Bättre ljus nere i tvättstugan
Panerai 911 på Jules Vern Nubuck Alligator
Herrejisses vad den är snygg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Lycka till med jakten, inte sett en på ett tag!Någon som har en 632? Och kan bjuda på några bilder? Gärna med ponte vecchio?
Bad nymans jaga rätt på en åt mig idag
Nej, dom verkar vara slut... men nymans skulle kolla med panerai och jaga rätt på en till migKul! Lycka till med jakten, inte sett en på ett tag!
Oförskämt snyggt, typisk vill-ha stämpel.Bättre ljus nere i tvättstugan
Skulle jag trivas med en sån tror du?
Eller är det nya med blåa loggan som jag ska ha?
- du som vet vad jag gillar...?
Ja, fast jag ”behöver” en beater. 372 är lite för fin för att ha som vardagsbetar, anser jagRockade inte du 422 förrut? Dags för en 372 kanske?
Ja, fast jag ”behöver” en beater. 372 är lite för fin för att ha som vardagsbetar, anser jag
Man får bygga en egen...Ah, då är jag med, sant att 372/422 ser lite mer clean ut... dock funkar den väl också som en vardagsbeater
Edit: 372/422 i 44mm hade vart nått, nästan lite owg material
Man får bygga en egen...
Det är ju uppenbarligen inte homage, det är ju protest.Ja det är ju kanske det man får göra
Någon som har en 632? Och kan bjuda på några bilder? Gärna med ponte vecchio?
Bad nymans jaga rätt på en åt mig idag
Helvete va schysst...Bättre ljus nere i tvättstugan
Det är guldvisarna som jag gillar! Det är ju en mycket trevlig panna! Tack för bildernaHar inte kvar den tyvärr. Men har ett par. Riktigt trevlig
Den är färdigproducerad och utskeppad till boutiquer. De enda som teoretiskt ännu inte har sålts till kund är eventuella exemplar Panerai själva eller specifika boutiquer själva valt att hålla på.. Finns exempel på boutiquer som något år eller två efter att en modell släppts och sålt slut (det var iaf vad alla trodde) plockat fram en sådan godbit till "rätt" kund..Har alla panerai 911, 500ex levererats/sålts? Eller är den fortfarande under produktion?
Den är färdigproducerad och utskeppad till boutiquer. De enda som teoretiskt ännu inte har sålts till kund är eventuella exemplar Panerai själva eller specifika boutiquer själva valt att hålla på.. Finns exempel på boutiquer som något år eller två efter att en modell släppts och sålt slut (det var iaf vad alla trodde) plockat fram en sådan godbit till "rätt" kund..
Finns det några andra roliga be/le på G nu i 44mm?
Edit: eller 42mm kanske
992, Radiomir 1936, 45mm. 1936 i 45mm bär sjukt bra även på smalare handleder.
995, Radiomir 1940, 45mm. Även denna sitter riktigt fint på de flesta..
Ingen av dem är ännu officiellt presenterad.
Båda är ruskigt bra och 995 är mycket riktigt på mer eller mindre episk nivå!
Båda är ruskigt bra och 995 är mycket riktigt på mer eller mindre episk nivå!
995 kommer att kosta 10900 euro. BE, ännu oklart om det stannar vid 388 ex eller 500 eller möjligen ngt annat. Tror dock max 500. Att den är så dyr har att göra med att det automatiska (och dyra) P.4000 sitter i.Gröna/blåa tavlor är riktigt nice. Får hoppas dem släpper lite info snart då,releasedatum, hur många som kommer tillverkas, pris etc.
995 kommer att kosta 10900 euro. BE, ännu oklart om det stannar vid 388 ex eller 500 eller möjligen ngt annat. Tror dock max 500. Att den är så dyr har att göra med att det automatiska (och dyra) P.4000 sitter i.
992 blir även den BE och likaså där ännu oklart hur många ex. Har talats om så få som 100 men också fler. Tror den landar på 8600-8700 euro eller vad det var..
Nix, inte i detta fall. P.4000 är tunt och fint tack vare ickecentrerad mikrorotor..Var ju synd att dem skulle proppa in ett automatiskt i 995 med tillhörande saftig lapp... är det lite komplikationer kan det gärna få vara manuellt imho
Edit: blir den lite högre pga automatiskt jämfört med manuella varianter i den boetten?
Eller är det nya med blåa loggan som jag ska ha?
- du som vet vad jag gillar...?