Inte mycket att klura på.Tackarden såg välgjord ut, ska klura lite.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte mycket att klura på.Tackarden såg välgjord ut, ska klura lite.
Har blivit med panerai, känns stort(också på handleden)har dock lite problem med att få den att sitta skönt, har ~16,5 cm vid smalaste delen av handleden. paneraigummit blir antingen för slappt eller så är det blodstopp.. samma med AW strap i canvas tyvärr. Hitills känns org.bandet bäst men ser lite tråkigt ut. För övrigt cool ref, gillar logon på tavlan och att den tickar likt ljudet av en springande tax på ett parkettgolv.
Pam01005
![]()
TackarGrattis! Välkommen in i gemenskapen
Mitt tips är att pröva andra längder när det gäller straps, misstänker att AW strapet är 115/75 likt dina två oem band?
Strapet får ett helt annat omfång om du går på lite längre straps, då kommer hålen passa mer med din handled. (läderband kan dock avvika dock likt ditt oem som du gillar, eftersom skinn töjer/formar sig lite olika.
När du väl vet vilken som funkar bäst för dig kommer allt bli mycket enklare när det gäller straps.
Fan vad kul, grattisHar blivit med panerai, känns stort(också på handleden)har dock lite problem med att få den att sitta skönt, har ~16,5 cm vid smalaste delen av handleden. paneraigummit blir antingen för slappt eller så är det blodstopp.. samma med AW strap i canvas tyvärr. Hitills känns org.bandet bäst men ser lite tråkigt ut. För övrigt cool ref, gillar logon på tavlan och att den tickar likt ljudet av en springande tax på ett parkettgolv.
Pam01005
![]()
Fick mail precis från Panerai..
Galet enkelt att köpa en trevlig referens, kanske ska ringa till min kortutgivare och sätta en gräns innan man blir lite salong under helgen![]()
![]()
Deras hemsida har sugit rejält länge.. När det kommer till band så var jag tvungen att åka till Krons för att titta vad som fanns och passar. Lovar paketöppning snartEnda problemet är att deras hemsida inte helt funkar fortfarande.. Går t.ex inte att få fram alla OEM band. Och att logga in/skapa konto är bara att glömma![]()
Snyggt. Är det modellen som heter Kaizen light brown?Var ”tvungen” att köpa något band i väntan på beställning från Emre leatherworks. Så blev ett snabbt Geckota från @Royal Straps. Helt ok ändå med tanke på priset (395kr) Hyfsat följsamt och inte stenhårt. Lite för stora keepers bara, plockade bort en men skulle gärna sett att de var lite smidigare. Positivt överraskad på det stora hela.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jupp, stämmer bra. Kan väl även passa på att säga att det är hyfsat långt. Så kanske inte för de minsta handlederna, om man inte diggar lång flärp.Snyggt. Är det modellen som heter Kaizen light brown?
Hade också ett sånt back in the days när jag körde 24mm. Tycker det var helt ok för pengen. Synd att de inte finns i 26mm.Jupp, stämmer bra. Kan väl även passa på att säga att det är hyfsat långt. Så kanske inte för de minsta handlederna, om man inte diggar lång flärp.
Panerai kan vara den svåraste klockan att hitta ny pris på, sökt efter ny (list) pris på 722:an omöjligt att hitta och Panerais hemsida suger men det visste ni redan. F-n vad enkelt det är att köpa en Rolex..
Tack nu kan jag andas....Ja, den är ju inte enkel att navigera.. runt 80 K är list på 722.![]()
Man kan kolla på Krons eller Nymans sidor. Men annars...Panerai kan vara den svåraste klockan att hitta ny pris på, sökt efter ny (list) pris på 722:an omöjligt att hitta och Panerais hemsida suger men det visste ni redan. F-n vad enkelt det är att köpa en Rolex..
![]()
![]()
![]()
![]()
PAM372 aka The lume monster.![]()
Typiskt italienare. Lansera en e-handel som ingen hittar![]()
E-handeln fungerar bara i vissa länder. Tror inte Sverige är en av dem.Typiskt italienare. Lansera en e-handel som ingen hittar![]()
De skriver Europa och Schweiz i sitt mail.E-handeln fungerar bara i vissa länder. Tror inte Sverige är en av dem.
Det blir det för mig.De skriver Europa och Schweiz i sitt mail.
Blir ingen skillnad om jag ändrar land.
När man byter "location" så finns det en ikon längst till höger för vilka länder som har e-handel. Case closed!Det blir det för mig.
Exakt.När man byter "location" så finns det en ikon längst till höger för vilka länder som har e-handel. Case closed!![]()
Tack för informationen, skall kolla. Tycker inte det ser ut som Krons/Nymans har samtliga modeller upplagda tex. kan jag inte hitta 722:an.Man kan kolla på Krons eller Nymans sidor. Men annars...
Börja med att gå till https://www.panerai.com/en/home.html (och spara den där som bokmärke).
Sen, byt valuta och språk uppe i högre hörnet. De fungerar olika ofta, men SEK fungerar inte så bra, så kör något av EUR-länderna.
Sen Collections -> Watch Collection -> Och eftersom 722 är en Lumimor 1950, välj det -> Scrolla ned för att hitta modellen -> Klicka in på modellen och vänta lite, så dyker priset upp.
Här är en animerad gif som förklarar och som visas jättebra för mig i preview i KS, men sen inte alls för er? KS suger också på sina sätt, när man inte förstår hur man ska göra. Hur gör man?
![]()