• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En rolig (eller tråkig beroende på hur man ser på det) grej jag tänkte på.. Om Paneristi Sweden någon dag skulle bli erbjudna en Paneristi Sweden Edition och skulle behöva enas om EN panna som skulle representera oss... Vilken skulle det bli? Skulle det bli en Radiomir, Luminor eller Submersible? 44 eller 47mm?
Jag tror att vi alla skulle kunna enas kring en 38 mm due :D

Jag säger base-tavla (alt 12-3-6-9 + subsekund)
Sen röstar jag på radiomir 1940
frontpac_officinepanerai_pam00694.jpg

694

En rolig (eller tråkig beroende på hur man ser på det) grej jag tänkte på.. Om Paneristi Sweden någon dag skulle bli erbjudna en Paneristi Sweden Edition och skulle behöva enas om EN panna som skulle representera oss... Vilken skulle det bli? Skulle det bli en Radiomir, Luminor eller Submersible? 44 eller 47mm?

Luminor 44 känns givet om vi tittar på vad vi redan har mellan oss, men det kanske är tråkigt att ha en klocka lik den man redan har? Vi är fler som inte har en 1940 radiomir tex, och då kanske det hade vart något? Kanske blir en bra kombo stället?

Spontant något som skulle tjittla mig är en 1940 radiomir i 45 med bastavla och sandwich.

En blåtavlad 44mm bettarini MED dubbelkupat glas, ecru, guldvisare, 300m och p5000, jag hade lätt köpt 2st utan att blinka.

Vit tavla, bettarinimodell, ETA-verk, gul lumen och blå subsekund. Då är jag med. Guldvisare till blå subsekund och svart boett. Jag har svårt med guldvisare till en stålboett. Vi kommer aldrig att enas. :D Välkommen fram diktatorn.

Senast ändrad:
I jämförelse med en fiddy och en 911? Möjligen. Gör det 590n tråkig? Absolut inte.
Är det 590:an som är mellanmjölk så är mellanmjölk väldigt trevlig....
590 är absolut inte mellanmjölk. En helt unik panna som jag gillar väldigt mycket. Hade jag inte redan haft en 911 hade jag lätt kunnat tänka mig ha en 590. Tycker det är en av de allra bästa icke-limiterade pannorna.

590 är absolut inte mellanmjölk. En helt unik panna som jag gillar väldigt mycket. Hade jag inte redan haft en 911 hade jag lätt kunnat tänka mig ha en 590. Tycker det är en av de allra bästa icke-limiterade pannorna.

Jag håller helt med dig! Men att jämföra en vanliga panna emot en 127 eller 911 känns inte rättvist, lite som att jämföra päron och äpplen. Det gör inte någon bättre eller sämre än den andre dock - bara annorlunda.

Som jag sagt till dig förut när jag nallar på din 911 - känns dumt att ha både en 911 och en 590.

Hänger på, blått e flott.
40.jpg
Skäms givetvis att avslöja min okunnighet om pannor :( I mina ögon ser det ut som en 1392, stämmer det? Om så är fallet så har jag redan länken men behöver få loss pengar till att köpa klockan :D Hmm, kollade lite mer hos watchbase.com, det kan ju vara en 722 eller en 723 också... Pannor är fina men det är jobbigt för en noob med alla olika referenser :banghead:

Tillbaka
Topp