Crowd fundingOm ni sponsrar mig, så köper jag den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Crowd fundingOm ni sponsrar mig, så köper jag den
Nog en vanesak
Har Max 40mm på mina andra idag
Testade en kompis 47mm, kändes inte alls bra även om den var snygg
Så jävla snygg, min favoritmodell tillsammans med PAM372. Ja, om man inte räknar med vintage då.Söndagshäng med 512
Alldeles för rörigDessa jäkla cravings.. Ständigt sug efter ytterligare.. Spanar lite på PAM524, vad tycker ni?
Mm, jämfört med de helt rena Pannorna, alternativt de med bara subsekund. Tycker dock den är ganska clean för att vara en kronograf; både sekund- och minutvisaren till kronografen är ju riktade mot 12 när den inte går. Är egentligen bara de små minutindexmarkeringarna som tillkommer..Alldeles för rörig
håller med 372 och 422 är oxå skitsnygga...men för stora för mig.....glad att 512 finnsSå jävla snygg, min favoritmodell tillsammans med PAM372. Ja, om man inte räknar med vintage då.
ganska cool men för mig ska Panerai ha ganska enkel tavla.Dessa jäkla cravings.. Ständigt sug efter ytterligare.. Spanar lite på PAM524, vad tycker ni?
Instämmer. Tid utan sekund räcker.ganska cool men för mig ska Panerai ha ganska enkel tavla.
Så jäkla härlig. Jag hade inte tvekat om jag kunnat...Dessa jäkla cravings.. Ständigt sug efter ytterligare.. Spanar lite på PAM524, vad tycker ni?
Personligen tycker jag det blir lite för mycket på tavlan med den blå visaren, sekund-registret, datum samt texten "Flyback".Dessa jäkla cravings.. Ständigt sug efter ytterligare.. Spanar lite på PAM524, vad tycker ni?
Menar du att alla som idag bär en Panerai också ska bära gummidräkt bara för att det är historiskt korrekt? Jag tycker absolut att mindre Panerai kan vara snyggt på både män och kvinnor, t.o.m. snyggare i många fall än oproportionerligt stora Panerai som ärligt talat inte passar vissa armar. PAM00512 t.ex. är ett exempel på en mycket snygg användbar 42 mm Panerai Radiomir 1940 och det finns många fler. Kronografer, med alarm, med vit tavla på länk m.m. som absolut är tänkbara alternativ för de som vill ha lite mindre varianter. Personligen har jag svårt för argument som säger att Panerai ska vara stora. Det är upp till var och en att tycka om det. Varje bärare måste fatta sitt beslut. Historien är frän och fräck på många sätt, men den är ingenting vi alla behöver förhålla oss till bara för att.... Ett annat exempel som inte är snyggt bara för att alla andra tycker det var de stora solglasögon alla damer hade på sig och tyckte de var så fina i, men ärligt talat såg alla ut som humlor.40mm på en Panerai är ju för damer....En Panerai ska inte vara 40mm...Kolla bara historiskt...
Satans purister!
/372-ägarn
Tavlorna utan loggan är helt klart snyggare. Så cleant som möjligt ska det vara.Är lite sugen på en Paneria och kollar runt för att se vad som finns.
En sak jag inte klarar av är den här loggan på tavlan Den får mig att tänka på något billigt batteri
Är jag ensam om den här "störningen"?
Gillar Panerai just för att de är så stilrena. Loggan förstör hela klockanTavlorna utan loggan är helt klart snyggare. Så cleant som möjligt ska det vara.
Titan är najs. Är ju hårdare och lättare än stål, mer reptåligt osv. Min hud kan reagera lite på stål ibland så skönt att kunna varva med en i titan då det är mer allergivänligt. Men gillar du tyngd, som jag själv gör, så är det stål som gäller.Gillar Panerai just för att de är så stilrena. Loggan förstör hela klockan
Finns ju ett par modeller i titan. Hur slits titan i förhållande till stål? Titan ska ju vara hårdare.
Ska det köpas klocka i Italien?Hade inte råd med dyrare biljetter ...
Ska det köpas klocka i Italien?
Ska det köpas klocka i Italien?
Någon bra handlare i Rom?
Brukar nämligen vara där ibland.