• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu när jag hunnit samla mig något och hunnit läsa alla svar vill jag börja med att säga tack till er alla för er omtanke, det uppskattar jag!
Jag är också glad över att jag upptäckte ’repan’ men det är såklart jättetrist att det sker vid ett sånt här för mig ytterst speciellt tillfälle.
Jag har laddat för 201/a i många år nu, och som jag trånade för en release idag men jag blev tyvärr abrupt avbruten precis i slutet när.. ja här får er fantasi ta över.

Det positiva med dagens resa var att jag äntligen fick se den IRL, och få uppleva hela pre-v ’känslan’, det är jag glad över. Det har bara förstärkt bilden av att 201/a är ’the one’ för mig.
Jag gick också igenom mina bilder/videos och hittade en något bättre bild på ’repan’/spöket mollgan/fläcken ja vad nu det är för nåt - bedöm själva.

upload_2018-10-31_1-59-4.jpeg

Nu när jag hunnit samla mig något och hunnit läsa alla svar vill jag börja med att säga tack till er alla för er omtanke, det uppskattar jag!
Jag är också glad över att jag upptäckte ’repan’ men det är såklart jättetrist att det sker vid ett sånt här för mig ytterst speciellt tillfälle.
Jag har laddat för 201/a i många år nu, och som jag trånade för en release idag men jag blev tyvärr abrupt avbruten precis i slutet när.. ja här får er fantasi ta över.

Det positiva med dagens resa var att jag äntligen fick se den IRL, och få uppleva hela pre-v ’känslan’, det är jag glad över. Det har bara förstärkt bilden av att 201/a är ’the one’ för mig.
Jag gick också igenom mina bilder/videos och hittade en något bättre bild på ’repan’/spöket mollgan/fläcken ja vad nu det är för nåt - bedöm själva.

Så jädra trist att man saknar ord!
Detta är definitivt en skada på den lager av svarta färg som gör Panerai tavlor matta. Om man fortsätter ”skrapa” blir tavlan blank men fortfarande svart. Inget man kan åtgärda.

Som sagt, riktigt trist... Men som vi pratade om, bara att ta nya tag. Man ska inte köpa om det inte känns 100%... Kommer fler tillfällen :)

Blir lite strap ’unboxings’ idag.

Först ut är oem carbon strap (ingick med 253 och 212 mfl), denna fick inte jag med när jag köpte varken min tidigare 253 eller nu denna gång 212, alltid gillat det här strapet standalone. Får se hur det blir med 212 strax

A3550387-A0EB-4ECB-9763-57718F6A6C28.jpeg
D81E9568-5CA5-4B05-B34D-A30E1FC69073.jpeg
Jag tror att det där blir riktigt bra. Svart + struktur brukar vara en hit.

Har blivit med panerai, känns stort(också på handleden) :cool: har dock lite problem med att få den att sitta skönt, har ~16,5 cm vid smalaste delen av handleden. paneraigummit blir antingen för slappt eller så är det blodstopp.. samma med AW strap i canvas tyvärr. Hitills känns org.bandet bäst men ser lite tråkigt ut. För övrigt cool ref, gillar logon på tavlan och att den tickar likt ljudet av en springande tax på ett parkettgolv.

Pam01005
IMG_20181031_142435.jpg

Fick även in strapsen från swordstraps idag. Det är första gången jag beställer härifrån, ska bli intressant att jmf sword med bosphorus om ett tag.

En egiziano (gula) blev det och en regia marina 01
E064F5FF-4274-441A-8054-A6E72699608C.jpeg
5324D5E5-A99F-497A-A9E7-46CB0934400A.jpeg
C3678AD3-097B-4764-A087-0154A6B6EA3C.jpeg
24D5F23A-039C-401C-9DB6-1B1216EB77D0.jpeg
E5B5AEED-3C9D-4DBE-8945-B3D47BB828C3.jpeg
C5C69928-56BB-45C9-AAF6-2F268CED0212.jpeg

Lädret är jättemjukt och föjdsamt trots att det är nytt. Bägge är sköna på handleden, spontant är det bra intryck återkommer längre framöver med mer detaljer

Fick även in strapsen från swordstraps idag. Det är första gången jag beställer härifrån, ska bli intressant att jmf sword med bosphorus om ett tag.

En egiziano (gula) blev det och en regia marina 01
E064F5FF-4274-441A-8054-A6E72699608C.jpeg
5324D5E5-A99F-497A-A9E7-46CB0934400A.jpeg
C3678AD3-097B-4764-A087-0154A6B6EA3C.jpeg
24D5F23A-039C-401C-9DB6-1B1216EB77D0.jpeg
E5B5AEED-3C9D-4DBE-8945-B3D47BB828C3.jpeg
C5C69928-56BB-45C9-AAF6-2F268CED0212.jpeg

Lädret är jättemjukt och föjdsamt trots att det är nytt. Bägge är sköna på handleden, spontant är det bra intryck återkommer längre framöver med mer detaljer

De ser riktigt mysiga ut! Bra tajming med lite straps som en liten sorts plåster på såren efter Tysklandsresan.. Regio Marina så grymt god ut!

Har blivit med panerai, känns stort(också på handleden) :cool: har dock lite problem med att få den att sitta skönt, har ~16,5 cm vid smalaste delen av handleden. paneraigummit blir antingen för slappt eller så är det blodstopp.. samma med AW strap i canvas tyvärr. Hitills känns org.bandet bäst men ser lite tråkigt ut. För övrigt cool ref, gillar logon på tavlan och att den tickar likt ljudet av en springande tax på ett parkettgolv.

Pam01005
IMG_20181031_142435.jpg
Grattis! Jag tycker oem-bandet är riktigt bra och inte allt tråkigt. Om du läser senaste 10 sidorna i tråden får du mycket band-inspiration.

Grattis! Jag tycker oem-bandet är riktigt bra och inte allt tråkigt. Om du läser senaste 10 sidorna i tråden får du mycket band-inspiration.
Tack :) vad står oem för? Ska läsa på lite i tråden, finns ju så många typer av band så hittar nog rätt till slut.. vart lite less på gummit då jag tycker det är grymt snyggt men att det inte lirade med mina armar.

Tack :) vad står oem för? Ska läsa på lite i tråden, finns ju så många typer av band så hittar nog rätt till slut.. vart lite less på gummit då jag tycker det är grymt snyggt men att det inte lirade med mina armar.

Grattis till din Panerai!
@mårt har ett schysst 24mm strap (icke OEM) till salu under köp och sälj - tillbehör sektionen :) tror det skulle kunna passa!

Pam01005
IMG_20181031_142435.jpg

Har samma handledsmått som du, 98% av banden jag provar utan mikrolösning hamnar jag mellan två hål om passform ska vara perfekt. Vare sig det är läder eller gummi. Funderat på att byta och använda klocka på något större högern för där sitter de 98% av fallen perfekt istället men svårt vänja mig :meh:

Pam01005
IMG_20181031_142435.jpg
Kul, grattis!
Tror faktiskt det är min gamla 1005 du fått tag på :)
Angående strap så hört av dig till någon här på forumet som gör custom band så kan dom göra det efter dina mått så kommer det sitta 100

Har samma handledsmått som du, 98% av banden jag provar utan mikrolösning hamnar jag mellan två hål om passform ska vara perfekt. Vare sig det är läder eller gummi. Funderat på att byta och använda klocka på något större högern för där sitter de 98% av fallen perfekt istället men svårt vänja mig :meh:
Haha.. suck! Jag har provat högern.. lite bättre men inte bra. Läderband har ju en förmåga att forma sig en aning, sitter bandet lite för hårt så kommer det nog bli bättre tänker jag. Värre med canvas och gummi..

Kul, grattis!
Tror faktiskt det är min gamla 1005 du fått tag på :)
Angående strap så hört av dig till någon här på forumet som gör custom band så kan dom göra det efter dina mått så kommer det sitta 100
Tack :) ja just det, den går runt på forumet och välkomnar medlemmar in i paneraivärlden ;) Ja jag antar att ett custom är bäst, kanske får bli så.

Tillbaka
Topp