• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prövade 47mm igår.

Mycket bra. Är inte längre rädd för storleken.
05C2A940-705F-4D2C-9898-5E78E57C1092.jpeg
Sitter ju som en smäck.

Jo, enligt C24 54 - 56 tkr utgångspris om man vill ha komplett, Sandwich och inom EU.
Oprutade handlarpriser...
Men vi har lite olika uppfattningar om pris i denna tråd, jag tycker ofta att det som ligger ute här är högt prissatt. Såldes ju en PAM422 för 60 här, strax därefter sålde jag min 3 år nyare för betydligt mindre.

C9EACF37-7663-4E88-9E4F-8D317E25D803.png

(För den som letar 911)

5E9B67C5-B7DA-431F-B86B-41887F451324.png

R-serie så inte sandwich och den är inte inom EU, men ~42000kr. Man får ju ha lite is i magen eller förhandla, jag ser ingen anledning att den skulle kosta 10 till för att den var i EU eller för att den hade sandwich. Nu var det ju några månader sedan men när jag köpte min 560 så låg 510 på samma priser.

Sålde min 560 (ej sandwich) för 42, tror aldrig jag hade fått 50. När jag valde mellan de två i början av sommaren låg de på samma priser, valde därför utifrån skick. Jag skulle aldrig ge 50 för en 510.
Håller med dig. Jag skulle inte heller betala de summorna men jag tror tyvärr att det är vad de listar oprutat på beg.marknaden.

Finns säkert alltid lite prutmån men 510 med sandwich och andra populära modeller tror jag prutmånen minskar.

• Like
Reactions: kmg
Men vi har lite olika uppfattningar om pris i denna tråd, jag tycker ofta att det som ligger ute här är högt prissatt. Såldes ju en PAM422 för 60 här, strax därefter sålde jag min 3 år nyare för betydligt mindre.

C9EACF37-7663-4E88-9E4F-8D317E25D803.png

(För den som letar 911)

5E9B67C5-B7DA-431F-B86B-41887F451324.png

R-serie så inte sandwich och den är inte inom EU, men ~42000kr. Man får ju ha lite is i magen eller förhandla, jag ser ingen anledning att den skulle kosta 10 till för att den var i EU eller för att den hade sandwich. Nu var det ju några månader sedan men när jag köpte min 560 så låg 510 på samma priser.
911:an var ju fin...och från en helt ok handlare...

Jo. Om det går så. Men sen är väl du väldigt prismedveten (och en bra förhandlare också)?
Vete fan om jag är så bra förhandlare men jag är bra på att ha tålamod och tråla. Om man tröttnar på klockor så snabbt som jag gör så vill man kunna sälja prisvärt och snabbt, då måste man köpa billigt annars blir det en väldigt dyr hobby snabbt.

Ett tips är ju såklart att inte snäva av sig så mycket i sina sökkriterier. Kan man exempelvis tänka sig båda tavelversioner, både 510, 560 & titan så har man ju ett betydligt bättre utgångsläge.

Annars får man göra som jag gjorde med min 372. Ge sig fan på att man ska ha just den versionen av just den referensen och ha is i magen tills en fullset dyker upp för en vettig peng. Att betala överpris är i alla fall inte min grej, lär bli väldigt svårt att få sålt en 510 här för 50.

Landat i mina beslut om vilka band som ska in näst! Blir ett PV och ett svart läder från MJ-leather, tror det blir grymt! Sen väntar jag på att få beställa några canvas från AW-straps.. borde kännas som en ok nivå att ligga på efter det men känner på mig att bandletandet aldrig kommer ta slut..

Sen kan ju individer här bidra till att sänka nivåerna orimligt mycket. En 422 listar idag vadå; 93-94k?
Tycker det är alldeles för billigt att sälja enstaka år beggade för 57-58k. Folk som alltid ska ha billigast möjliga säljer ibland för billigt också..

Sen kan ju individer här bidra till att sänka nivåerna orimligt mycket. En 422 listar idag vadå; 93-94k?
Tycker det är alldeles för billigt att sälja enstaka år beggade för 57-58k. Folk som alltid ska ha billigast möjliga säljer ibland för billigt också..
Det är ju en växelverkan mellan köpare och säljare som sätter priserna. Jag säljer hellre snabbt, smidigt och billigt på en säker marknad än dyrt och långsamt på en meckig marknad.

Många svar tack :) har ju ingen enorm stress att handla
Men har varit panerailös lite länge nu :)

510 Sandwich dyker inte upp så ofta, det är en populär modell. Baserat på egen erfarenhet då jag köpt/sålt en del pannor skulle jag säga att den idag ligger närmre 50 i pris än 40 (haft en 510 sandwich själv tidigare).
Om du väntar kanske du har tur och lyckas få en närmare 40, men det beror på hur Euron utvecklar sig (utgår bara ifrån EU/SE när jag jmf).
Om du klarar dig utan sandwich kan du hitta billigare.

510 Sandwich dyker inte upp så ofta, det är en populär modell. Baserat på egen erfarenhet då jag köpt/sålt en del pannor skulle jag säga att den idag ligger närmre 50 i pris än 40 (haft en 510 sandwich själv tidigare).
Om du väntar kanske du har tur och lyckas få en närmare 40, men det beror på hur Euron utvecklar sig (utgår bara ifrån EU/SE när jag jmf).
Om du klarar dig utan sandwich kan du hitta billigare.

Hade 111 förut (och några andra) men insett att jag gillar de med Sandwhich bäst och den är ju liiiite tunnare än 111
bara vänta tills man hittar något vettigt alt vänta på den där 44mm med Sandwhich och guldvisare som aldrig släpps :D

Hade 111 förut (och några andra) men insett att jag gillar de med Sandwhich bäst och den är ju liiiite tunnare än 111
bara vänta tills man hittar något vettigt alt vänta på den där 44mm med Sandwhich och guldvisare som aldrig släpps :D

Bara att köra ditt race.
Haha den där pannan kommer nog tyvärr aldrig släppas hur mkt vi än önskar. Om den mot all förmodan släpps så kommer den a) släppas i väldigt limiterade exemplar och kosta skjortan och/eller b) ha någon form av tradeoff.
Jag är först i kön om jag är helt fel ute med min prediction ovan och att den skulle releasas. :)

Bara att köra ditt race.
Haha den där pannan kommer nog tyvärr aldrig släppas hur mkt vi än önskar. Om den mot all förmodan släpps så kommer den a) släppas i väldigt limiterade exemplar och kosta skjortan och/eller b) ha någon form av tradeoff.
Jag är först i kön om jag är helt fel ute med min prediction ovan och att den skulle releasas. :)

Exakt :)

Bara att köra ditt race.
Jag hatar sådana här resonemang. :D :D :D :D Jag kommer bli så ledsen på SIHH.

Tillbaka
Topp