• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

572
E635EE10-A579-4674-AEE4-E0A29B527F20.jpeg

Jag har i dagarna konstaterat att de blåa visarna är helt fantastiska och klår guldvisare vilken dag som helst i veckan, så 372 har singlat ned i topplistan till förmån för 720. :) Därmed skulle jag vilja att min status här på KS ändrades från "Guld" till "Blånerad". Tack @yonsson ? :D
Problemet är ju dock att de inte är blånerade utan enbart målade.... Då faller det för mig som detaljnörd.

Det blev en hit det där. Säljer du 372:an till mig då? :D :D

Det där budet försvann snabbt om jag kollar lite längre ned i tråden:)

372:an sitter dock säkert just nu men något måste hända i lådan på sikt, just nu hänger kanske 16710 mest löst. Känner att jag ska fundera lite över vintern.

Är ju lite tråkigt att de inte kan göra visarna blånerade ”på riktigt” Tekniken har ju funnits ett tag menar jag.

Är ju lite tråkigt att de inte kan göra visarna blånerade ”på riktigt” Tekniken har ju funnits ett tag menar jag.
Märkligt i denna prisklass men det kräver ju både tid, teknik och engagemang. Många schweiziska tillverkare tillverkar inte heller sina egna visare och tavlor.

De flesta blånerade vijag sett är väl iofs utan lume, kanske det som gör det svårare?
GS-SBGJ229-4.jpg

Aaaah, smart! Det har jag inte tänkt på men det är säkert därför. Tempererade visare är väldigt känsliga för fett och dylikt, de blir väldigt lätt missfärgade. Den enda tempererade visaren med lume jag kan komma på (förutom vintage Panerai) är den ovan och där har de ju faktiskt målat toppen i en annan färg.

Indexen är ju däremot tempererade och har lume.

GS-SBGJ229-4.jpg

Aaaah, smart! Det har jag inte tänkt på men det är säkert därför. Tempererade visare är väldigt känsliga för fett och dylikt, de blir väldigt lätt missfärgade. Den enda tempererade visaren med lume jag kan komma på (förutom vintage Panerai) är den ovan och där har de ju faltiskt målat toppen i en annan färg.
@Matts och @yonsson , riktigt bra jobbat . Ni löste gåtan :)

Tillbaka
Topp