• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på färg och material på band till min 574 mottages tacksamt :)
6C0FBDB3-3EEA-419B-AA2F-F985D4B8F929.jpeg
FAC9C855-9A0D-4F85-BD36-1F940093B18C-4234-000002D9C9C5E74F.jpeg

Detta är "kamel", oklart om äkta. Jag hittar den här på nätet, det är inte samma, men kanske lika. https://www.ebay.com/itm/Brown-Hand...LuokSrXa03KPwvdtA:rk:14:pf:0&var=452963096762

Bara om den blir tunnare och kommer med plexi ;)

På tal om era 422or. Det är en tråd på Paneristi.com just nu som undrar om 422 är på väg ur produktion. Det lär vara ett missförstånd, men roligaste kommentaren är ändå "Maybe they're changing it to a 1422 with blue seconds hand".
Skulle ni köpa en sådan? :D

Först tyckte jag att den var för stor. Nu gillar jag den och har vant mig! Sunburst är trevligt, tunnheten är trevlig och skulle jag ändra på något skulle jag vilja dra ner den till 42 mm. Men då tappar jag 9an som jag gillar och som ger klockan lite mer liv :)

Ser man klockan för vad den är, alltså en renodlad dressklocka från Panerai, så är den bra för större handleder eller för de som vill ha en större dressklocka. Annars rekommenderar jag 38-42 Due för den som vill köra dress från Panerai. Alternativt 512/574.

Först tyckte jag att den var för stor. Nu gillar jag den och har vant mig! Sunburst är trevligt, tunnheten är trevlig och skulle jag ändra på något skulle jag vilja dra ner den till 42 mm. Men då tappar jag 9an som jag gillar och som ger klockan lite mer liv :)

Ser man klockan för vad den är, alltså en renodlad dressklocka från Panerai, så är den bra för större handleder eller för de som vill ha en större dressklocka. Annars rekommenderar jag 38-42 Due för den som vill köra dress från Panerai. Alternativt 512/574.
Du glömde

upload_2018-10-10_15-39-58.png

Tillbaka
Topp