• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Medans du ändå är på tråden, minns du vilken modell det var som fick de gamla "NOS" Angelus-verken för några år sedan?
Vad jag vet så kom Panerai över 200st Angelus SF calibre 240 som dom satte i PAM203 släppte 150st klockor 2005 som alla lyckliga ägare till var handplockade av CEO Angelo Bonatti sen släppte man en Panerai som inte är så omtalad men är mycket mer unik PAM267 Marina Militare från 2009 gjordes 6st med samma verk som i PAM203 så utav dom 200 Angelus verken har man idag använt 156st så det finns 44 att plocka service delar från.
Kan även tillägas att en av dessa PAM267 glömdes i en taxi i Schweiz så det kan finnas en mycket glad taxichaufför där.

267-1.jpg

Senast ändrad:
Den här bilden på PAM663 gör mig inte riktigt klok. Vid 12 ser det ut som en sandwich men vid 9 ser det inte ut så. Någon som vet?

Pam662_Cat_Dett04_D.jpg

Vad jag vet så kom Panerai över 200st Angelus SF calibre 240 som dom satte i PAM203 släppte 150st klockor 2005 som alla lyckliga ägare till var handplockade av CEO Angelo Bonatti sen släppte man en Panerai som inte är så omtalad men är mycket mer unik PAM267 Marina Militare från 2009 gjordes 6st med samma verk som i PAM203 så utav dom 200 Angelus verken har man idag använt 156st så det finns 44 att plocka service delar från.
Kan även tillägas att en av dessa PAM267 glömdes i en taxi i Schweiz så det kan finnas en mycket glad taxichaufför där.

267-1.jpg
ohhh myyy!!!!

Det var exakt de modellerna jag inte hittade, framförallt 203. Tack! :)

Hur upplever du den keramiska boetten nu med lite perspektiv, särskilt i jämförelse med dina tidigare Panerai?

Upplever det keramiska som ett utmärkt material, det ligger nånstans i mitten mellan stål och titan när det gäller vikt.
Det är i princip omöjligt att få repor på den keramiska delen av klockan vilket är ett jättestort plus - klockan upplevs mer eller mindre som ny hela tiden :)
Den känns riktigt bra på handleden och det blir spännande variationer när man byter straps. Idag kör jag med grönt strap

Kontrasten är ganska radikal mot 183 som är den raka kopian av 292 (också ägt 183 tidigare), 292 upplevs som en helt annan klocka.

Jag kommer definitivt att köpa fler keramiska pannor framöver efter att ha fått en första smak av 292!

Tillbaka
Topp