• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Appropå blått - snubblade in på denna 233-dot i blått : Sotheby’s SE - Pam290 (1 ex). Denna skulle man vilja se IRL bilder på
3EBD8CC5-D85E-4A25-A307-41759CB72684.jpeg

GS-SBGJ229-4.jpg

Aaaah, smart! Det har jag inte tänkt på men det är säkert därför. Tempererade visare är väldigt känsliga för fett och dylikt, de blir väldigt lätt missfärgade. Den enda tempererade visaren med lume jag kan komma på (förutom vintage Panerai) är den ovan och där har de ju faktiskt målat toppen i en annan färg.

Indexen är ju däremot tempererade och har lume.
Förvisso fel märke för tråden men den tavlan såg så läcker ut att jag skulle vilja be om referens :cool:

Hur länge får man vara nykär? :D Vill skaffa fler band, har mest bruna och går på funderingar kring antingen något svart eller något ljusare brunt. Vad tror ni? Känns inte som det är så många som kör svart på 422..

970DCE0D-46AB-4CBA-9A0E-4AE2A87E616F.jpeg
Det är inget fel på svart, men sen tillkommer material, kvalite, feeling, skicklighet, känsla för när ett material får ett eget liv, arbetsinsats, förmåga att skapa det odödliga som att gå från det mediokra till det som är outstanding utan att gå över gränsen till när det är mediokert igen, förmåga att se helheten och att nå samma glansvärde och/eller det som lyfter för det blir en enhet/det som skapar en tredje enhet för att det når den livgivande kontrasten. Svart är suveränt, med det måste ha en identitet. Till den klockan skulle jag söka efter slitet, blekt canvas om det är det robusta och maskinlika du är ute efter, annars är svart gummi alltid rätt oavsett Panerai.

Hej
Efter 1 års tjuvläsande i tråden så köpte jag min första pam i måndags utav @Yoshiikee ,supernöjd och det är garanterat inte den sista, härligt med en så aktiv tråd. Trevlig kväll på er...
20181029_173217.jpg

Bra insteg! Grattis! :)

Mesh är det där ”felet” som får allt att bli rätt, om man är en rebell vill säga och det är man ju.

Ja, allt är ju relativt. ;) En harpun, cyklop och en hawaiiskjorta + den = perfekt.

4CA7AB14-DF74-40DF-9E80-A91ABAAE4071.jpeg

PAM372 redo för nästa badsemester!
Hur tänker ni om att bada med plexi?
Har ju läst en del om mikrorepor och torrsprickor i kanter på plexi. När uppstår dessa? Någon som har koll? Snackar vi efter 5år eller efter 30 år?

Edit: Kanske borde fråga i vintsge istället.

Senast ändrad:
Håller verkligen med.. Varför! Just den blåa tavlan (som på bild är lik 670) är exakt det jag är ute efter. Riktigt surt..

Den hade varit en given succe om den släppts i fler exemplar (med en pricetag därefter), hoppas nu att den inte förblir inlåst i nåt kassaskåp utan att den kommer fram nån gång.
Vore även intressant att se hur nyansen/strukturen skulle vara jmf med de tidigare och nyare blåa tavlorna som släppts (det finns viss variation),

Den hade varit en given succe om den släppts i fler exemplar (med en pricetag därefter), hoppas nu att den inte förblir inlåst i nåt kassaskåp utan att den kommer fram nån gång.
Vore även intressant att se hur nyansen/strukturen skulle vara jmf med de tidigare och nyare blåa tavlorna som släppts (det finns viss variation),
Och vi kommer nog aldrig få veta :(

Tillbaka
Topp