Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enda syftet med den modellen är ju att hålla ner tillverkningskostnaderna och därmed priset. Den har väl inte ens en riktig glasring som jag förstått det. Pinsamt i den prisklassen.Jag håller inte med. Puss.
Nix. Långt ifrån.Visst var det så att panerai 233 har lika boett som 1312, 1359 etc?
Nähä. Men, det betyder ju inte att klockan är skit.Enda syftet med den modellen är ju att hålla ner tillverkningskostnaderna och därmed priset. Den har väl inte ens en riktig glasring som jag förstått det. Pinsamt i den prisklassen.
Mkt fin combo!
Nix. Långt ifrån.
@Magnusen Eller ja, alltså. De är båda 1950. 233 är tjockare, och har tjockare horn.
Nix. Långt ifrån.
@Magnusen Eller ja, alltså. De är båda 1950. 233 är tjockare, och har tjockare horn.
Hmmm. Låt mig ändra mig lite. Jag är inte säker på att boetten är tjockare på en 233, men det är skillnad på bakboett, ring, horn och glas i alla fall. Det är en stor skillnad i känsla att bära, tycker jag.
Den är ganska okej i höjd, eftersom bakboetten är relativt platt. Jämfört med exempelvis en 312 med samma höjd så är den mycket bättre. Men min 1359 känns avsevärt slimmare.Visste jag skulle få snabba bra svar här hehe, tack @mårt
Får prova nästa gång jag är hos ad, misstänker att den kommer gå bort pga att den verkar vara ganska hög.
Den är ganska okej i höjd, eftersom bakboetten är relativt platt. Jämfört med exempelvis en 312 med samma höjd så är den mycket bättre. Men min 1359 känns avsevärt slimmare.
Hoho.Jo hade ju en 1312 själv men tyckte den blev liiite hög så den fick lämna... men lär prova en 233 iaf så får vi se
Tackar!Mkt fin combo!
Nämen, grönt gummi? Nytt för i år. Hittade i helgen av en slump när jag surfade. Gjorde en stororder till jobbet. Kommer sitta perfekt på min 911!
Jag köpte min första (absolut inte min sista) Panerai för någon vecka sedan. Som du, funderade jag på vilken panna som skulle passa mig i både design och urverk. Jag har ett gäng automatiska verk sedan tidigare och hade aldrig provat på ett manuellt verk sedan tidigare. Jag har även en förkärlek till band, för att utöka min kärlek till band är det utan tvekan Panerai som gäller.
Min tanke drogs först till att jag ville ha en Panerai som jag lätt kan dressa med ett stilrent svart band beroende av min arbetsplats. Samtidigt ville jag införskaffa en mängd andra band för att kunna dressa ned och förändra utseendet på klockan. Det positiva är att många av Panerais modeller har bredare band vilket gör att klockan får mer liv av ett bandbyte jmf med andra brands.
Eftersom jag innan mitt köp aldrig ägt en manuell klocka, fann jag en klocka med genomskinlig baksida lite roligare än en som döljer urverket. Något som talar emot detta är ju att det kan tyckas märkligt att en klocka med 300 m WR har en genomskinlig baksida. Idag njuter jag varenda gång klockan stannar eftersom jag vet att får möjlighet att vrida kronan en längre tid samtidigt som jag får möjlighet att skåda verket genom den genomskinliga baksidan.
Jag bor inte i Sthlm längre och hade ingen planerad resa dit inom de närmsta månaderna. Så utan att prova bestämde jag mig för att jag inte vågade införskaffa en 47 mm, utan valet landade på en 44a.
Något som för mig var viktigt var att klockan skulle ha sandwich-tavla, eftersom jag gillar iden och finner klockan olika i diverse synvinklar. För mig kändes det även viktigt att klockan inte skulle ha en Panerai-logga på urtavlan eftersom jag tycker att det känns mer cleant utan loggan (smaken är som baken).
Mitt val blev en 112a med sandwich-tavla. Jag älskar den!
Lycka till med ditt letande, du kommer inte att bli besviken efter ditt köp
Kommer de i 22/20 tror du?Nämen, grönt gummi? Nytt för i år. Hittade i helgen av en slump när jag surfade. Gjorde en stororder till jobbet. Kommer sitta perfekt på min 911!
Nog fan är det en slump om det var på den där sidan
Kommer de i 22/20 tror du?
Det var inte det jag skrev heller.Nähä. Men, det betyder ju inte att klockan är skit.
Det har du rätt i. My apologies.Det var inte det jag skrev heller.
Haha, det var läääängst ner bland 24 banden...
Håller tummarna
Nämen, grönt gummi? Nytt för i år. Hittade i helgen av en slump när jag surfade. Gjorde en stororder till jobbet. Kommer sitta perfekt på min 911!
To mårt or not to mårt (dial)
Mina morgnar har blivit lite komplicerade. Så mycket bra att välja mellan.
720 613 1359 416
Fast alla känns väldigt jag.To mårt or not to mårt (dial)
Efter en lång tids jakt fick jag äntligen min efterlängtade Panerai PAM 510 igår!