• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Och av dessa 687, så har endast 100 stycken non-matching dials. Resten fick inte urtavlorna lackade med lack som reagerade med tritiumet. Jag älskar den här boken.

image.jpg

Full trigg-mode on :hungover::hungover:
Och ja, boken är riktigt bra - en av de mest väldetaljerade och korrekta Panerai-relaterade imo.

Sug på den här då. Det finns 687 stycken 201 varav en är destro. Den lär ju inte vara lite åtråvärd.

Bara lite ;)

Och av dessa 687, så har endast 100 stycken non-matching dials. Resten fick inte urtavlorna lackade med lack som reagerade med tritiumet. Jag älskar den här boken.

image.jpg

Svinbra ju, måste köpa boken. :D
Och non matchning är ju helt underbart. Pumpa-lume!

Bilden visar också att man hade två typer av lysmassefyllning. Konkav fyllning på non-matching-tavlan (vi har inget ord för det, för man slutade med det ganska fort) och konvex (sausage dial) på matching.

Ooh, tog ett tag innan jag såg skillnaden där.

en fråga till, hur ser värdeförlusten ut på en Panerai generellt och på 560 i synnerhet? Om jag köper en beggad för 37-42, inser efter ett halvår att det inte var något för mig, kan jag då räkna med att få tillbaka samma pengar eller minskar de fort i värde?
Min enda erfarenhet hittills gäller sportRolex och deras värdeförändring känns ju inte som något man kan använda som måttstock generellt.
Här har du en graf på hur 560 rört sig (i SEK) senaste 3 åren (chrono24). Tror 560 kommer hålla priset bra. Mycket panna för pengarna.

upload_2019-2-7_12-39-48.png

Tillbaka
Topp