• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja 422an ligger ju redan ute så vi kan ju se det valet för vad det är
6C187339-9EEB-4FED-AAC6-AF5D3CD21402.jpeg

Idag behöver jag inte välja, kan köra dubbelpipigt om jag får beslutsångest. :D

Glädjen i det lilla!
Ni vet känslan när man letar efter något och finner det. Jag har letat med ljus och lykta efter en tunnt svart läderband av hög kvalitet, typ cordovan, till min 610a. Finns många, men i 26/22 är de sällsynta. Till slut fann jag en ryss som tillverkar band. Men vågar man beställa av random ryss i smolensk? Absolut!
Idag kom det och jag måste säga att jag är riktigt nöjd. Extremt mjukt, toppen-finish och bra längd.
Alla som ägt en radiomir med wire lugs vet att alltför tjocka band inte blir bra. Inte sant @micke_s ? Därför extra kul att jag hittade ett till slut.
Håll till godo med halvbra foton.

105DE3EC-E981-446F-8802-CF752628F741.jpeg
1AB485C3-1DA4-4D86-820C-8D0378FBDFCD.jpeg
831348CC-949C-473E-9C02-4BCD30343347.jpeg
9F46FF9E-867B-430A-8D6B-3AFF79D192B8.jpeg
B5ED2CE8-4E67-4C2F-9F29-CD2A2F7212DC.jpeg

Glädjen i det lilla!
Ni vet känslan när man letar efter något och finner det. Jag har letat med ljus och lykta efter en tunnt svart läderband av hög kvalitet, typ cordovan, till min 610a. Finns många, men i 26/22 är de sällsynta. Till slut fann jag en ryss som tillverkar band. Men vågar man beställa av random ryss i smolensk? Absolut!
Idag kom det och jag måste säga att jag är riktigt nöjd. Extremt mjukt, toppen-finish och bra längd.
Alla som ägt en radiomir med wire lugs vet att alltför tjocka band inte blir bra. Inte sant @micke_s ? Därför extra kul att jag hittade ett till slut.
Håll till godo med halvbra foton.

105DE3EC-E981-446F-8802-CF752628F741.jpeg
1AB485C3-1DA4-4D86-820C-8D0378FBDFCD.jpeg
831348CC-949C-473E-9C02-4BCD30343347.jpeg
9F46FF9E-867B-430A-8D6B-3AFF79D192B8.jpeg
B5ED2CE8-4E67-4C2F-9F29-CD2A2F7212DC.jpeg
Mysigt - Vet exakt vad du menar och ser fram emot att få klämma på den där kombon på torsdag!

Jaha ja, då har man försätt köp och sälj med ännu en panna ... Saknade datumfunktionen mer än jag trodde att jag skulle göra:(, synd på en för övrigt riktigt fin klocka.

Den följer minutvisaren och visar egentligen tiden under 24 timmar. PM efter kl 12 fram till kl 24 och AM resterande timmar såklart. Bra att ha koll på när du är i en annan tidszon och vill ha koll på din hemtid..

Säkert kan någon förklara det hela bättre än jag ifall det fortfarande är otydligt..

Tanken är att du ska kunna följa hemtiden för att veta när det är morgon/kväll. Grymt bra funktion när du befinner dig i en tidzon med stor skillnad jmf med hemma.

På 233 med AM/PM finns det en extra visare som behöver 24h för att snurra ett helt varv, dvs när 'extra visaren' är på '3' så är motsvarande timme 06 på hemmaplan, när 'extra visaren' är på '6' så är motsvarande timme 12 på hemmaplan, '9' - 18 och till slut '12' - 00.

På dot-versionen som jag har visas morgon (06-18)/kväll (18-06) baserat på huruvida det är vit eller svart färg på den lilla disken vid '6' (sekundvisaren)

AM/PM-indikator vid utlandsvistelse måste vara en av de mest menlösa komplikationerna. Hur är det ens möjligt att inte veta detta utan att titta på klockan? :confused:

På tal om era 422or. Det är en tråd på Paneristi.com just nu som undrar om 422 är på väg ur produktion. Det lär vara ett missförstånd, men roligaste kommentaren är ändå "Maybe they're changing it to a 1422 with blue seconds hand".
Skulle ni köpa en sådan? :D

AM/PM-indikator vid utlandsvistelse måste vara en av de mest menlösa komplikationerna. Hur är det ens möjligt att inte veta detta utan att titta på klockan? :confused:
När du vill ringa hem för att natta barnen eller vill önska frugan en god morgon, så kan det vara bra att veta att det inte är för sent eller för tidigt :p
Tanken är att am/pm följer din hemma tid..

När du vill ringa hem för att natta barnen eller vill önska frugan en god morgon, så kan det vara bra att veta att det inte är för sent eller för tidigt :p
Tanken är att am/pm följer din hemma tid..
Jo, jag förstår funktionen men om jag är i Asien så vet jag att det skiljer ca 6 timmar och är jag i USA samma sak, ungefär, fast åt andra hållet :)

På tal om era 422or. Det är en tråd på Paneristi.com just nu som undrar om 422 är på väg ur produktion. Det lär vara ett missförstånd, men roligaste kommentaren är ändå "Maybe they're changing it to a 1422 with blue seconds hand".
Skulle ni köpa en sådan? :D
Well, det är ju redan gjort med de flesta andra modellerna så det är väl inte helt omöjligt.

Tillbaka
Topp