HAHAHAHAI 44mm yes! Då kommer jag kunna säga till Ferretti (han har en i 40mm) att min är större större än hans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HAHAHAHAI 44mm yes! Då kommer jag kunna säga till Ferretti (han har en i 40mm) att min är större större än hans
Jag är i planeringsstadiet för att köpa min första ”riktiga” klocka. Har surfat runt en tid och det lutar med och mer åt en Panerai. Är okunnig dock! Varför ska jag skaffa en? Och vilken modell? Vill inte ha en massa ”lullull” utan den ska visa tiden, vara robust, pålitlig, vattentät och förstås snygg. Jag gillar inte riktigt den där ”bågen” runt kronan. Men det tycks ju finnas modeller utan den? Budget upp till 75 tusen, men gärna billigare. Förslag?
Du har inte jättemånga att välja på i nuvarande sortimentet om du ska ha en radiomir (utan kronskydd) och base dial (utan massa tjafs): 753 och 610Jag är i planeringsstadiet för att köpa min första ”riktiga” klocka. Har surfat runt en tid och det lutar med och mer åt en Panerai. Är okunnig dock! Varför ska jag skaffa en? Och vilken modell? Vill inte ha en massa ”lullull” utan den ska visa tiden, vara robust, pålitlig, vattentät och förstås snygg. Jag gillar inte riktigt den där ”bågen” runt kronan. Men det tycks ju finnas modeller utan den? Budget upp till 75 tusen, men gärna billigare. Förslag?
Grattis och välkommen in i värmenÄntligen efter 3-4 års velande slog jag till min första panna. Näst intill den perfekta modellen enligt mig, hade klarat mig utan sub sekunder och 8 dagars power reserve hade inte skadat.
![]()
Grattis och välkommen in i värmen![]()
Grattis!!Tack, har alltid fegat ur och köpt en sub eller datejust vid tidigare tillfällen. Kan inte vara nöjda att jag till sist slog till istället för att köra på ett säkert kort.
Äntligen efter 3-4 års velande slog jag till min första panna. Näst intill den perfekta modellen enligt mig, hade klarat mig utan sub sekunder och 8 dagars power reserve hade inte skadat.
![]()
Grattis!!
Rolex köper man oftast för att vara säker på att man kan få tillbaka pengarna vid ev flipp.
Panerai köper man med hjärtat och Är nog ett mer säkert kort ut den aspekten.
Jag har haft min längsta smekmånad någonsin men min första och nuvarande 422.
Woho! Välkommen
Bäst du skriver ut vilken ref det är innan du hamnar i onåd hos YonssonTack, har haft den i några dagar nu och det känns helt rätt.
Bäst du skriver ut vilken ref det är innan du hamnar i onåd hos Yonsson![]()
Det var ett väldigt bra foto det där.572 säger hej
![]()
Mitt förslag att du tittar på är 773 och 560 som är 13,5mm. 005 är 14,5mm och 111, 112 är strax under 15mm. Glasbaksidan är lika tjock typ som den vanliga baksidan.Hej!
Är sugen på att byta till mig en instegs-panna.
Fastnat mest för 111 och 112, är dessa betydligt tjockare än tex 005 pga av glasbaksidan?
Finns det någon nyare ref som liknar 112 som är markant tunnare?
/Danne
Hej!
Fastnat mest för 111 och 112, är dessa betydligt tjockare än tex 005 pga av glasbaksidan?
/Danne
Eller DueBeror lite på vad du menar med ”markant” 005 är lite tunnare och det är möjligt att de nya basemodellerna är något ännu lite tunnare men jag skulle inte kalla det markant. Vill du ha en tunnare, eller som bärs mindre så kika på Radiomir.
Lycka till
Eller pam1000Mitt förslag att du tittar på är 773 och 560 som är 13,5mm. 005 är 14,5mm och 111, 112 är strax under 15mm. Glasbaksidan är lika tjock typ som den vanliga baksidan.
Tycker man ändå märker att 773, 1000 och 560 (om vi nu enbart pratar base dial) upplevs lite tunnare än 112 även om det objektivt skiljer rätt lite.Hej!
/Danne
En pizza på Vapiano bara.Tar du någon förmedlingsavgift mårt?![]()
Ja, det håller jag med om. Min 630 kändes också tunnare.Tycker man ändå märker att 773, 1000 och 560 (om vi nu enbart pratar base dial) upplevs lite tunnare än 112 även om det objektivt skiljer rätt lite.
Är rätt säker här på att inleda jakten på en 736. Ska för första gången köpa ett klocka med tålamod som ledord. Inte den jag är. Det kryper redan i kroppen. Ha-begäret bara gnagerMin 736 var bra. Hade varit svårt att tacka nej till en med 3 istället för datum.
![]()
Boys, ett gäng här i tråden är skyldiga mig en hel drös med pizzorEn pizza på Vapiano bara.
Är det här från något tidigare GTG där folk glömde betala?Boys, ett gäng här i tråden är skyldiga mig en hel drös med pizzor![]()