• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ADD0BCB6-3F51-494F-A774-1CBC33E2ACC5.png

Finns det fler ref/storleker som ser ut som sen over? Brunaktig index og teskstringen på tavlan?

Det är nog bara 339, 341 och 590.
upload_2018-12-19_17-43-26.png

upload_2018-12-19_17-43-38.png

Men det finns många med ecru-index, som tur är. :)

Kan tillägga för intresserade att 590 (som @Bjornj postade ovan) är 44mm, 339 47mm och 341 blott 60mm.
30b605dbfbc19ae0a83938e3cdbc96fe.jpg
Takk for imformativt svar :)
Da var den en 590 jeg så i dag og den var riktigt schyst.
Så dock veeeldig stor ut jämfört med min 682 så var helt sikker på at det var en 47mm.

Jag letar och läser men tycks inte hitta en modell som tickar alla boxar för mig, jag behöver hjälp med en bra instegspanna!
Det jag är ute efter är:
Max 44mm (Gärna mindre)
Sandwich dial
Manuell
Ikoniska kronskyddet
Subsecond hade varit trevligt men inget måste

Jag är förvirrad av alla PAM574, PAM560 och PAM590 men det lutar väl kanske åt det hållet.. Om det ens är ett håll? Vad säger experterna?

Jag letar och läser men tycks inte hitta en modell som tickar alla boxar för mig, jag behöver hjälp med en bra instegspanna!
Det jag är ute efter är:
Max 44mm (Gärna mindre)
Sandwich dial
Manuell
Ikoniska kronskyddet

Jag är förvirrad av alla PAM574, PAM560 och PAM590 men det lutar väl kanske åt det hållet.. Om det ens är ett håll? Vad säger experterna?
En begagnad Panerai 510 skulle fixa det.
Tidigare modeller hade Sandwich.
Tror fram till 2015.

• Like
Reactions: Ncs
Det jag är ute efter är:
Max 44mm (Gärna mindre)
Sandwich dial
Manuell
Ikoniska kronskyddet

PAM111 Fyller alla dina kriterier om du lyckas hitta en beg.

Det jag är ute efter är:
Max 44mm (Gärna mindre)
Sandwich dial
Manuell
Ikoniska kronskyddet

Klart det är ett håll. Alla håll är godkända, vi andra blir lite extra glada om det är en Panerai. :)

• Like
Reactions: Ncs
Klart det är ett håll. Alla håll är godkända, vi andra blir lite extra glada om det är en Panerai. :)
Panerai har vuxit väldigt mycket för mig nu på senaste. Meeeeen som alla nya som blir intresserade av märket nojar jag lite över storleken.. Jag får helt enkelt planera en trip till huvudstaden i mellandagarna för att testa :)

Tillbaka
Topp