• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

London baby

5D622008-3577-41A2-8353-2AA803E35F17.jpeg
6B7FBFEB-F232-4255-AB39-B9203CD4AF93.jpeg
Missade detta helt! Då besökte vi Paneraiboutiquen samma dag :) Fick du kika på Boutique edition? Riktigt fin.. :woot:

Fått et stort sug etter Panerai etter at jeg så en 682 for en stund tilbake. Er vel egentlig spesifikt en 682 jeg har lyst på, men virker ikke som den enkleste klokken å få tag på.
Finns det noen andre ref. som jeg burde se på?
42 mm og gjerne så lik en 682 som mulig.

Fått et stort sug etter Panerai etter at jeg så en 682 for en stund tilbake. Er vel egentlig spesifikt en 682 jeg har lyst på, men virker ikke som den enkleste klokken å få tag på.
Det finns ingen annan än den egentligen som är 42 och ser ut så. Vad menar du med att den är svår att få tag på? Är det inte bara att beställa hos en AD eller köpa via någon på c24? Att det inte finns så många begagnade på lokala forum beror ju på att modellen är ganska ny och populär, men det är ju inte direkt någon special edition i få exemplar.

Det finns ingen annan än den egentligen som är 42 och ser ut så. Vad menar du med att den är svår att få tag på? Är det inte bara att beställa hos en AD eller köpa via någon på c24? Att det inte finns så många begagnade på lokala forum beror ju på att modellen är ganska ny och populär, men det är ju inte direkt någon special edition i få exemplar.
Takk for svar. Jeg forsökte finne den hos ulike handlere og har ikke funnet den så trodde den var utgått, men da er det bare jeg som ikke har gjort dårlig research :) Får kola lite mer.

Jeg tenkte bestille en fra Chrono24 nå, men har aldri gjort det förut.
Vet ikke om det er rett tråd, men er litt usikker på risiko osv så skulle gjerne hatt litt input fra noen som kan det :)
Ser disse to okej ut? Hvem av disse ville dere eventuellt kjöpt?

https://www.chrono24.no/panerai/luminor-1950-marina-3-days-42-pam00682--id8313218.htm

https://www.chrono24.no/panerai/lum...3-days-automatic-acciaio---42---id8868223.htm
Jag är ingen expert, men båda ser i stort sett bra ut. Det enda jag tycker jag saknar är ett riktigt foto på själva klockan, även om den är ny i box, så att man vet att de har en. :) Jag överlåter bättre åsikter till andra i den här tråden.

Jag är ingen expert, men båda ser i stort sett bra ut. Det enda jag tycker jag saknar är ett riktigt foto på själva klockan, även om den är ny i box, så att man vet att de har en. :) Jag överlåter bättre åsikter till andra i den här tråden.
Det tenkte jeg faktisk ikke på, men når jeg ser igjennom de som selges på C24 så er det ingen av dom som ligger der (Nya) som har bilder på klokken så det er nok inge konstigheter.

Krons ur i stockholm har en 682:a inne, iallafall hade det för en vecka sen. :)

Kolla med Krons Ur de hade en 682:a inne i fredags riktigt grym klocka, som skrevs ovan så finns det ingen annan 42 mm´s som liknar den.
Kan rekommendera 722:a på länk = 42 mm, riktigt go klocka.
Min hälsar...
05.jpg

Gotcha. Letar med ljus och lykta (igen) efter den panna som jag utan tvekan skulle kunna vara OWG med.
Det hade varit trevligt att få in den innan jul givet allt som hänt. Tomten, jag har varit snäll i år! :)
Jag är väldigt nöjd med 1359 och 416 (och 655 som bonus, under tighta skjortärmar), växlar mellan de två (TWG?) men saknar något kupat glas.

Jag har ju en sådan. Eller försöker du poke:a mig i riktning mot 233? Om den ändå inte hade haft så många komplikationer.

Ja du det är inte lätt att hålla koll på alla refs, hade en uppfattning att boutique editions kom med det nya caset men ser nu att det är det gamla.
Vilket kupat är du ute efter då?

Tillbaka
Topp