• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Några frågor till er med en PAM372:
  • Hur länge har ni haft den?
  • Hur nöjda är ni?
  • Något ni skulle ändrat på eller är missnöjda med?
  • Har ni tröttnat?
  • Tror ni att ni någonsin kommer sälja den?

6 månader?
Sjukt nöjd!
En mm till? ;) Helt ärligt, de medföljande banden är skitfula tråkiga industritillverkade band. Det borde uppgraderas.
Inte än.
Om jag skulle behöva pengarna, men annars känns det inte så än så länge!

6 månader?
Sjukt nöjd!
En mm till? ;) Helt ärligt, de medföljande banden är skitfula tråkiga industritillverkade band. Det borde uppgraderas.
Inte än.
Om jag skulle behöva pengarna, men annars känns det inte så än så länge!
Kul att höra att du är så pass nöjd fortfarande, hur har det sett ut med andra klockor? Har du haft några andra dyrare klockor? Har du behållit de lika länge?

Kul att höra att du är så pass nöjd fortfarande, hur har det sett ut med andra klockor? Har du haft några andra dyrare klockor? Har du behållit de lika länge?

:D
Haft några Rolex och Panerai 104 tidigare. Just nu har jag bl.a. en Oris ProDiver Chrono (3 år), en Omega Railmaster XXL (13 år), en Breitling Super Avenger (1 år), en B&R BR01-92 Carbon (2 år) och en Longines Hydroconquest XXL (5-6 år) som är "halvdyra". Har kanske 10 klockor till av varierande värde. Jag har en lekbudget som ökas eftersom, men tyvärr måste jag sälja någon klocka då och då för att annat ska in.

Har en speciell känsla för 372. Kanske eftersom jag har alltid haft 127 som graal tidigare. Men jag måste säga att 372 är snyggare! Känns som att den håller värdet också, nu köpte jag min oanvänd, men så mycket förlorar man inte om man säljer den! Å vilken straphora klockan är. Passar med allt!!!

Fan vad drygt @Palenkovich! :( Hoppas dom fixar det fort!

Jag testade samma sak med min idag, gick runt -3/-4, sen maxuppdrag, då tog det en timme, så gick den +5 istället.. Oställt dock. Efter jag ställde den för 5-6 timmar sen, så går den +2 sekunder nu. Verkar vara normalt antar jag?
Variationer i gången på P5000 verkar helt klart vara regeln, vare sig det är något fel som på min och tidigare Swedesocs, eller om det är relativt små avvikelser som på din..

:D
Haft några Rolex och Panerai 104 tidigare. Just nu har jag bl.a. en Oris ProDiver Chrono (3 år), en Omega Railmaster XXL (13 år), en Breitling Super Avenger (1 år), en B&R BR01-92 Carbon (2 år) och en Longines Hydroconquest XXL (5-6 år) som är "halvdyra". Har kanske 10 klockor till av varierande värde. Jag har en lekbudget som ökas eftersom, men tyvärr måste jag sälja någon klocka då och då för att annat ska in.

Har en speciell känsla för 372. Kanske eftersom jag har alltid haft 127 som graal tidigare. Men jag måste säga att 372 är snyggare! Känns som att den håller värdet också, nu köpte jag min oanvänd, men så mycket förlorar man inte om man säljer den! Å vilken straphora klockan är. Passar med allt!!!

Ja, du dämpar ju inte direkt mitt sug... Har för tillfället en Hulk och en PAM112, funderar på att byta ut 112an mot en 372.. Men är inte helt säker ännu, får gå till Nymans och klämma igen.

Variationer i gången på P5000 verkar helt klart vara regeln, vare sig det är något fel som på min och tidigare Swedesocs, eller om det är relativt små avvikelser som på din..

Hm.. Verkar vara så. Ska testa att köra twixt appen i 8 dagar och se hur avvikelsen är på min. Idag ligger den +1, så verkar ju vara normalt.. Än så länge :D Tur att du har VC'n dock ;)

Ja, du dämpar ju inte direkt mitt sug... Har för tillfället en Hulk och en PAM112, funderar på att byta ut 112an mot en 372.. Men är inte helt säker ännu, får gå till Nymans och klämma igen.
372 is the shit!!! Jag är supernöjd med min. Har haft en pam 111 och 104 innan samt några rolex, omega, hublot, iwc, ap ro men jag kan säga att detta är klockan jag trivs bäst med!

Livar upp tråden med en
372 is the shit!!! Jag är supernöjd med min. Har haft en pam 111 och 104 innan samt några rolex, omega, hublot, iwc, ap ro men jag kan säga att detta är klockan jag trivs bäst med!
Grymt! Hur länge har du haft den nu?

Kom igen gubbar, posta lite fler bilder på era PAM372! Man kan ju inte få nog!

Köpte mig en 112a, riktigt nöjd!! :)
image.jpeg

Mvh
Micke

Är benägen att skriva under på exakt allt! Sjukligt nöjd med min 372.
Dock svååååårt sugen på en 382 som komplement.

Tillbaka
Topp