• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Får man inte spela på båda planhalvorna? ;)

Idag gillar jag 328 mest. Destron på 47mm blir fan för stort tror jag.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Har också kikat på den, men även på 329, den med GMT-funktion... "Händer" lite mer på den. 328:an kanske blir lite för "enkel" så att man tröttnar?
00016466.jpg

Senast ändrad:
Att det står Luminor Marina tycker jag är betydligt mer rent än Luminor GMT. Jag håller på 328, klart snyggast och mest balanserad tavla. GMT-visaren känns mest i vägen. 328 tror jag aldrig man tröttnar på. Att 328 har borstad boett med polerad ring gör den riktigt levande. Den länken är så robust och vad jag förstått hindrar inget att växla med andra armband eller är det någon som vet hur det är med det? Verket P9000 som finns i 328 har jag i min 388 och det är jag nöjd med.

Senast ändrad:
328 & 329 är grymma. Men tyvärr rätt höga pga automat-verket. Pam392 är också en riktigt bra Panerai på 42m.. Bland de grymmare den med.
Fetast av alla är nog 438, krävs dock lite större budget.

44.
328 är jäkligt nice, snygg länk också (med lite Iwc vibbar) :). Men Gmt min favvo :p men 328 är väl mest lik min 48...fast större antagligen.

Blev mycket diskussioner / kritik angående Panerai 634 eftersom boettlocket är ett "snap on" lock, vilket många på panieristi tyckte passade mycket dåligt på en klocka som skall ha dykar dna.
Klockan är helt ok att se på, men i just det fallet håller jag med kritikarna.

Blev mycket diskussioner / kritik angående Panerai 634 eftersom boettlocket är ett "snap on" lock, vilket många på panieristi tyckte passade mycket dåligt på en klocka som skall ha dykar dna.
Klockan är helt ok att se på, men i just det fallet håller jag med kritikarna.

Panerai har en Historia att leva upp till och inte gör man det med att släppa en klocka med snapp on back, springbars, integrerad bezel så skulle du dra några jack som du vill bli av med får du byta hela caset och ett ETAUnitas 6947-1 verk när det borde sitta ett inhouse verk i klockan.

Panerai har en Historia att leva upp till och inte gör man det med att släppa en klocka med snapp on back, springbars, integrerad bezel så skulle du dra några jack som du vill bli av med får du byta hela caset och ett ETAUnitas 6947-1 verk när det borde sitta ett inhouse verk i klockan.
Sant...

Nu när man sitter och funderar på nästa inköp så lutar det (för tillfället) åt en Panna. Lite småsugen på en svart klocka och har blivit lite kär i de svarta keramikpannorna. Är det någon av er som äger en sådan och vill dela med sig av lite intryck? Hittade inget klockrent svar när jag sökte.

@Ernesto
Radiomir känns fan mer du än Luminor.
Men iom att du tvekar så är väl 512an perfekt mer sina "Luminor-luggar"

Tror också 42mm passar dina kvinnliga handleder utmärkt ;)

@Ernesto
Radiomir känns fan mer du än Luminor.
Men iom att du tvekar så är väl 512an perfekt mer sina "Luminor-luggar"

Tror också 42mm passar dina kvinnliga handleder utmärkt ;)

Gillar ju wire, men 512 är nog bäst för mig i längden. Äh, vi får se vad det blir! Kommer ändå ha hunnit ändra mig och en Cartier passar egentligen bättre i jobbet ;)

Och mina handleder är manliga. Jättemanliga.

Tillbaka
Topp