749632_o.jpg

Var tvungen att googla för att verkligen bekräfta att Buzz såg ut så. Var verkligen inte igår man såg
Toy Story, cool detalj!

Har förmodligen skrivit någonstans att ”det där med datum, de e inte så viktigt det”. Men ju mer den här sitter på armen desto mer känner jag att ”datum vore ju inte så dumt”. Kanske blir modellbyte snabbare än jag tänkt mig..:rolleyes:
image.jpg

:panerai: 560
För mig är funktioner som jag själv gillar viktigare än arv och liknande, har märkt i tråden att en Panerai ”ska” vara si o så. Jag gillar att ha (blå) sekundvisare o datum på min klocka även om vissa tycker annorlunda :)

Tänkte mig ett sådant här band till min 933(https://www.mays-berlin.com/en/mare.html), dock är det för ljustblått(iaf ifall man ska utgå ifrån mårts bild. Hur pass flexibla är mays, kan man be dom mörka det en aning eller ska man försöka ge sig på det själv?
Det är inte ljusblått. Jag lovar. De bilder som Mays tagit matchar bra färgen på bandet i verkligheten.

Jaha, då så. Då kan jag ju spara några timmar av mitt liv och skita i att recensera då. Tack, men du hade ju kunna sagt det innan jag köpte 372 också. ;)

Ser fram emot recensionen! Jag liksom många före mig går i precis de tankarna och tycker faktiskt det saknas ordentliga jämförelser, särskilt från någon som kan fota som du! :) Sjuk dubbel minst sagt om än kanske kortvarig när battlen är över.. :D

422 är hästlängder bättre än 372
372
Större text och siffror på tavlan
Tunnare boett
Mer "historiskt korrekt"

422
Sub-sekund med "second reset"-funktion
Mindre text och siffror
Tjockare boett
PR-indikator på baksidan

#team372

Körde en poll för ett bra tag sen på min IG... Tror det sluta typ 51/49 till 372. :D Så lagen är verkligen jämnbra

Kör nog en jämförande recension på ämnet, känns som att många väljer mellan 422 och 372.
Ser fram emot det. Första gången jag var med på en Panerai GTG testade jag båda en kort stund. Mitt minne av det är att 372 satt bättre på armen även om jag spanat in 422 från början. Blev lite förvånad. Nu slutade det med, som kanske bekant, en 422 för mig ändå. Mest för att tillfället dök upp dock. Ska bli skönt att få ett definitivt svar inom kort hur som helst. :D

Tillbaka
Topp