Det stämmer! Stort tack till Hooch!Grattis! Högg den på KS?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det stämmer! Stort tack till Hooch!Grattis! Högg den på KS?
Jag har nog sagt det förut men jag tycker det är spännande med vilken timing man ska ha för att sälja Panerai på vår lokala marknad. Nu är det väl ingen 590 kvar till salu, men ett tag hann man inte andas mellan publicering av annons och försäljning. Samma med exempelvis 233 och 422 (p.s. det ligger sådana till salu nu). Och en del andra modeller som vi knappt pratar om här blir sålda på ett kick av folk som inte ens läser tråden gissar jag.
Jag är alltså bara fascinerad.
Edit: Oh, jag såg fel. Två 590 tillgängliga! Galet! Köp!
Nästan sjukt.Var 3st 590 ute för nån vecka sen
Är verkligen kallt på k&s just nu. Även fast jag tar byten på min 590. Har fått några bytesförslag det är allt.
GrattisEfter en lång tids jakt fick jag äntligen min efterlängtade Panerai PAM 510 igår!
C24 och sedan verkligen köpa säljaren?Alla som kollar efter vintage panerai/le/be etc vilka sidor kollar ni då?
Jag har inte köpt och sålt så mycket under åren men nyligen hade jag annons ute på en explorer 2 och en nästan ny speedy pro med länk och viklås.Är verkligen kallt på k&s just nu. Även fast jag tar byten på min 590. Har fått några bytesförslag det är allt.
Mycket snack om bronzos nu, så här kommer WS
Patinan på denna blir bara bättre varje gång jag ser den @azcii. Ögongodis!En till från igår
PAM382
C24 och sedan verkligen köpa säljaren?
@azcii Du körde väl någon specialare när du jagade rätt på bronzon eftersom de som låg på C24 var hutlöst prissatta?Den sidan har jag koll på, tänkte om det fanns fler ”bra”.
Hehe, sugen på den nya eller?@azcii Du körde väl någon specialare när du jagade rätt på bronzon eftersom de som låg på C24 var hutlöst prissatta?
Japp, via Paneristi köpte jag min. Bytesdeal mot Blonzon@azcii Du körde väl någon specialare när du jagade rätt på bronzon eftersom de som låg på C24 var hutlöst prissatta?
@azcii Du körde väl någon specialare när du jagade rätt på bronzon eftersom de som låg på C24 var hutlöst prissatta?
Jaha, du menade 382.. Trodde du undrade om den första, 671Japp, via Paneristi köpte jag min. Bytesdeal mot Blonzon
Det finns en fin sökfunktion på C24 där man kan filtrera sökningen och bryta ner till de önskemål man har.En Panerai som är 42mm eller mindre (inte Radomir eller Due). 682 och 1392 är ju 42mm, men vad finns det för andra alternativ?
Gummiskyddet används för att skydda klockan när man inte bär denKanske en idiotfråga! Är det någon som bär klockan med gummiskyddet på? Vad används det till annars? Ser ju inte klokt ut att ha det på klockan.
Mest äldre tjockare Luminor 40mm, någon mer 1950 42mm.En Panerai som är 42mm eller mindre (inte Radomir eller Due). 682 och 1392 är ju 42mm, men vad finns det för andra alternativ?
Ok! Tänkte att den ligger välskyddad i lådan då.Gummiskyddet används för att skydda klockan när man inte bär den
Läge att sluta med ditt korståg nu och vara lite nyanserad? 773, 1000, 632 mfl har mycket (men inte allt) man önskar av en panna. Klockorna är kanon och bra alternativ om man inte har så mycket pengar att spendera på en panna. Om nya urverken på ex.vis 773 är bra får tiden utvisa men de gamla tröskverken i ex.vis. 1000 är riktigt stabila.1000 är en snålpanna som saknar allt som är cool med Panerai.
Fördelen med 3-dagarsverket jämfört med 8-dagarsverket är att 3-dagars har bättre förutsättningar att hålla tiden bra i och med att det har lika många drivfjädrar men kortare gångreserv samt större balanshjul. P3000 har även en timvisare som går att ställa oberoende, typ snål-GMT alltså.
Säger killen som haft sin till salu sedan oktober....Läge att sluta med ditt korståg nu och vara lite nyanserad? 773, 1000, 632 mfl har mycket (men inte allt) man önskar av en panna. Klockorna är kanon och bra alternativ om man inte har så mycket pengar att spendera på en panna. Om nya urverken på ex.vis 773 är bra får tiden utvisa men de gamla tröskverken i ex.vis. 1000 är riktigt stabila.
Får man en nästan ny speedy för 25 så tar jag två. Finns ju alltid folk som skambudar å hoppas man är desperat.Byt din speedy mot min 590 så får du det du begär.Jag har inte köpt och sålt så mycket under åren men nyligen hade jag annons ute på en explorer 2 och en nästan ny speedy pro med länk och viklås.
Explorern var den med minst skambud och såldes för nästan utsatt pris.
Buden på speedyn var många och nästan skrämmande. Finns det folk som säljer en typ 6mån gammal speedy för 25-30k?
Panerai kan jag tyvärr inte yttra mig men vet att min 422:a låg ute bra länge innan jag klippte den. Jag hade inte så mycket insyn i priser på panerai då och va säkert en sjukt jobbig "kund".
@kmg har haft den klockan i över ett år (väsentligt längre än en yonsson-Panna brukar stanna ); att använda försäljningen som ett argument för något håller lite sisådär..Säger killen som haft sin till salu sedan oktober....
Va? 4 månaders försäljning utan avslut säger en del.@kmg har haft den klockan i över ett år (väsentligt längre än en yonsson-Panna brukar stanna ); att använda försäljningen som ett argument för något håller lite sisådär..