Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blev en hit det där. Säljer du 372:an till mig då?
Det där bandet är mysigt. Hur, var, när, vem?
Grymt coolt band!!!
Riktigt mysigt läder från Bosphorus, Montana 01.Grymt snyggt läder!
Jag har i dagarna konstaterat att de blåa visarna är helt fantastiska och klår guldvisare vilken dag som helst i veckan, så 372 har singlat ned i topplistan till förmån för 720.Trevlig lördag på er.
![]()
![]()
![]()
Du har ju precis betat av 47 mm radJag har i dagarna konstaterat att de blåa visarna är helt fantastiska och klår guldvisare vilken dag som helst i veckan, så 372 har singlat ned i topplistan till förmån för 720.![]()
Men det var ju en annan 47mm Rad. Har även betat av 47mm 1950, ännu nyligare. Så juryn är ute.Du har ju precis betat av 47 mm rad![]()
SantMen det var ju en annan 47mm Rad. Har även betat av 47mm 1950, ännu nyligare. Så juryn är ute.
Stämmer.Sant. Men med din samling behöver du ju inte stressa.
Haha, wtf.. har ju samma hemma , satt på min 736. Men mitt ser rödare utRiktigt mysigt läder från Bosphorus, Montana 01.
Funderar starkt på att beställa ett i 24mm nu.
Problemet är ju dock att de inte är blånerade utan enbart målade.... Då faller det för mig som detaljnörd.Jag har i dagarna konstaterat att de blåa visarna är helt fantastiska och klår guldvisare vilken dag som helst i veckan, så 372 har singlat ned i topplistan till förmån för 720.Därmed skulle jag vilja att min status här på KS ändrades från "Guld" till "Blånerad". Tack @yonsson ?
![]()
Haha, wtf.. har ju samma hemma , satt på min 736. Men mitt ser rödare ut
![]()
Det blev en hit det där. Säljer du 372:an till mig då?![]()
![]()
Ahopp, var det så alltså. Jag trodde någon sa något annat.Problemet är ju dock att de inte är blånerade utan enbart målade.... Då faller det för mig som detaljnörd.
@azcii hade först fått svar från Panerai att de var tempererade, därefter hade de ändrat sig efter några dagar och meddelade då att de var målade. Snurrigt värre.Ahopp, var det så alltså. Jag trodde någon sa något annat.![]()
Jag är inte alls rastlös.Det där budet försvann snabbt om jag kollar lite längre ned i tråden
372:an sitter dock säkert just nu men något måste hända i lådan på sikt, just nu hänger kanske 16710 mest löst. Känner att jag ska fundera lite över vintern.
Märkligt i denna prisklass men det kräver ju både tid, teknik och engagemang. Många schweiziska tillverkare tillverkar inte heller sina egna visare och tavlor.Är ju lite tråkigt att de inte kan göra visarna blånerade ”på riktigt” Tekniken har ju funnits ett tag menar jag.
Märkligt i denna prisklass men det kräver ju både tid, teknik och engagemang. Många schweiziska tillverkare tillverkar inte heller sina egna visare och tavlor.
De flesta blånerade vijag sett är väl iofs utan lume, kanske det som gör det svårare?
@Matts och @yonsson , riktigt bra jobbat . Ni löste gåtan![]()
Aaaah, smart! Det har jag inte tänkt på men det är säkert därför. Tempererade visare är väldigt känsliga för fett och dylikt, de blir väldigt lätt missfärgade. Den enda tempererade visaren med lume jag kan komma på (förutom vintage Panerai) är den ovan och där har de ju faltiskt målat toppen i en annan färg.
Wohoa! En 338. De ser man inte ofta.https://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned/pam00338/panerai-radiomir-pam00338
Någon som gillar små pannor - köp, köp, köp. 42mm med guldvisare. LikeEnda "minuset" är väl att det är titan, men kanske inte dealbreaker ändå.
Verkligen inteWohoa! En 338. De ser man inte ofta.