• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, den är myyyyycket snyggare än 605:an ;)
i-see-what-you-did-there.jpg

Jo men om du skulle jämföra med 510 tex? Märks de där 3 milimeterna?
Vet tyvärr inte! Har bara haft en 359 innan. Visst är den större men ligger bättre runt handleden än 359. Har en 422 med, den är i princip likadan som 605:an men är lite lite högre och tyngre. Hur den är mot övriga 44mm kan jag tyvärr inte uttala mig om!

Jo men om du skulle jämföra med 510 tex? Märks de där 3 milimeterna?
Jag tycker de stora luggarna märks mer än diametern på 1950 boetten på t.ex. 372, om jag jämför med min 112a. De sticker ut lite mer på handlederna, men komfortmässigt tycker jag den sitter typ likadant, om inte bättre då luggarna kramar om handleden lite bättre

Nu har man gått och blivit med panerai (bilder kommer inom kort)
Känns som man känner hälften av er efter att ha plöjt 153 sidor poesi i den här tråden, stalkervarning jag vet;)

Vill ställa några snabba frågor då det finns mycket kunskap här..
Kan ni rekomendera någon bra sida för gummiband (inte rubberb eller the watch strap store)?
Mig veterligen finns det 2 st oem gummin till panna. Orange & svart. Sant eller falskt?

Allt gott!
:panerai:

Nu har man gått och blivit med panerai (bilder kommer inom kort)
Känns som man känner hälften av er efter att ha plöjt 153 sidor poesi i den här tråden, stalkervarning jag vet;)

Vill ställa några snabba frågor då det finns mycket kunskap här..
Kan ni rekomendera någon bra sida för gummiband (inte rubberb eller the watch strap store)?
Mig veterligen finns det 2 st oem gummin till panna. Orange & svart. Sant eller falskt?

Allt gott!
:panerai:
Om du går in på Panerais hemsida http://www.panerai.com/en/home.html och anger din modell, bore du få se alla OEM-band som passar din klocka.
Testa det.

Upplever det keramiska som ett utmärkt material, det ligger nånstans i mitten mellan stål och titan när det gäller vikt.
Det är i princip omöjligt att få repor på den keramiska delen av klockan vilket är ett jättestort plus - klockan upplevs mer eller mindre som ny hela tiden :)
Den känns riktigt bra på handleden och det blir spännande variationer när man byter straps. Idag kör jag med grönt strap

Kontrasten är ganska radikal mot 183 som är den raka kopian av 292 (också ägt 183 tidigare), 292 upplevs som en helt annan klocka.

Jag kommer definitivt att köpa fler keramiska pannor framöver efter att ha fått en första smak av 292!

Snyggt! Är det OEM mocka strap?

Tillbaka
Topp