• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ready set rewind!

PAM587
20400FDF-BC58-483A-A245-1D3F43A984C3.jpeg

PAM111
8A28C228-ABA4-4270-8C01-3F8FC1D605FE.jpeg

Om nån är intresserad av panerais historia mer och då mellan 1935-1997 rekommenderar jag dessa böcker - una storia italiana. http://www.paneraibook.com/
Författarna har har bla fått tillgång till panerais arkiv och fotat, urverk casebacks mm, och direktintervjuat nyckelpersoner hos panerai, detaljer som många inte har/vet om finns med här! Perezcope hänvisar ofta till dessa böcker som källa när han analyserar fejk vintage.

upload_2018-10-28_11-46-47.png

Senast ändrad:
Om nån är intresserad av panerais historia mer och då mellan 1935-1997 rekommenderar jag dessa böcker - una storia italiana. http://www.paneraibook.com/
Författarna har har bla fått tillgång till panerais arkiv och fotat, urverk casebacks mm, och direktintervjuat myckelpersoner hos panerai, detaljer som många inte har/vet om finns med här! Perezcope hänvisar ofta till dessa böcker som källa när han analyserar fejk vintage.
Bägge volymerma Una storia italiana reas ut nu för 280 euro totalt, inkl frakt 296 euro - väldigt prisvärt då bara en av böckerna kostar 250 euro (jag har beställt).

De har legat på 280 euro i över 1 år nu, så tror inte det är någon stress för folk som är sugna men inte har råd för tillfället. Jag vet för att jag funderade på att köpa de men gjorde det aldrig :D

När jag skrev med Perezcope så rekommenderade han också de böckerna. De ska vara de mest "korrekta" enligt honom. Han håller väl för övrigt på och jobbar på sin egen bok nu har jag för mig.

Författarna har har bla fått tillgång till panerais arkiv och fotat, urverk casebacks mm, och direktintervjuat myckelpersoner hos panerai, detaljer som många inte har/vet om finns med här! Perezcope hänvisar ofta till dessa böcker som källa när han analyserar fejk vintage.
Bägge volymerma Una storia italiana reas ut nu för 280 euro totalt, inkl frakt 296 euro - väldigt prisvärt då bara en av böckerna kostar 250 euro (jag har beställt).

Riktigt bra böcker. Kan bekräfta vad @azcii säger, jag köpte mina för 4-5 år sedan (och har sedan dess sålt dem) och då låg de också på typ det priset. :)

Jag är i planeringsstadiet för att köpa min första ”riktiga” klocka. Har surfat runt en tid och det lutar med och mer åt en Panerai. Är okunnig dock! Varför ska jag skaffa en? Och vilken modell? Vill inte ha en massa ”lullull” utan den ska visa tiden, vara robust, pålitlig, vattentät och förstås snygg. Jag gillar inte riktigt den där ”bågen” runt kronan. Men det tycks ju finnas modeller utan den? Budget upp till 75 tusen, men gärna billigare. Förslag?

Hej Ristis.
Behöver lite roliga gummin till min 720 (47mm Rad.), var ska jag leta? (ej Panerais egna, dessa har jag nu fått koll på)

Gott folk, som ni alla säkert märkt har jag en för mig mycket speciell panna på ingång. Jag kommer åka till Tyskland imorgon kväll alt Tisdag morgon för att hämta upp pjäsen och kommer att lägga upp resebilder här när det väl beger sig, jag vill dela detta mycket speciella tillfälle med er.

Unboxing kommer förhoppningsvis ske på Tisdag em/kväll, alt. Onsdag!

Gott folk, som ni alla säkert märkt har jag en för mig mycket speciell panna på ingång. Jag kommer åka till Tyskland imorgon kväll alt Tisdag morgon för att hämta upp pjäsen och kommer att lägga upp resebilder här när det väl beger sig, jag vill dela detta mycket speciella tillfälle med er.

Tack för att du vill dela med dig av glädjen!
Jag ser verkligen fram emot att följa dig dom kommande dagarna ;)

Äntligen slår du till på din drömpanna:

imgrc0067067606.jpg

Tillbaka
Topp