• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur tänker ni om att bada med plexi?
Har ju läst en del om mikrorepor och torrsprickor i kanter på plexi. När uppstår dessa? Någon som har koll? Snackar vi efter 5år eller efter 30 år?

Edit: Kanske borde fråga i vintsge istället.
Jag vågade aldrig bada med min 372 pga just plexit, men tänker att det är rätt liten risk om den klarar trycktestet precis innan badsemestern...

Pam 191.. Sugen? Nja.. Vill nog ha en klocka som kan visa tiden men om man använder 2 klockor varje dag, då är nog denna en grym kamrat!
Panerai-Special-Edition-2004-Black-Seal-Compass.jpg
En sån på ena handleden och en Egiziano på andra. Combined diameter 120mm - varför inte :D

Det går säkert att påskynda processen med torrsprickor genom någon kemikalie men på naturlig väg tar det lång tid och syns ju dessutom.
Om man skulle dyka riktigt djupt så vore det intressant att se hur plexit beter sig med sin stora diameter. (Jämför med tophat glasen till Submariners och Sea Dwellers.)

Jag har inte badat med min 372 men det beror mest på att jag bara har läderband:)

Vad ska man räkna med för en 510 med Sandwhich ? Strax under 50?
Om vi nu ska generalisera: De billigaste torde vara första serien med painted dial. Sandwich ger nog lite premium, liksom nyligen utplockad. Frågan är hur mycket premium du vill betala för sandwich. Det börjar nog närma sig service på en del sandwich-exemplar och det är vettigt att lägga till i kalkylen. Svårt att prissätta tycker jag men din gissning är rimlig, +|- någon tusing.

Kostar inte merparten mer än 40 k enl spec ovan och bra skick?
Sålde min 560 (ej sandwich) för 42, tror aldrig jag hade fått 50. När jag valde mellan de två i början av sommaren låg de på samma priser, valde därför utifrån skick. Jag skulle aldrig ge 50 för en 510.

Tillbaka
Topp