• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

4C41B344-F51E-4C48-9C58-852533C3259B.jpeg
Nu är den hel igen, tack till Krons och @Ernesto för utmärkt service, husmors knepet var att ta i hårdare :) tack för alla tips och glada tillrop

PAM511 på Tärnsjö strap från @MickeJ
 
Ypperligt ur ett nu ska jag köpa perspekitv :D

Skämt åsido, de senaste 422 har ju gått snabbare än blixten och med tanke på all hype och grymma bilder på 422:an senaste månaderna är det nog fler än jag som har lite kli i fingrarna :)
Tacka @yonsson för det :D Ganska intressant hur viktigt social media är för klocktillverkare. Jag har fått flera PM på reddit och instagram från folk där de skrivit att de köpt en viss panna pga mina bilder, bland annat 372.
 
Tacka @yonsson för det :D Ganska intressant hur viktigt social media är för klocktillverkare. Jag har fått flera PM på reddit och instagram från folk där de skrivit att de köpt en viss panna pga mina bilder, bland annat 372.

Även innan @yonsson har den ju stått högt i kurs men ja grymma bilder hämmar ju inte direkt köpsuget ;) Har länge funderat över sociala mediers roll i klockhypen som råder. Klockboomen om man får kalla det så slog väl till rejält något år efter att Instagram blivit populärt, lifestyle konton som Watchanish osv har ju sjukligt många followers och de sätter nog trender och köpsug i folk i mycket större utsträckning än vi tror.

Jag hade själv en liten armbandsbusiness på Instagram typ 2014 och det var helt sjukt snabbt det gick att få rull på det. Sålde nog för 20k första månaden på instagram utan att göra något annat än follow for follow back. Hade inte tid sen i och med studierna men har följt utvecklingen och tror det spelar in ganska mycket i vad som blir hypeat. Om några top dogs på sociala medier uttalar sig om specifika modeller/märken tror jag absolut det spär på hypen avsevärt.
 
Även innan @yonsson har den ju stått högt i kurs men ja grymma bilder hämmar ju inte direkt köpsuget ;) Har länge funderat över sociala mediers roll i klockhypen som råder. Klockboomen om man får kalla det så slog väl till rejält något år efter att Instagram blivit populärt, lifestyle konton som Watchanish osv har ju sjukligt många followers och de sätter nog trender och köpsug i folk i mycket större utsträckning än vi tror.

Jag hade själv en liten armbandsbusiness på Instagram typ 2014 och det var helt sjukt snabbt det gick att få rull på det. Sålde nog för 20k första månaden på instagram utan att göra något annat än follow for follow back. Hade inte tid sen i och med studierna men har följt utvecklingen och tror det spelar in ganska mycket i vad som blir hypeat. Om några top dogs på sociala medier uttalar sig om specifika modeller/märken tror jag absolut det spär på hypen avsevärt.
I en värld där man (i alla fall jag) sällan kan klämma innan köp känns bra foton på exempelvis Instagram som a och o. Men det gör ju inte fula klockor snygga, bara snygga klockor snyggare. :)
Nu ligger annonsen ute i alla fall, så bara dra ett PM om du blir sugen.
 
I en värld där man (i alla fall jag) sällan kan klämma innan köp känns bra foton på exempelvis Instagram som a och o. Men det gör ju inte fula klockor snygga, bara snygga klockor snyggare. :)
Nu ligger annonsen ute i alla fall, så bara dra ett PM om du blir sugen.

Givetvist är det så! De flesta klockor är ju snyggast i verkligheten och då gör ju ett bra foto att man kommer så nära den upplevelsen som möjligt! :) jag ska ta mig en funderare, pmar om köp känns aktuellt! :)
 
Att 372 är bättre än 422 och viceversa är egentligen bara trams - eftersom det är en högst subjektiv bedömning i slutändan.
Det är bara att inse att både 372 och 422 är lika grymma eftersom de attraherar så mycket känslor hos ristis på olika sätt!
 
Tillbaka
Topp