Whut? 44mm 372 såklart.Ja du det är inte lätt att hålla koll på alla refs, hade en uppfattning att boutique editions kom med det nya caset men ser nu att det är det gamla.
Vilket kupat är du ute efter då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Whut? 44mm 372 såklart.Ja du det är inte lätt att hålla koll på alla refs, hade en uppfattning att boutique editions kom med det nya caset men ser nu att det är det gamla.
Vilket kupat är du ute efter då?
Whut? 44mm 372 såklart.![]()
![]()
Just nu tycker jag att de modeller som finns brister lite granna på ett eller annat sätt, så jag hoppas ärligt talat på något nytt i framtiden, vad det än må vara, som känns mer perfekt.
Just nu tycker jag att de modeller som finns brister lite granna på ett eller annat sätt, så jag hoppas ärligt talat på något nytt i framtiden, vad det än må vara, som känns mer perfekt.
Luminor 44mm egentligen.Som med allt annat när det gäller Panerai, det är aldrig 100%
Beror lite på vad du är ute efter.. Luminor eller rad, 44/45 el 47?
Nupp, inte bara du. 629 är råfet; så fel så den är rätt! Bara 300 ex och ett hyfsat premium även i relation till ett hyfsat väl tilltaget listpris gör den dock halvbökig att kunna plocka in..Är det bara jag som tycker att PAM 629 är stenhård? Upptäckte den av en slump igår när jag surfade straps.. Har helt gått mig förbi av någon anledning tidigare!
Bilder stulna från Internetz.
![]()
![]()
Luminor 44mm egentligen.
På tal om saker som är optimala, på alla sätt och vis, förutom att man inte är gjord av pengar.
![]()
Referens 785.
På tal om kupat glas.... Super-cool!!!Är det bara jag som tycker att PAM 629 är stenhård? Upptäckte den av en slump igår när jag surfade straps.. Har helt gått mig förbi av någon anledning tidigare!
![]()
![]()
Nupp, inte bara du. 629 är råfet; så fel så den är rätt! Bara 300 ex och ett hyfsat premium även i relation till ett hyfsat väl tilltaget listpris gör den dock halvbökig att kunna plocka in..
På tal om kupat glas.... Super-cool!!!
Det är en 1950-boett på den rackaren eller hur?
Är det bara jag som tycker att PAM 629 är stenhård? Upptäckte den av en slump igår när jag surfade straps.. Har helt gått mig förbi av någon anledning tidigare!
![]()
![]()
Jupp, 150 ex, facila 17500 EuroNu när vi snackar pannor man missat. Denna har jag helt missat! SE 2019, ref PAM00956.
![]()
Daaaamn, den där australiensaren var billig!!Ja, när jag såg den tänkte jag att den är garanterat låååångt över budget. Och ja, de flesta verkar ligga på 130k vilket känns tufft att motivera. Ligger dock en ute för 85k just nu i Australien vilket kändes sjukt rimligt i jämförelse. Är medveten om moms osv men blir ju ändå betydligt billigare. Kanske nån KS:are som är sugen på modellen och har planer på att åka ”down under”. Vore kul tillskott till forumet![]()
Som hittat mao. Passar bra till den vita pikén och de orange shortsen när man är ute och glider i båten en julidag.Jupp, 150 ex, facila 17500 Euro![]()
På tal om kupat glas.... Super-cool!!!
Det är en 1950-boett på den rackaren eller hur?
Daaaamn, den där australiensaren var billig!!
1950-boett med domat glas a'la fiddy!
![]()
Ja alltså till det prisetVäckte jag något i dig?satan vilken pjäs att lägga till samlingen om man hade 85 löst och tid att flyga halva jorden runt
synd att man är student ett halvår till och måste köra OWG
![]()
Nice1950-boett med domat glas a'la fiddy!
![]()
Ja alltså till det priset
På svensk handled för typ 106 k
Är det där ännu mer dome:at än 422/372?
Ja, fiddy-glaset är mer kupol format, det bryter av mer.
Här min 212 (domat glas som fiddy fast i 44mm) jmf med 372
![]()
Aha, där lärde jag mig nåt nytt! Ännu en sak som talar i 629:s favör då. Ser sjukt mysigt ut med den dome:en.
Det är riktigt läckert! Jag har ännu inte tagit ett dopp med en panna med domat glas, det lär bli rena rama lsd trippen när det ser ut så här till vardags:
![]()