• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja då är man med i klubben hoppas jag:)
20160118_103805.jpg
Grattis och välkommen i klubben! :)

"Intyg från säljaren" är inte mycket att hänga i julgranen. Om säljaren ställer upp på att klockan lämnas in på Nymans för verifiering och du är beredd att betala den kostnaden så är det säkert inga konstigheter. Då får du dessutom värderingsintyg som kan användas för försäkring. Tänk dock på att andrahandsvärdet på Panerai alltid är lägre när det saknas saker jämfört med hur den levererades som ny, jämför gärna priser mot Chrono24 så kan du få en känsla för vad en PAM25 kostar i jämförbart skick med fullset.

"Intyg från säljaren" är inte mycket att hänga i julgranen. Om säljaren ställer upp på att klockan lämnas in på Nymans för verifiering och du är beredd att betala den kostnaden så är det säkert inga konstigheter. Då får du dessutom värderingsintyg som kan användas för försäkring. Tänk dock på att andrahandsvärdet på Panerai alltid är lägre när det saknas saker jämfört med hur den levererades som ny, jämför gärna priser mot Chrono24 så kan du få en känsla för vad en PAM25 kostar i jämförbart skick med fullset.
Om inte mina sökkunskaper är allt för dåliga så hittade ja endast 4 st 025:eek:r. Pris mellan 45-49 000, den billigaste endast me box. Är titanen så udda ?

Håller de på att byta typsnitt? Särskilt paneraitexten på den svarta ser ny ut. Och siffrorna på den vita??
Det är en remake på en klocka som gjordes för Sylvester Stallone, en sk Slytech

Tycker den vita modellen i kittet är snygg men den lär man väl inte kunna köpa löst?
Nope, de säljs som set. Skulle vara om det är någon som knäcker ett set men det får vi väl hoppas att ingen gör.

Här är ett nytt och heltäckande kit i min värld. Sommarklockan inkluderad;)
PAM00786
Nyhet för i år av gamla "klassiker"

image.png

Fastnade för den vita mer än någon annan nyhet i årets SIHH. Det var lite dåligt nytänk med nyheterna i år, rätt så mkt shufflande av andra modeller i nya konstellationer. Personligen hade jag bla gärna sett nya 44mm subbar men inget i år heller :-/

Fastnade för den vita mer än någon annan nyhet i årets SIHH. Det var lite dåligt nytänk med nyheterna i år, rätt så mkt shufflande av andra modeller i nya konstellationer. Personligen hade jag bla gärna sett nya 44mm subbar men inget i år heller :-/
Instämmer. De bruna tavlorna tilltalar inte mig så mycket så den vita var ju det som stack ut bortsett från turbillon.

Ifrån Hong kong och USA ja.
Frakt + tull!? + moms tillkommer!
Ja, för den som spelar enligt regelboken ;)

Ifrån Cypern och Italien dock kan jag köpa, men då närmar vi oss 67kkr
Frakten lär vara på minst 1500kr
Men då är det oprutat. Går säkert att få ner lite. Sist jag handlade gick frakt och försäkring på ca 1000:-. Då var det hem till dörren inom 24 timmar.

Jag tycker själv inte att 54 är ett jättebra pris om man kan få en ny för 10 till. Men det är jag det.

Tillbaka
Topp