• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Just nu tycker jag att de modeller som finns brister lite granna på ett eller annat sätt, så jag hoppas ärligt talat på något nytt i framtiden, vad det än må vara, som känns mer perfekt.

Som med allt annat när det gäller Panerai, det är aldrig 100% :)

Beror lite på vad du är ute efter.. Luminor eller rad, 44/45 el 47?

Som med allt annat när det gäller Panerai, det är aldrig 100% :)

Beror lite på vad du är ute efter.. Luminor eller rad, 44/45 el 47?
Luminor 44mm egentligen.

På tal om saker som är optimala, på alla sätt och vis, förutom att man inte är gjord av pengar.
medium_50266531-fsot-panerai-pam-785-set-luminor-8-days-special-edition-limited-500-sets.jpg

Referens 785 med 8-dagarsverk.

Är det bara jag som tycker att PAM 629 är stenhård? Upptäckte den av en slump igår när jag surfade straps.. Har helt gått mig förbi av någon anledning tidigare!
Bilder stulna från Internetz.

PAM 629.jpg
pam 629 1x.jpg
Nupp, inte bara du. 629 är råfet; så fel så den är rätt! Bara 300 ex och ett hyfsat premium även i relation till ett hyfsat väl tilltaget listpris gör den dock halvbökig att kunna plocka in..

Luminor 44mm egentligen.

På tal om saker som är optimala, på alla sätt och vis, förutom att man inte är gjord av pengar.
medium_50266531-fsot-panerai-pam-785-set-luminor-8-days-special-edition-limited-500-sets.jpg

Referens 785.

785 är nice men som sagt $$$
Vet att du varit inne på en 360 men den kostar också multum.
Sen beror allt på vilken budget du har såklart, men jag hade tittat på en 004 el liknande PVD med tritium , de kan du hitta allt mellan 75-100 typ (beroende på skick och dina kriterier).
Skärmavbild 2018-11-05 kl. 15.58.53.png

Sen kanske den krockar lite med din 416..Finns även Pam9a/b men de verkar kosta lite mer. Finns fler varianter med/utan tritium i olika prisklasser.
Skulle kört antingen PVD spåret eller gått mot nåt vitt / sub som alternativ, eller tom en chrono.

Är det bara jag som tycker att PAM 629 är stenhård? Upptäckte den av en slump igår när jag surfade straps.. Har helt gått mig förbi av någon anledning tidigare!
Bilder stulna från Internetz.

PAM 629.jpg
pam 629 1x.jpg
På tal om kupat glas.... Super-cool!!!

Det är en 1950-boett på den rackaren eller hur?

Nupp, inte bara du. 629 är råfet; så fel så den är rätt! Bara 300 ex och ett hyfsat premium även i relation till ett hyfsat väl tilltaget listpris gör den dock halvbökig att kunna plocka in..

Ja, när jag såg den tänkte jag att den är garanterat låååångt över budget. Och ja, de flesta verkar ligga på 130k vilket känns tufft att motivera. Ligger dock en ute för 85k just nu i Australien vilket kändes sjukt rimligt i jämförelse. Är medveten om moms osv men blir ju ändå betydligt billigare. Kanske nån KS:are som är sugen på modellen och har planer på att åka ”down under”. Vore kul tillskott till forumet :D

Ja, när jag såg den tänkte jag att den är garanterat låååångt över budget. Och ja, de flesta verkar ligga på 130k vilket känns tufft att motivera. Ligger dock en ute för 85k just nu i Australien vilket kändes sjukt rimligt i jämförelse. Är medveten om moms osv men blir ju ändå betydligt billigare. Kanske nån KS:are som är sugen på modellen och har planer på att åka ”down under”. Vore kul tillskott till forumet :D
Daaaamn, den där australiensaren var billig!!

• Like
Reactions: Rey
Tillbaka
Topp