• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Konstigt att ingen köpt den på 4 månader då.

Jag tror att denna tråd är en bidragande orsak till att instegspannorna är svårsålda. Det är tydligt att en "riktig" paneristi inte har en instegspanna = svårsåld.
Panerai på KS har aldrig varit speciellt hett, Rolex var inte heller speciellt hett för ca 5 år sen.
Jag tackade nej till en speedy Alaska för några år sen med en prislapp på 38k och en vit snoopy för 44k, det va ju horribelt att betala så mycket då man kunde få en vanlig för max 20k. En zenith daytona för max 70k osv...
Med Panerais aggressiva marknadsföring är det inte helt otroligt om panerai får en rejäl uppsving de kommande åren.
Det är ju trots allt det det hela handlar om. Börjar en massa influencers på insta flasha pannor kors och tvärs så är saken klar. För att inte tala om den dagen Skavlan börjar bära en 422:a ;)

Bronzospamming. Denna gång utan vattendroppar.

51287968_2284088901857021_2987073877844963892_n.jpg

(PAM382)

Senast ändrad:
Du utelämnade förklaringen till varför i din citering..

Sen går saker i vågor.. Har funnits tidpunkter då vettigt prissatta 372, 422 m.fl m.fl också legat ute väldigt länge..
Självklart är det så men diskussionen drog igång när en ny postare här frågade om olika modeller. 1000 och de andra med snapback är snålversioner, det går inte att undkomma. Det gör dem inte till Daniel Wellingtons men jämfört med vanliga Luminor-modeller så är de snålmodeller. Det är väl schysst att lyfta innan någon köper?

Jag förstår inte kontroversen med att skriva det, ska man undvika att skriva ärliga kommentarer bara för att någon enstaka har en modell till salu? Jag tycker vi ska vara ärliga med skillnader mellan olika modeller när folk frågar, inte bara ryggdunka.

Detsamma gäller P3000 vs P5000, eller det kanske är så enkelt att folk inte förstår skillnaderna och tror att 8-dagars är bättre just för att de har 8-dagars gångreserv?

Vem är det som sa det? :eek:

Min gissning är att allra första modellen med det glaset är 510/511? Det var väl de första pannorna med P5000 ?
Korrekt.
Den som sa det var någon i den här tråden när 911:an dök upp. Vi kan säga att det var någon noob, så behöver vi inte diskutera det mer :D

Självklart är det så men diskussionen drog igång när en ny postare här frågade om olika modeller. 1000 och de andra med snapback är snålversioner, det går inte att undkomma. Det gör dem inte till Daniel Wellingtons men jämfört med vanliga Luminor-modeller så är de snålmodeller. Det är väl schysst att lyfta innan någon köper?

Jag förstår inte kontroversen med att skriva det, ska man undvika att skriva ärliga kommentarer bara för att någon enstaka har en modell till salu? Jag tycker vi ska vara ärliga med skillnader mellan olika modeller när folk frågar, inte bara ryggdunka.

Detsamma gäller P3000 vs P5000, eller det kanske är så enkelt att folk inte förstår skillnaderna och tror att 8-dagars är bättre just för att de har 8-dagars gångreserv?
De är "billiga" instegmodeller; självklart finns det aspekter som brister jämfört med dyrare prissatta modeller. Tex. klart att skruvat är bättre än snapback..
Kontroverserna uppstår när man upprepat framför sin åsikt om ett fenomen som en absolut sanning, medan andra lägger annan (grad av) värdering i samma fenomen. Vissa anser inte att en modell är skit tex bara för att den har snapback, eller väljer man att lyfta fram det positiva i att den lösningen medför att det potentiellt poppar fram nya Risti som köpa dessa modeller till en billigare peng och få chansen att prova på Paneraikänslan..

:)

Om ni inte hade förstått det så är jag i team ecru. Ser ut att bli fina tider framöver, förutom i Submersible-linjen.
Jag var #teamvanliglysmassa förut ... Men numera gillar jag båda..

Har kommit fram till att jag föredrar ecru på Radiomir iaf.. Passar bättre tycker jag med tanke på vad serien betyder..

De är "billiga" instegmodeller; självklart finns det aspekter som brister jämfört med dyrare prissatta modeller. Tex. klart att skruvat är bättre än snapback..
Kontroverserna uppstår när man upprepat framför sin åsikt om ett fenomen som en absolut sanning, medan andra lägger annan (grad av) värdering i samma fenomen. Vissa anser inte att en modell är skit tex bara för att den har snapback, eller väljer man att lyfta fram det positiva i att den lösningen medför att det potentiellt poppar fram nya Risti som köpa dessa modeller till en billigare peng och få chansen att prova på Paneraikänslan..
+1

Har jag skrivit att de är skit? Jag skrev snålmodeller och då går folk bananas som om det är deras barn man förolämpar. Det finns inga andra fördelar än lägre pris och om den skillnaden är försumbar, vilket den är så ser jag inte vitsen.

Tillbaka
Topp