• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

233 idag på ”EBay-Asso”.
3033DB6F-D21C-4AE2-B323-AD0A2755193F.jpeg

Hej på er Paneri-vänner.

Har en fråga angående Panerai då jag är lite dåligt insatt i dem.

Snubblade in på Krons i helgen efter att sett en Panerai Radiomir Pam 512 (tror jag det var?) i deras skylt. 42mm med brunt läderarmband.

Fastnade verkligen för den.
Deras pris var 74900:-

Frågan då, för mig gör det inte så mycket att köpa en begagnad klocka så länge den är i väl vårdat skick. Hur är priserna och värdehållningen på dessa?
Är det klokare att handla i andra hand? Mycket billigare?

Tack på förhand.

Hej på er Paneri-vänner.

Har en fråga angående Panerai då jag är lite dåligt insatt i dem.

Snubblade in på Krons i helgen efter att sett en Panerai Radiomir Pam 512 (tror jag det var?) i deras skylt. 42mm med brunt läderarmband.

Fastnade verkligen för den.
Deras pris var 74900:-

Frågan då, för mig gör det inte så mycket att köpa en begagnad klocka så länge den är i väl vårdat skick. Hur är priserna och värdehållningen på dessa?
Är det klokare att handla i andra hand? Mycket billigare?

Tack på förhand.

Det finns en 512:a som snurrat runt på forumet för runt 42K, så det blir ju en smula billigare. Men, då ska man verkligen även överväga att service och ev. lagning av slitna delar tillkommer (servicebas typ 7000 kr, en trasig tavla typ 3000 kr till, m.m.). Andra begagnade 512:eek:r går vanligtvis för mer. Med det sagt, jag tror inte att Krons har en 512:a inne, 574:a kanske, eller 620 (fast inte för den prislappen iofs). 512:an har mig veterligen utgått ur sortimentet.

Det finns en 512:a som snurrat runt på forumet för runt 42K, så det blir ju en smula billigare. Men, då ska man verkligen även överväga att service och ev. lagning av slitna delar tillkommer (servicebas typ 7000 kr, en trasig tavla typ 3000 kr till, m.m.). Andra begagnade 512:eek:r går vanligtvis för mer. Med det sagt, jag tror inte att Krons har en 512:a inne, 574:a kanske, eller 620 (fast inte för den prislappen iofs). 512:an har mig veterligen utgått ur sortimentet.

Tack för svar.
Ja jag är lite dålig när det gäller Panerai. Kan ha blandat ihop modellbeteckningen.
42mm är den och priset var 74900:- det är jag säker på. Mörkbrunt läderarmband. Sandwich var det också om det hjälper.

Vilken modell kan det vara för den prislappen?
Kan det vara 337?

Tack för svar.
Ja jag är lite dålig när det gäller Panerai. Kan ha blandat ihop modellbeteckningen.
42mm är den och priset var 74900:- det är jag säker på. Mörkbrunt läderarmband. Sandwich var det också om det hjälper.

Kan det vara 337?

574 heter modellen och kostar 74.000 kr. Nedan fast med annat band.

461FFE7B-5C7D-47E0-9E95-7709183363A0.jpeg

Tack för svar.

Kan det vara 337?
574 är det då ja, och den är svettigare att få tag på billigt begagnat. Chrono24 har ju ett gäng varav de absolut billigaste känns lite för bra för att vara sant, så då hamnar du troligen uppåt 60K ... plus en eventuell service.

Tillbaka
Topp