• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prova själv vettja så får vi se vad du tycker (det är förresten helt ok att inte uppleva saker på samma sätt).
Visst är det så - PR eller urverket i botten är och har aldrig varit en prioritering för mig och kommer heller inte vara det framöver, men visst tycker jag att det är nice to have.
Jag tror att jag kan projicera tanken på ett verk som går i 8 dagar. Jag har och har haft en hel del klockor som gått från 1 dygn till 4. Det dubbla kan jag fantisera mig till, men det kommer inte vara en issue om det är 3 eller 8, bara om det står på tavlan.

Hittade denna, är det den enda 44mm som tillverkas idag som har 8dgr och sandwich samt sekundvisare? Vad är därutöver inställningen till ”left handel version?” Är det sämre av någon anledning?
CA1E0141-97EE-4B61-BAC0-329C1FBD03CE.png

Du har 795 samt 797 också.

6104F927-21D2-4755-BDA4-AEA4BD9E8721.jpeg
C22EEB5A-87A0-493D-9162-EA0B0E1C56A9.jpeg

Jag hade ärligt talat i nuläget blivit lite uttråkad om klockan höll i 8 dagar. 3 dagar är precis lagom för mig, då får man pilla några dagar i veckan, händer absolut att jag vrider upp oftare än så också :D

Oh snap. Jag fick en notifiering på Facebook om en status jag skrev för 5 år sedan, före jag förlorade mig totalt i Panerai. Bäst jag inte delar den någon annanstans än här:

"Omega släppte just inför OS en Planet Ocean Sotji-edition. Med tanke på hur arbetarna har det under byggandet, så vill jag inte stödja Ryssland ens indirekt genom att köpa den klockan. Det är lite som att skaffa en klocka som firar Nazi-Tyskland."

:bag:

10k svenska. Välj Frankrike som land och engelska som språk så får man fram euro och ta det x10 för svenskt listpris. För referens kostar länken lös ca 19k, alligator 4k, c-spänne 2,5k.

De har prishöjt 722, den kostade förut 79k.

15E97A8B-94C2-4FE0-B662-CC154BC76C33.png
Tack :) Ja, nu har jag länken så det blir en 1392 för min del så fort klockkontot fått påfyllning :D

Oh snap. Jag fick en notifiering på Facebook om en status jag skrev för 5 år sedan, före jag förlorade mig totalt i Panerai. Bäst jag inte delar den någon annanstans än här:

"Omega släppte just inför OS en Planet Ocean Sotji-edition. Med tanke på hur arbetarna har det under byggandet, så vill jag inte stödja Ryssland ens indirekt genom att köpa den klockan. Det är lite som att skaffa en klocka som firar Nazi-Tyskland."

:bag:
Märkligt att du fick en notifiering nu. Kanske ett litet nättroll från Sankt Peterburg som tyckte att du framförde dem i dålig dager?

Senast ändrad:
Min skx 41mm känns som en barnklocka de få gånger den åker på :D tar ett tag innan man vänjer sig tillbaka!
Jag har valt att inte vänja mig tillbaka. Alla mina klockor som inte är mellan 43.4 och 47 mm är sålda. Snart kommer intervallet förhoppningsvis vara 44 och 47mm. :)

en fråga till, hur ser värdeförlusten ut på en Panerai generellt och på 560 i synnerhet? Om jag köper en beggad för 37-42, inser efter ett halvår att det inte var något för mig, kan jag då räkna med att få tillbaka samma pengar eller minskar de fort i värde?
Min enda erfarenhet hittills gäller sportRolex och deras värdeförändring känns ju inte som något man kan använda som måttstock generellt.

en fråga till, hur ser värdeförlusten ut på en Panerai generellt och på 560 i synnerhet? Om jag köper en beggad för 37-42, inser efter ett halvår att det inte var något för mig, kan jag då räkna med att få tillbaka samma pengar eller minskar de fort i värde?
Min enda erfarenhet hittills gäller sportRolex och deras värdeförändring känns ju inte som något man kan använda som måttstock generellt.

http://secondhander.com/Panerai-PAM00560-Luminor-Base-8-Days/9301

De minskar i värde, men platåar ut vid något tillfälle.

Tack!
för er som testat båda, är lefty-version sämre i något avseende, mer än att det är knepigare att skruva upp när du bär klockan? Och om man vänder på frågan, är det någon som stör sig på att kronskyddet går emot handen e.dyl.?
Det är många som stör sig på att kronskyddet går emot handleden, jag känner mig som en av få som inte gör det, men jag har visst klockan långt upp på armen enligt @kmg. :) Destro är inte sämre i övrigt, nej.

Och av dessa 687, så har endast 100 stycken non-matching dials. Resten fick inte urtavlorna lackade med lack som reagerade med tritiumet. Jag älskar den här boken.

image.jpg

Bilden visar också att man hade två typer av lysmassefyllning. Konkav fyllning på non-matching-tavlan (vi har inget ord för det, för man slutade med det ganska fort) och konvex (sausage dial) på matching.

Tillbaka
Topp