• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

C9D49718-A0BE-40BA-B012-85E8165725BD.jpeg

Nu landade PAM1305 hemma, så jäkla gött!

Vilken stil? Budget? Storlek?
Vill ha svart karamisk vridring, är lite osäker på storlek men lutar åt 47 mm. 616 är svin cool men man hade helst sett att den inte var helsvart :D gillar brytningen mellan boet i stål och svart vridring. gärna inte över 130k men mitt absoluta tak är 150.

Vill ha svart karamisk vridring, är lite osäker på storlek men lutar åt 47 mm. 616 är svin cool men man hade helst sett att den inte var helsvart :D gillar brytningen mellan boet i stål och svart vridring. gärna inte över 130k men mitt absoluta tak är 150.
Inte mycket att välja på då..
Just 615 och 1389 är två av kandidaterna.. Annars är det i 47mm nästan bara den nya PAM799 med case i BMG-TECH och Carbotech-ring.
De två förstnämnda har för övrigt titancase och inte stål :)

Grattis. Förklara gärna resonemanget. Trodde du tyckte 1389 slog allt inkl 1305?
Jag tycker titanringen skriker mer Panerai än det keramiska inlägget. Lättare att matcha titanfärgen med läder än mot den keramiska ringen också. Tycker helt enkelt 1305 och 305 är snyggare på läder. Förutom det så är ju 1305 lite billigare också, det är alltid en bonus.
Han hintade om att ett paket var på väg in tidigare och har ju velat mellan 305/1305 tidigare så gjorde en kvalificerad gissning ;)
Skrev det tydligt i recensionen men ingen jävel orkar väl läsa allt, det är ju bilderna man oftast fastnar för i recensioner. :D

Jag tycker titanringen skriker mer Panerai än det keramiska inlägget. Lättare att matcha titanfärgen med läder än mot den keramiska ringen också. Tycker helt enkelt 1305 och 305 är snyggare på läder. Förutom det så är ju 1305 lite billigare också, det är alltid en bonus.

Skrev det tydligt i recensionen men ingen jävel orkar väl läsa allt, det är ju bilderna man oftast fastnar för i recensioner. :D

Du får ta sämre bilder så lägger folk fokus på texten :D

Inte mycket att välja på då..
Just 615 och 1389 är två av kandidaterna.. Annars är det i 47mm nästan bara den nya PAM799 med case i BMG-TECH och Carbotech-ring.
De två förstnämnda har för övrigt titancase och inte stål :)
Ok, tack för hjälpen :) just det så är det ja! Materialet spelar inte jättestor roll, är mest brytningen mellan färgerna jag vill åt. Får åka och klämma lite på 1389 och 615 och se hur dom känns på armen :)

Hej
Skall äntligen posta min första bild och kanske t.o.m mitt första inlägg. Har varit med i forumet ett tag men mest tittat/trånat och suttit på en Breitling Seawolf Avenger Blacksteel Code Yellow - som tillslut fick lämna plats åt en länge åtrådd Pam111 från @Dixie här på forumet. Tankarna om en panna som även fungerar lite mer dressig väcktes och kontakt upprättades med A.W på AWStraps där idéerna flödade. Tillslut blev det två nya band som tanken var att det skulle passa lite mer till kavaj och uppklätt. Är ingen mästerfotograf men presenterar här resultatet - hoppas ni tycker om det lika mycket som jag.
Första är blå ödla och det andra är svart sjöorm.
0623B2F6-8656-46B7-AA50-DDEE01742545.jpeg
01AD31A5-0E87-4AAC-BE81-4078BDDA8F3D.jpeg
4BE63135-5B1A-40EC-9087-566BEB0A9C56.jpeg
82C55CD5-5A2B-40D8-B29C-09A240EADF6B.jpeg
430E5231-502D-4DE3-9AAD-AEDB688FC967.jpeg
Finns det verkligen något som heter sjöorm? Det låter som ett PreV-spänne omdöpt till Lock Ness i god sjömansfolkloranda. Grattis till en fin klocka och ja, jag gillar strapsen. De gör klockan mer dressig vilket var ditt mål. Säg till när du är redo för bäver. Jag har ett liggandes. Jag vill också ha en 111.

Tillbaka
Topp