• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

416, bättre på läder.
097C8519-54B0-4D07-9B62-EA497BE59441.jpeg
Snyggare men svårtorkad efter badet.
Din länk ska få smaka saltvatten.

För att fira sista behandlingen av min cancer har jag lagt en reservation på PAM 1000.

Har haft 000:an och 112:an innan.

Är det ngn som har erfarenhet av ersättaren?

Har inte någon erfarenhet av modellen men den är fin!! En minst sagt bra anledning att köpa en Panerai! Gratulerar till genomförd behandling, vet på nära håll hur tufft det kan vara!

Det där gjorde mig sorgsen. Jag kan förstå att man kan tycka att segling och Panerai inte har så mycket gemensamt, men jag ser det helt annorlunda. Det är som att klippa av sig sin historia. Det är inte segling som är anledningen till sponsringen. Det är att det är gamla klassiska segelbåtar med segel och teknik från Panerais begynnelse som varit kopplingen. Jag förstår italiens djupa historiska relation till segling då landet har mycket kust och öar. Att ta bort seglingshistoria från det italienska märket Panerai får i alla fall mig att höja på ögonbrynen. Det finns inte många tävlingar ridandes på gamla torpeder så gamla träbåtar i ypperligt skick har hittills visat en vördnad inför det gamla och havet. Jag hoppas de tänker om och bildar sina nya asiatiska fans istället. Idiotiskt beslut, men förflackning ligger i tiden. Det räcker att man vet vad som hände igår. Panerai har burit ett stycke kulturhistoria på sina axlar. Det har varit ett tungt viktigt ansvar som de bara släpper.
3.Argentario.jpg

Argentinas kust

Senast ändrad:
För att fira sista behandlingen av min cancer har jag lagt en reservation på PAM 1000.

Har haft 000:an och 112:an innan.

Är det ngn som har erfarenhet av ersättaren?
Jag tror det är minst två trådmedlemmar som har/haft en. Den mest aktive har dock tagit en paus från forumet, så han är numera minst aktiv. Men, jag kan intyga att det är en go' modell. Gratulerar.

Jag har hört Worn&Wound har fått en del klagomål från folk angående konstigt innehåll i deras artiklar etc. Nu verkar det vara min tur att undra. :)

https://wornandwound.com/5-rugged-luxury-tool-watches/

Nu är jag inte expert på några andra klockor än Panerai (höh höh), men jag tolkar det hela som att de listar två ganska vanliga klockor, en Rolex och en Tudor som inte är något speciella. Sedan listar de två lite mer ovanliga special editions, en IWC och en Oris. Och sen listar de en PAM 562, vilket ... bara är lite udda. Eller? :D

Jag har hört Worn&Wound har fått en del klagomål från folk angående konstigt innehåll i deras artiklar etc. Nu verkar det vara min tur att undra. :)

https://wornandwound.com/5-rugged-luxury-tool-watches/

Nu är jag inte expert på några andra klockor än Panerai (höh höh), men jag tolkar det hela som att de listar två ganska vanliga klockor, en Rolex och en Tudor som inte är något speciella. Sedan listar de två lite mer ovanliga special editions, en IWC och en Oris. Och sen listar de en PAM 562, vilket ... bara är lite udda. Eller? :D
Betalda influencers.

Tillbaka
Topp