Kallar du den summan skaplig?Donerade en rätt skaplig summa (för en mössa) till BCF för att få den, så den kommer bäras med stolthet![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kallar du den summan skaplig?Donerade en rätt skaplig summa (för en mössa) till BCF för att få den, så den kommer bäras med stolthet![]()
Är helt inne på att min bästa panna ska vara en 1312 men den där 1359 börjar bli en kandidat. Den é nice![]()
Det här jäkla bandet poppar vilken ecruklocka som helst! 1359
För en mössa, ja då var den väl skaplig, den näst högsta för en mössaKallar du den summan skaplig?Vad kallar du min donation för motsvarande då?
Det finns, mestadels bland de äldre, men även titan-luminor. PAM 177 är den som ploppar fram i huvudet direkt.Jag är fortsatt jättenöjd med min 560. Panerai har mer karaktär än någon annan klocka jag burit.
Men jag undrar om det finns borstade boeter på Luminor?
![]()
024....the real dealVad är skillnaden mellan 024 o 1024??
Och de italienska storlekarna....Det finns, mestadels bland de äldre, men även titan-luminor. PAM 177 är den som ploppar fram i huvudet direkt.
176 är inte så dålig den heller.Och de italienska storlekarna....
177 är inte kattskit. Svart tavla också eller hur? Nice!
Jag, som base dial lover, föredrar faktiskt den. Sån kanske man skulle ha. Synd att de slutade tillverkas 2013...176 är inte så dålig den heller.
Jag, som base dial lover, föredrar faktiskt den. Sån kanske man skulle ha. Synd att de slutade tillverkas 2013...
Tack. Jag gör så.
Jag kör bara watchcheck där man manuellt trycker på en knapp när klockan är en viss tid över en tid och noterar hur klockan legat sedan senaste mätningen (typ på sidan, på handleden, upp och ner osv). I början är det lite skakigt, men kör jag mätningar i 3-4 dagar brukar jag få rätt exakt hur de håller tiden.De där apparna litar jag inte på. 2 dagarsverk? Hur går den vid fullt uppdrag kontra efter något dygn?
Hokus pukus!Jag kör bara watchcheck där man manuellt trycker på en knapp när klockan är en viss tid över en tid och noterar hur klockan legat sedan senaste mätningen (typ på sidan, på handleden, upp och ner osv). I början är det lite skakigt, men kör jag mätningar i 3-4 dagar brukar jag få rätt exakt hur de håller tiden.
Dock får du ju såklart inga amplituder osv.
Min poäng var att denna app fungerar mycket bättre än appar som använder mobilens inbyggda mikrofon för att lyssna på antal bph..Hokus pukus!![]()
"HA HA HA HA HA HA HA" - som din profilbild säger@mårt vilken jobbig profilbild du bytt till![]()
Lite bandinspiration. Har den här på väg från Toshi.
![]()
Snyggt! Hur tänker du angående runda vs ovala hål?Här är band nummer två som är på ingång. Toshi också.
![]()
Så ja! Good news
Vi bjuder på en bild också då det är en av de allra bästa modernaSå ja! Good news
Vi bjuder på en bild också då det är en av de allra bästa moderna
![]()
Det har jag inte tänkt på.Snyggt! Hur tänker du angående runda vs ovala hål?
Det är la inte samma stygn på på hemsidan heller, det gör en hel del.Såg betydligt mycket bättre ut på denna bild än på hemsidan om det nu är samma jag tänker på![]()
Så här ser aktionsplanen ut just nu: Efter SIHH, om det kommit en 372-liknande i 44mm så blir det en sådan. Om inte, så blir det en 720.Vi bjuder på en bild också då det är en av de allra bästa moderna
![]()