• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har noll erfarenhet av Panerai men alltid gillat dom, men den i regel stora storleken har avskräckt litegrann. Har en Explorer 214270mk2 som jag älskar storleken på och en speedy som också är fantastisk men med sina 42mm är max vad jag känner att jag vill ha.
Är det någon i tråden som har en eller har känt på en PAM755? Blir 38mm för litet för en Panerai?

Tror den blir liten då du redan kör 42mm....
Kolla 1392, 682, 42mm due varianterna.
Alternativt 45mm radiomir med wirelugs.

572
8142C64A-7F69-47C8-A3B4-BE0C4E209565.jpeg
7C80F10B-E201-42AA-A9CE-16C9A526CA66.jpeg

Kopplingen var att du påstod att jag kör ett korståg för att jag skriver att din modell är en snålpanna, uppenbarligen var det känsligt för dig. Jag kommer fortsätta informera folk som frågar om snapbackmlodeller. Det är knappast personligt mot dig eller din klocka.

"1000 är en snålpanna som saknar allt som är cool med Panerai." Det här är ett påstående som dels är fel :) och dels är väldigt negativt klingande :(. Det är det vi tycker att du ska sluta med. Du kan hjälpa genom att åtminstone skriva "jag tycker" före det där. Att du har xtusen inlägg och är moderator gör att folk tar ditt ord som lag och inte en personlig rekommendation. Det måste du vara medveten om. With great power comes great responsibility.

"1000 är en snålpanna som saknar allt som är cool med Panerai." Det här är ett påstående som dels är fel :) och dels är väldigt negativt klingande :(. Det är det vi tycker att du ska sluta med. Du kan hjälpa genom att åtminstone skriva "jag tycker" före det där. Att du har xtusen inlägg och är moderator gör att folk tar ditt ord som lag och inte en personlig rekommendation. Det måste du vara medveten om. With great power comes great responsibility.
Alla åsikter är personliga, men point taken.

Hej alla,
Jag kan inte bestämma mig så jag behöver hjälp. Valet står emellan 510 & 590. Vilken hade du valt och varför?

Tack på förhand:)
Jag stod inför exakt samma val som du när jag skulle köpa min första panna, valet föll på 590 pga att jag tyckte den var lite mer unik(roligare), den har ecru vilket jag tycker skapar lite mer värme åt tavlan, den har inte glasbaksida(är inget större fan av glasbaksida på en toolwatch), sen gillar jag vintagekänslan som 590 medför... Lycka till med valet!:)

Är det någon här som hänger mer frekvent på Paneristi forumet och har köpt från någon privatperson? Hittade en 232 till salu där och börjat tänka ohälsosamma tankar.
Om du med Paneristiforumet menar paneristi.com så har jag gjort det. Jag la ut en wtb på en 243. Fick tre svar. Två försökte blåsa mig och en köpte jag av efter lång mailkonversation.

Ja men expyn är 39mm.
Ska kolla dom också. Får ta en helgtripp till Köpenhamn och testa.
Det är luften i en Panerai som gör den till det den är. Därför är alltid 47 mm de snyggaste. Sen får man kompromissa om man inte kan bära upp den, som jag gjort. 38 mm saknar den luften i tavlan som gör den till en Panerai, men man kan gilla modellen och storleken ändå.

Har noll erfarenhet av Panerai men alltid gillat dom, men den i regel stora storleken har avskräckt litegrann. Har en Explorer 214270mk2 som jag älskar storleken på och en speedy som också är fantastisk men med sina 42mm är max vad jag känner att jag vill ha.
Är det någon i tråden som har en eller har känt på en PAM755? Blir 38mm för litet för en Panerai?

Jeg gikk fra en Rolex Sub (116610) til en 42mm Pam682 for noen måndered siden og var veldig redd for at den skulle bli for stor.

Jeg tyckte Rolexen på 40mm egentlig var litt for stor, men Paneraien er på grensen til liten.

Den bärs ganske likt som en 40mm sub, men mer bekvämt og jeg synes faktisk den ser mindre ut så du behøver absolutt ikke være redd for å prøve en 42.

Det är luften i en Panerai som gör den till det den är. Därför är alltid 47 mm de snyggaste. Sen får man kompromissa om man inte kan bära upp den, som jag gjort. 38 mm saknar den luften i tavlan som gör den till en Panerai, men man kan gilla modellen och storleken ändå.
47mm har jag svårt att se att jag kommer trivas med, 42mm kan jag tänka mig att prova.

Jeg gikk fra en Rolex Sub (116610) til en 42mm Pam682 for noen måndered siden og var veldig redd for at den skulle bli for stor.

Jeg tyckte Rolexen på 40mm egentlig var litt for stor, men Paneraien er på grensen til liten.

Den bärs ganske likt som en 40mm sub, men mer bekvämt og jeg synes faktisk den ser mindre ut så du behøver absolutt ikke være redd for å prøve en 42.

Tack! Ska ta och testa en 42mm då, en PAM904 kanske? Magisk grå sunburst.

Nu har jag bara testat due 42mm och 1392 42mm i butik men skulle säga att 1392s upplevda storlek är väldigt likt speedmaster (märkligt nog). 42mm due blev knepig i proportionerna antagligen pga att den är så platt så den blev mer av ett kuvert på armen medan 1392 lirade i höjd vs bredd.
Blev positivt överraskad då jag var säker på att den skulle vara för stor för mig. Tyckte också att speedy var absolut max för mig

47mm har jag svårt att se att jag kommer trivas med, 42mm kan jag tänka mig att prova.

Tack! Ska ta och testa en 42mm då, en PAM904 kanske? Magisk grå sunburst.

• Like
Reactions: Rey
Tillbaka
Topp