• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

5DAE0EF0-736A-4329-B37C-97BDDB3F2047.jpeg

Det här jäkla bandet poppar vilken ecruklocka som helst! 1359
Ett sånt vill jag ha! Eller liknande. Var kan man hitta ett tro?

Vad tycker du om 26/26mm band? Fick ju med två olika till min 372 men tycker klockan satt riktigt illa med de på.
Jag föredrar raka band, som 26/26 och 24/24. Jag hade (har ett kvar) flera bra 26/26 till 605:an, föredrog dem över de avsmalnande och stuffade, ex. vanliga Assolutamente.

Jag föredrar raka band, som 26/26 och 24/24. Jag hade (har ett kvar) flera bra 26/26 till 605:an, föredrog dem över de avsmalnande och stuffade, ex. vanliga Assolutamente.
Spännande! Har sett att många på insta kör 26/26-band, det kanske beror på hur hårt man har banden, hur handleden är formad osv.

Ett sånt vill jag ha! Eller liknande. Var kan man hitta ett tro?
Jag insåg precis att jag var lite väl fokuserad på vad jag uppskattar med bandet och inte riktigt hur det ser ut. Alltså, det är en homage/replica på ett s.k. "74". De flesta bra tillverkare gör en variant av 74, så det är bara att söka på. Mays har några varianter, exempelvis.

180213-panerai-6152-1-74-cg-flipped.jpg

Originalet.

Tillbaka
Topp