I will know 13:eWe will know for sure den 14-17 januari.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I will know 13:eWe will know for sure den 14-17 januari.
Tackar. Kändes som ett naturligt steg..Snyggt!!! Bra steg uppåt..
Kan man inte köpa ofärgad canvas och köpa infärgningsmedel? Stålborden och vinkelslipen kan jag stå får.
Helt ok med fejkpatina. Jag har inte tid att vänta. När det gäller klockor kan man köpa äkta patina genom att jaga lite äldre. På armband spelar det mindre roll. Jag ska leta lite efter canvas och färgpigment.Men då blir det ju fejkpatina, du skulle väl aldrig ta i en panna utan vit (grön) lume
Jag har hur som dålig koll på canvas men fixar att få ihop ett band om du hittar rätt material
I will know 13:e![]()
Har du sålt 372 än?
Har du sålt 372 än?![]()
Whao! Starkt jobbat! Då är du verkligen värd något extraFör att fira sista behandlingen av min cancer har jag lagt en reservation på PAM 1000.
Har haft 000:an och 112:an innan.
Är det ngn som har erfarenhet av ersättaren?
På temat - Det kunde gått värre. Som tur var gick det av när jag var hemma och över en bänk.![]()
På temat - Det kunde gått värre. Som tur var gick det av när jag var hemma och över en bänk.![]()
Jag har inte sett några sprickor eller andra symptom innan. Det kom som ur ingenting, helt plötsligt.Ouch! Välanvänt? Tur att det gick bra!! Lite oroväckande, man tänker ju att dessa ska hålla.
Jisses!På temat - Det kunde gått värre. Som tur var gick det av när jag var hemma och över en bänk.![]()
![]()
Jag vet inte hur gammalt det är. Det fanns med när jag köpte den. I värsta fall är det originalet till den klockan. I så fall är det sedan 2006. Gummit har inte åldrats märkbart. Det är fortfarande mjukt och följsamt, men troligen är det åldersrelaterat. Ett gummiband spänner jag ut varje gång det tas av eller på så det blir spänningar. Ett skinnband utsätts inte för dessa påfrestningar då det saknas elasticitet. Det hände när jag skulle ta av mig klockan så jag drog i det, som jag alltid gör. Den här gången höll det inte.Tur i oturen. Hur gammalt är strappet?
Ouch, tur att det hände där det hände. Märkligt att det inte visat något åldersteckenPå temat - Det kunde gått värre. Som tur var gick det av när jag var hemma och över en bänk.![]()
![]()
![]()
Jag har inte sett några sprickor eller andra symptom innan. Det kom som ur ingenting, helt plötsligt.
That's a first.. Skönt att omständigheterna var de rätta så klockan inte skadades!På temat - Det kunde gått värre. Som tur var gick det av när jag var hemma och över en bänk.![]()
![]()
Jo, 12 år gammalt gummi är nog inte mycket att ha vad det än gäller. Gamla bildäck vet jag blir hårda och farliga med tiden. Däremot skinn kan bli finare och finare ju äldre det blir, om man sköter om det by the book.Jävlar, verkligen tur! Konstigt att det inte har synts. Men bra gjort om det kom med från 06.
Tur att jag inte applåderade vid Grand Canyon.That's a first.. Skönt att omständigheterna var de rätta så klockan inte skadades!
Anledningen till att SEIKO gått över till silikon, även om jag hatar silikon.Jag vet inte hur gammalt det är. Det fanns med när jag köpte den. I värsta fall är det originalet till den klockan. I så fall är det sedan 2006. Gummit har inte åldrats märkbart. Det är fortfarande mjukt och följsamt, men troligen är det åldersrelaterat. Ett gummiband spänner jag ut varje gång det tas av eller på så det blir spänningar. Ett skinnband utsätts inte för dessa påfrestningar då det saknas elasticitet. Det hände när jag skulle ta av mig klockan så jag drog i det, som jag alltid gör. Den här gången höll det inte.
Jag tycker det finns många foton på passande läder på subbarna, dock gillade jag inte just det där lädret.![]()
Vad säger ni om läder på 1389 och de andra subbarna? Jag har ju alltid hävdat att läder på dykare är en stor no no men på något sätt känns det helt normalt att ge Panerai ett frikort pga historiken. Vad säger ni?
Jag säger att det hänger ihop med historien och designen. Och därför fungerar det utmärkt på många Panerai.![]()
Vad säger ni om läder på 1389 och de andra subbarna? Jag har ju alltid hävdat att läder på dykare är en stor no no men på något sätt känns det helt normalt att ge Panerai ett frikort pga historiken. Vad säger ni?
Sub + Läder = Succé![]()