Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Asså asso is the shit!
Poke @ErnestoNågon som vet om 1048 finns hos Nymans eller Krons?
Det är en av minstingarna på 40 mm.
Någon som vet om 1048 finns hos Nymans eller Krons?
@Ernesto hur ser utbud av 22mm band ut nu hos er?![]()
Något speciellt du vill ha? Jag beställde ca 30 band i olika storlekar förra veckan som förhoppningsvis kommer innan jul men troligtvis i januari![]()
Nee Torsten; proportionerna blir så knasiga på den.. Riktig liten puck..Någon som vet om 1048 finns hos Nymans eller Krons?
Inte till mig den här gångenNee Torsten; proportionerna blir så knasiga på den.. Riktig liten puck..
682, 392 eller något sådant i stället?
PuhInte till mig den här gången![]()
Det hjälper inte. Låt bli 40mm Luminor.Inte till mig den här gången![]()
Nånting är jag nog sugen på, lite oklart vad... tänkte dyka förbi fredag.
Hah, Torsten med en 40mm:are efter allt han skrivit... Det vore någotNee Torsten; proportionerna blir så knasiga på den.. Riktig liten puck..
682, 392 eller något sådant i stället?
Det är nog bara 339, 341 och 590.![]()
Finns det fler ref/storleker som ser ut som sen over? Brunaktig index og teskstringen på tavlan?
Takk for imformativt svarDet är nog bara 339, 341 och 590.
![]()
![]()
Men det finns många med ecru-index, som tur är.
Kan tillägga för intresserade att 590 (som @Bjornj postade ovan) är 44mm, 339 47mm och 341 blott 60mm.
![]()
Takk for imformativt svar
Da var den en 590 jeg så i dag og den var riktigt schyst.
Så dock veeeldig stor ut jämfört med min 682 så var helt sikker på at det var en 47mm.
En begagnad Panerai 510 skulle fixa det.Jag letar och läser men tycks inte hitta en modell som tickar alla boxar för mig, jag behöver hjälp med en bra instegspanna!
Det jag är ute efter är:
Max 44mm (Gärna mindre)
Sandwich dial
Manuell
Ikoniska kronskyddet
Subsecond hade varit trevligt men inget måste
Jag är förvirrad av alla PAM574, PAM560 och PAM590 men det lutar väl kanske åt det hållet.. Om det ens är ett håll? Vad säger experterna?
Tack, är 560 är samma klocka fast utan subsecound?En begagnad Panerai 510 skulle fixa det.
Tidigare modeller hade Sandwich.
Tror fram till 2015.
Ja, den har nästan samma tavla, men sen har du 562 och 564 som båda är i titan.Tack, är 560 är samma klocka fast utan subsecound?
Tack igen, det ska jag göra!Ja, den har nästan samma tavla, men sen har du 562 och 564 som båda är i titan.
Tavlan är brunsvart, men ta en titt på dom också.
Lycka till!Tack igen, det ska jag göra!
PAM111 Fyller alla dina kriterier om du lyckas hitta en beg.Jag letar och läser men tycks inte hitta en modell som tickar alla boxar för mig, jag behöver hjälp med en bra instegspanna!
Det jag är ute efter är:
Max 44mm (Gärna mindre)
Sandwich dial
Manuell
Ikoniska kronskyddet
Jag är förvirrad av alla PAM574, PAM560 och PAM590 men det lutar väl kanske åt det hållet.. Om det ens är ett håll? Vad säger experterna?
Klart det är ett håll. Alla håll är godkända, vi andra blir lite extra glada om det är en Panerai.Jag letar och läser men tycks inte hitta en modell som tickar alla boxar för mig, jag behöver hjälp med en bra instegspanna!
Det jag är ute efter är:
Max 44mm (Gärna mindre)
Sandwich dial
Manuell
Ikoniska kronskyddet
För ett otränat öga gällande Panerai ser den likadan ut som 510 fast utan 8 dagars gångreserv, är det skillnaden?PAM111 Fyller alla dina kriterier om du lyckas hitta en beg.
Panerai har vuxit väldigt mycket för mig nu på senaste. Meeeeen som alla nya som blir intresserade av märket nojar jag lite över storleken.. Jag får helt enkelt planera en trip till huvudstaden i mellandagarna för att testaKlart det är ett håll. Alla håll är godkända, vi andra blir lite extra glada om det är en Panerai.![]()